hond heeft 4x aangevallen wat nu??

Discussie in 'Honden' gestart door miranda2y, 14 jul 2009.

1. miranda2y

Lid geworden:
    14 jul 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Allemaal,

Ik zal in het kort uitleggen wat mijn probleem is:

Zaterdag had ik mijn hond bike (kruising stabij/wetterhoun) meegenomen naar mijn ouders, Zij hebben zelf ook een hond Nousja (bull mastif).

Nousja is 2 jaar oud, in de tijd dat ze bij mijn ouders is gekomen;

heeft ze winnie (chiwauwa) per ongeluk de rug gebroken (in de bek genomen en gebeten) en heeft mijn moeder deze hond in moeten laten slapen.

stippel (jack russel) heeft ze aangevallen en in de nek gebeten, deze moest gehecht worden.

Mijn hond bike heeft ze al een keer eerder aangevallen toen had ze niks, afgelopen zaterdag had ik haar weer meegenomen naar mijn ouders en de afspraak was (mijn ouders hebben een groot huis) De voorkamer mag nousja nooit komen en daar was bike en als de deuren goed worden gesloten kan nousja ook niet bij haar komen. er zitten 2 deuren tussen. mijn ouders ouden op haar passen omdat ik de geheel dag weg was en ik bike liever niet alleen thuis laat (vind ik zielig).

4 uur belde mijn jongste zusje overstuur op dat ik direct de dierenarts moest bellen omdat nousja bike weer had aangevallen. De nek lag helemaal open. Bij de dierenarts aangekomen 4 middelgrote gaatjes en 1 grote winkelhaak deze moesten gehecht worden.

Wat zouden jullie nu doen, allereerst voel ik me heel schuldig omdat ik bike er mee naar toe heb genomen. als ik dat niet had gedaan was er niks gebeurt. Nousja is heel lief, ondanks dat ze de honden kent die bij mijn moeder over de vloer komt reageert ze waaks en agressief op hun.

ik weet het gewoon niet want ik ben een beetje bang voor mijn nichtjes en voor andere honden in de toekomst. nichtjes heeft ze nog nooit aangevallen.

tja mischien leg ik het wel wat te uitgebreid uit.

Mijn hart is er gewoon op tegen om een jonge hond af te maken, weten jullie ook andere alternatieven.

Vallen de kosten van de dierenarts onder mijn moeder haar wa verzekering???

gr miranda

2. Karin1989

Lid geworden:
    28 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vriend en ik denken dat het niet onder de wa verzekering valt.

En aan de ene kant zou ik er voor zijn om Bike in te laten slapen, stel dat ze een kind grijpt?
    En aan de andere kant snap ik jou ook...
    Maar wat heb je liever? Meerdere beten, en misschien wel meerdere doden of een hond die alleen voor jou lief is.....en niet met andere dieren om kan gaan....

3. Chica

Chica Dierenliefhebber

Lid geworden:
    13 mrt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een gedragstherapeute inschakelen? Als de hond alleen dominant is naar honden, denk ik niet dat die hond zomaar iemand zou bijten..

4. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    als je niet kan garanderen dat ze geen andere honden meer aanvalt, afmaken.

Een hond die op mijn hond komt afgestormd, daar reken ik trouwens zelf wel me af.

Als je kan garanderen dat ze géén contact meer heeft met andere honden, kun je de hond houden, mits correct onder appel te zetten en wil je dan persé toch de hond meenemen naar een andere plaats waar honden zijn (begrijp trouwens al niet waarom je dat gedaan hebt, maar allé), doe dan tenminste een muilkorf om.

Indien de woede omslaat naar mensen, onmiddellijk een laatste ritje naar de DA.

5. Arcos

Lid geworden:
    18 aug 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je goed nadenkt is deze Nousja een gevaarlijke hond. Hij heeft een Chiwawa de rug overgebeten en een andere kleine hond ook flink te grazen genomen. Je eigen hond is nu ook flink gebeten. Wat ik niet snap is dat je ouders zo'n hond houden. Als deze hond echt doordraait dan zal het dier echt niet kijken of er een soortgenoot of een mens voor haar staat. Om erger te voorkomen zou Nousja beter ingeslapen moeten worden. Deze hond zal ten alle tijden een ander dier aanvallen. Blijf met je eigen dier aub weg bij je ouders. Voordat je het weet kon jij je hond wel eens doodgebeten terug krijgen. Wat een groot risico wordt er genomen door jou en je ouders.
    Ik weet van iemand die ook een hond had, die ook uitvallen had naar mensen toe. Heel vaak heb ik gewaarschuwd, doe die hond inlaten slapen. Maar men vond het zielig totdat de hond de partner naar het gezicht sprong om te bijten. Toen was het de hond moest ingeslapen worden. Bij de dierenarts die het gehele verhaal aanhoorde, kreeg de eigenaar gezegd dat de hond een tijdbom was.
    Dus overleg heel goed met je ouders wat het beste voor de hond en OMGEVING is. Doe dit niet af als is het niet erg.

6. shivan

shivan Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 mei 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet iemand aanvallen maar ik denk dat er hier sprake is van niet helemaal goed lezen. De aanvallende hond is Nousja, de hond van de ouders. Niet Bike.

Hoe moeilijk het ook is voor je ouders, en misschien ook voor jouzelf, geef ik toch Arcos gelijk. Misschien kan een gedragstherapeut nog helpen. Dit zou je eens na kunnen vragen bij de DA. Maar dit is inderdaad niet goed, er moet zeker naar gekeken worden.
    De vraag is een beetje of de aanvallen alleen op eigen terrein gebeuren, of dat Nousja ook buiten haar eigen omgeving (tijdens het wandelen etc.) gemeen is naar anderen.
    Als dat het geval is, en ze dus ook pogingen doet tot aanvallen, lijkt het me dat de DA haar beter kan laten inslapen.
    Ik hoop het beste voor jullie en sterkte met je eigen hondje Bike,

Shivan

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik zou zo gauw mogelijk op zoek gaan naar een goede gedragstherapeut om samen te achterhalen wat het probleem is. Er is een kans dat de hond niet te helpen is, maar mogelijk kan er ook een oorzaak zijn die in de toekomst te voorkomen is.

Tot jullie weten waarom de hond aanvalt zou ik een goede muilkorf gebruiken. Laat de hond niet bij andere honden en kinderen zonder dat onding. Een muilkorf is geen lange termijn oplossing, maar kan jullie wel een paar weken veiligheid geven tot de gedragstherapeut zijn werk kan doen.

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah... what can i say? Halifax heeft het allemaal als gezegd wat ik zou zeggen. Maar uhm....
    Dat is GEEN foutje geweest. Dat doet een normale gezonde hond niet. :thumbsdown:

9. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij zou die hond al een enkeltje DA gekregen hebben.
    Maar als je een oorzaak wil weten kan je idd ook eens een gedragstherapeut ernaar laten kijken.

Onze buren hadden vroeger ook zo'n hond (labrador). Was heel lief voor eigenaresse en ons (wij gingen ermee wandelen) maar vloog elke andere reu aan. Op de duur vloog hij ook mensen aan. Op een dag zat het kleinzoontje (3 jaar) rustig te spelen in de living en vloog de hond het kind aan (vanuit de keuken) zonder enige aanleiding/waarschuwing. Kind werd gelukkig net op tijd weggetrokken en hond keeg een laatste ritje naar de DA.
    Die hond is ook maar 2 jaar geworden, maar waarschijnlijk zat er toch iets niet goed in z'n kop.

10. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vroeger ook een reu gehad die ook aggressief was naar fietsers, brommers en vooral mannen. Hond ook laten inslapen hij is net 1 jaar geworden. Het kon echt niet meer hij had 2 mensen gebeten :pensive:. Ook al was hij lief voor kinderen en voor bekende mensen van ons. Zo een beslissing is niet makkelijk want je houdt van de hond maar op zo een moment moet je kiezen voor de veiligheid van andere.

11. doggyelke

Lid geworden:
    1 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet goed dat je je eigen hond nog naar je ouders doet. zeker wanneer die hond al verschillende keen een andere hond serieus heeft gebeten.
    Je kan toch nooit dat risico nemen. Ale ja...
    Ik zou die nousja constant een muilkorf aandoen wanneer er een kind of een ander dier in of rond het huis loopt. Oke is erg voor de hond maar ik vrees dat er niks anders meer opzit.
    Ik vrees ook dat je dit gedrag nooit meer gaat kunnen afleren, nousja is er al verschillende keren gemakkelijk vanaf gekomen en wanneer er terug een nieuw slachtoffer binnenkomt zal zij dit zien als een beloning (iets dat volgens haar op haar terrein is en dat zo vlug mogelijk verwijderd moet worden)
    Bull mastiffs zijn echte waakhonden en niet vlug van iets bang. Wanneer zo een kanjer zich dan nog dominant opsteld en zijn wetten laat gelden dan kan het niet anders dan dat het misloopt.
    Ik denk gewoon dat deze hond niet bij jullie gezin past, ik ken de gezinssituatie niet maar deze hond zou nooit meer in concact mogen komen met andere honden en zeker niet met kinderen. De hond moet zich in zijn leiderspositie maar eens bedreigt voelen en zo een kind bijten. Je mag er niet aan denken.

Ik zou zeggen, zoek een andere eigenaar voor dit dier. Iemand die het ras goed kent en die de hond in zijn goede eigenschappen kan begeleiden. (misschien iemand die in de bewaking of zo werkt) Maar wacht niet tot nousja terug een hond of misschien een kind doodbijt!

Veel geluk!

12. caitlin

Lid geworden:
    21 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeilijk maar ik zou in ieder geval mijn hond nooit meer meenemen naar mijn ouders. Dan even een vraagje doet Nousja dat alleen in haar eigen huis of ook op straat

13. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad de muilkorf om doen.. :end:

14. x.Dreetje.x

Lid geworden:
    23 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik het allemaal lees ziet het er naar uit dat Nousja enorm dominant is, dominantie krijg je er niet uit. Agressieve dominantie al helemaal niet. Mijn advies is, of een enorm goede gedragsdeskundige erbij halen, of zorgen dat de hond niet meer bij andere honden kan als ze haar perse willen houden, of in laten slapen. Ik ben bang dat het laatste uiteindelijk wel zou gaan gebeuren.

15. Tessa-Ijmker

Lid geworden:
    12 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Jee.. wat een verhaal.
    We hebben ook een hond in de buurt (labrador?), die er een soort 'hobbie' van maakt mensen en honden aan te vallen.
    Zie je mij al lopen met mijn 2 chihuahua's?
    Veel mensen zijn dus angstig voor die hond, en volgens mij is de politie ook al gebeld.

Maarja, wat je met Nousja moet doen? Ik vrees dat je niet zoveel kan doen, want het is de hond van je ouders, maar ik zou toch zeker het contact met anderen verminderen?

Er is natuurlijk ook een mogelijkheid dat hij je ouders eens zal gaan aanvallen, en dan ben je nog verder van huis. Als hij dominant is naar andere honden, dan mss ook wel naar je ouders.

16. Pluko

Lid geworden:
    28 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een gevaar vor mens en dier en dus in de maatschappij
    zet je emotie aan de kant en wees reeel voordat er meer slachtoffers vallen
    en wees kortdaad en laat het dier inslapen
    dit gedrag krijg je er niet 123 uit en zeker niet als er al in zo'n korte tijd al zo vaak gebeten , kijk in de veilige toekomst en ga naar de dierenarts om het dier in te laten slapen

groetjes An

17. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    De topicstarter heeft dit bericht een jaar geleden geplaatst en heeft alleen dit bericht geplaatst. Ik denk niet dat ze reacties van een jaar later nog gaat lezen :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina