Hond gromt naar nieuwe pup

Discussie in 'Honden' gestart door raccie, 30 nov 2008.

1. raccie

Lid geworden:
    25 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf ook een hond die ineens bijt. heb hem ook van iemand anders gekregen die er eigenlijk nooit iets mee gedaan heeft,
    nu hebben wij sinds gister een pup erbij en gister ging alles goed vandaag hapte hij ineens toen de pup ook op de bank wou, jaloers? hij zat nl. al op de bank.
    maar daarnet toen ik even in de keuken was hoor ik hem ineens grommen en happen.
    ben dus gelijk naar hem toegegaan en heb hem in zijn nekvel gepakt en op de grond gelegd.
    het is al vaker voorgekomen dat hij dit heeft gedaan bij andere honden.

ik weet niet meer wat ik met hem aan moet,
    wil volgend jaar aan kinderen beginnen maar weet niet wat hij doet naar kinderen.
    heb een nichtje daar snuffelt hij aan en dan kijkt hij ook heel agressief.

kan iemand mij helpen?

2. DARKA

Lid geworden:
    1 dec 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Krijg ik dit er ooit uit?

Heb je al geprobeerd met een gentle leader om te gaan wandelen...????
    Greetz

3. raccie

Lid geworden:
    25 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    en dat is een gentle leader?

kreeg al te horen van iemand die een kennel heeft dat het waarschijnlijk gewoon rangorde bepaling is dat die kleine weet dat hij nog steeds de baas is in huis.

4. GekGeitje

GekGeitje Dierenfanaat

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb je even een eigen topic gegeven.

Wat is nu dan eigenlijk echt het probleem? Is het probleem dat de hond gromt naar de pup? Of is het een probleem dat hij bijt en uitvalt naar honden op straat?
    Beide hoevne niet met elkaar te maken hebben. Het grommen naar de pup is heel normaal. Hij vertelt daarmee aan de jongere pup dat die van zijn spullen moet afblijven en wat zijn ruimte is enzo. Net zoals ik vroeger tegen mijn jongere broertje zei dat hij van mijn dingen af moest blijven en kwaad werd als hij dat niet deed ;)
    Het bank-verhaal is al helemaal logisch. Een hond op de bank wrdt verheven in rangorde. Het is nogal logisch dat je volwassen hond niet wilt dat die pup ook op de bank komt, tenslotte heeft die pup nog niks te zeggen.

Over het uitvallen naar andere honden op straat, daar is moeilijk iets over te zeggen. Kun je meer infor geven? Heb je een reu of teef? Hoe oud is hij/zij? Gecastreerd of niet? Hoe lang heb je hem al? Wanneer valt hij uit? Wat doet hij precies? Gromt hij alleen, blaft hij of bijt hij ook echt? Enz enz.

Ik snap niet echt wat kinderen krijgen ermee tem aken heeft. Een hond die andere honden aanvalt hoeft niet perse ook kinderen te bijten. Je zegt dat hij agressief kijkt naar je nichtje. Wat is agressief kijken? Wat doet hij dan precies?

5. raccie

Lid geworden:
    25 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb gister een gedragstherapeut laten komen.
    dat van de bank heeft idd met de rangorde te maken.

hij is jaloers en heel erg dominant. we hebben nu een aantal opdrachten gekregen om met hem en met de pup te gaan trainen.

de gedragstherapeut zei ook dat het wss door zijn vorige baas komt dat hij niet eerst waarschuwt en dan pas bijt maar gelijk bijt.
    nu heb ik een aantal tips gehad waar ik op moet gaan letten en wat ik moet doen met hem.

dus we gaan er nu gewoon voor zorgen dat alles goed gaat komen, ook al heeft het lange tijd nodig heb me honden niet in huis om ze weer naar een asiel te brengen haal ze er liever uit.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenfanaat

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Supergoed dat je een gedragstherapeut hebt ingeschakeld :ok:
    Je instelling klinkt helemaal goed (in de laatste 2 zinnen)!!! Ik heb er alle vertrouwen in dat het je (met hulp) gaat lukken.
    Heel veel succes!

7. raccie

Lid geworden:
    25 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    had het al veel eerder willen doen een therapeut maar was toch bang dat het niks uit zou halen.

en nu heb ik zoiets van was ik er maar veel eerder mee begonnen dan had het niet zover hoeven te komen.

zag gister ineens een heel andere hond (die jack dan)
    wist niet dat die zo kon zijn dus heb er nu alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
    met of zonder speciale medicijnen.

8. Cocker

Lid geworden:
    11 jun 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu eigenlijk hetzelfde soort probleem, ik heb in november een cocker spaniel overgenomen van mensen die niet meer voor hem konden zorgen.
    Het is een erg lieve hond, luisterd goed, maar nu is er een nieuwe pup in huis en hij loopt hier constant naar te grommen, wat erg vervelend is en wat ervoor zorgt dat ik ze niet zo goed alleen durf te laten omdat ik bang ben dat er echt wat gebeurt (dat is nog niet zo).
    Ik zou dus graag willen weten wat voor adviezen je van de gedrachtstherapeut hebt gekregen, ik ben zelf ook een gedrachtstherapeut gevraagd wat ik hiermee kan doen, maar die zegt alleen maar dat het zich vanzelf oplost.

Je zou mij hier heel erg mee helpen en daarvoor wil ik je bedanken.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. little_kittytj
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    1.307
  2. Vera
    Reacties:
    32
    Weergaven:
    1.867