hond gek van blijdschap van bezoek

Discussie in 'Honden' gestart door Buddybaasje, 22 feb 2011.

1. Buddybaasje

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Australian Shepherd reu van drie jaar oud. Een ontzettend lief beest, super makkelijk in huis, blaft alleen 's nachts bij onraad en luistert goed naar ons. We kunnen hem heel goed alleen laten, hij sloopt niets, blaft niet en wacht rustig tot we weer thuiskomen. Is dan superblij maar ok, daar kunnen we inkomen en we negeren hem gewoon tot hij rustig is. Helaas is hij ook door het dolle heen bij ander bezoek, zodra wie dan ook binnenstapt, maakt niet uit of het oma, een vriendje van mijn zoontje of de loodgieter is, het bezoek wordt als een verloren zoon ingehaald en de hond is haast niet te kalmeren. Opspringen, janken, op z'n rug gaan liggen op je voeten, alles om zijn blijdschap maar te tonen. Soms kunnen we hem naar zijn mand sturen maar meestal heeft ie er maling aan en rustig binnenkomen is er niet bij. Niet iedereen is er van gediend en ik vind het heel irritant gedrag. Hoe kunnen we dit afleren?

2. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst, ja ik kijk naar Cesar...
    Hij laat zo'n drukke hond dan eerst kalmeren voordat hij de visite binnen laat. Zijn motivatie vind ik dan ook altijd erg logisch klinken, maar ik kan het niet zo goed vertalen als hij. :blush:
    Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?

3. Buddybaasje

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben we inderdaad geprobeerd, eerst hond in de mand en dan de visite binnenlaten en steeds streng toespreken als hij toch uit de mand wil. Maar hij is zo enthousiast dat hij zich niet kan inhouden en dan is 30 kilo hond best veel...

4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    30 kg is dan inderdaad best veel. Ik ben helaas niet zo heel erg thuis in honden, dus ik hoop dat er nog iemand langskomt die je goede raad kan geven :wink:

5. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien dan in het begin niet bij de visiete laten, dus in een benche of buiten plaatsen.. En pas als hij rustig is, hem er bij laten..

6. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook zou kunnen doen is het bezoek een koekje geven en hem/haar dan laten zitten en als die blijft zitten krijgt die het koekje.
    En daarna gewoon doorlopen.
    Vooral voor de rest geen verdere aandacht geven.

7. Sabineb

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    In dit geval benader ik het meestal als volgt, afhankelijk van de hond en eventuele verdere problemen. Het is belangrijk om het dier niet meer sensitief te maken voor de deurbel, dat is stap 1. Werk hierbij met 2 personen. Jij gaat voor de deur staan, binnen en de ander laat de deurbel gaan. Hierbij claim jij het gebied voor de deur. De hond springt richting deur maar nog voor hij bij de deur komt blokkeer je hem. Niet trekken, vasthouden of toespreken, maar rustig met je lichaam de ruimte claimen en met je benen en armen ja groot maken en toegang versperren. Niet belonen als hij niet naar de deur rent want dan veroorzaak je bij het dier een verwachting om voer te krijgen als de deurbel gaat etc. Blijf dit herhalen en blijf rustig. Wordt je geirriteerd of zenuwachtig? Neem dan even adempauze en wordt rustig. Vraag bezoek tot het goed gaat om de hond NIET aan te halen, toe te spreken etc als ze binnen komen. Dit is een beloning voor zijn claimerige gedrag. Als je weg bent geweest en je komt thuis, negeree het dier dan tot hij rustig zit of ligt, dan pas aanhalen. Dit gedrag is echt heel goed te behandelen.

8. Buddybaasje

Lid geworden:
    22 feb 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de reacties, we gaan er samen aan werken!

9. Sabineb

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes! Vooral vertrouwen hebben in jezelf want het komt goed.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. nisa
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    2.597
  2. 20039046
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    1.804