hond eet heel erg slecht

Discussie in 'Honden' gestart door saskia008, 9 apr 2006.

1. saskia008

Lid geworden:
    3 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben 2 honden thuis, 2 zusjes van 1 jaar oud.
    de ene is een echte lekker vreetzakje, maar de andere helemaal niet!
    in het begin ging het goed, toen we net een nieuw soort voer hadden.

maar dan begint ze het voer niet lekker meer te vinden. (gewoon brokken)
    we hebben nu al geprobeert om haar dinee te geven, zodta ze tenminste wat binnen krijgt. nou dat was in het begin helemaal geweldig, ze had het zo op.
    brokken nat maken-----> hetzelfde, in het begin super! later als het normaal word haalt ze haar neus er van op.

soms mengen we het met vlees uit blik, dan plukt ze het vlees eruit, en laat ze de brokken staan.

we zijn laatst ook begonnen met het voeren van gewonen spercibonen. maar dat is inmiddels ook niet lekker meer.

ik wil haar zo graag "gezond" voeren, dus gewoon met een brok.
    maar ze is zo kieskeurig!

toen ze wat jonger was had ze puppybrok van Hills, dus er duur en "lekker" voer. toen was hetzelfde probleem.
    toen gingen we over naar Smolke, eerste paar weken was het superlekker. en at ze het erg snel op. maar nu.....

wat moet ik nou?! ik kan toch niet blijven veranderen in voersoorten?
    zijn er trucjes om het voer lekker te maken?

2. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    ik zou het voer gewoon laten staan. Een dag of twee zonder voer, daar gaan ze echt niet dood aan. En als ze echt honger heeft eet ze het wel.

het lijkt namelijk wel of ze precies doorheeft dat ze vanzelf wel wat anders krijgt als ze het niet eet.

3. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat Tambru het bij het rechte eind heeft!
    Onze hond is toen ze op logement ging (tijdens vakantie) eens verwend (op de verkeerde manier) geweest: alle dagen gehakt eten!!
    Toen ze thuis was wilde ze haar brokken niet opeten. Het heeft een tweetal dagen geduurd, en toen is ze weer beginnen eten!
    Veel succes!!

4. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tambru heeft het zeker bij het rechte eind. Gewoon een aantal dagen proberen.

Soms helpt het ook niet hoor. Mijn Noah at ook vreselijk slecht.
    Ik bood het voer op gezette tijden aan en haalde het na 10 minuten ook weg.
    Hij sloeg rustig een dag over. Hij had gewoon de pest aan die brokken.
    Ik ben overgestapt op versvleesvoeding (energique) en hij eet dat nu al een jaar met veel plezier en zonder gezeur.
    Als je daar op wil overstappen is natuurlijk prima maar ga hem niet steeds iets anders geven of voeren als hij niet wil eten. Dan krijg je een verwent hondje.

5. saskia008

Lid geworden:
    3 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    vlees vinden ze inderdaad hier erg lekker. maar bij ons is dat gewoon een lekkernij. voor 1 a 2 maal in de week.

het probleem is dus ook de andere hond, die haar brokken dan opeet als wij het niet in de gaten houden.
    en die begint al lekker mollig te worden :smile:

terwijl deze hond eerder aan de dunne kant is als aan de dikke kant is.

ik heb hier thuis ook al voorgesteld dat ik deze methode wil toepassen. (dat het voer 15 min blijft staan, en anders heeft ze pech)
    maar hier thuis zijn ze er niet zo van gecharmeerd. maar ik wil het idd zo even proberen.

krijgen ze trouwens ook meer eetlust na een sterilisatie? want zo moet zowiezo over een paar week onder het mes.

6. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Vleesvoeding is complete kantenklare voeding hoor en zeker niet gewoon een lekkernij. Ik bedoel dus niet dat ik gewoon een kipfilet in zijn bak mieter hoor!
    Ik voer dit: http://www.energique.nl/.
    Andere voorbeelden zijn bv. Carnibest, Rodi, Duck.

De '15minuten-methode' moet je dan toch naartoe als je andere hond alles opeet denk ik. Meestal werkt het wel maar bij mij bleef hij toen slecht eten. Af en toe een maaltijd overslaan. Dat is op zich niet erg maar ik werd er zelf zo moe van.

Of ze meer eetlust krijgen weet ik niet. Ze worden wel sneller dik, omdat de stofwisseling langzamer word.

7. Sola

Sola Dierenliefhebber

Lid geworden:
    25 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mollig/ dik is ongezonder (als je het uit de hand laat lopen) dan mager. Als je hond verder actief is en normaal gedrag vertoont zou ik me geen zorgen maken om het moeilijk eten. Wat anderen ook al zeiden: het weigeren van voer wordt meestal in de hand gewerkt door het baasje die te bezorgd is en aldoor weer iets anders voorzet.

8. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Brok is niet àltijd gezond... Ik voer 1x vers vlees en 1x brokken -zonder geur- kleur en smaakstoffen gemaakt van haring en kip, dat ruikt heel sterk doch het is de natuurlijke geur. Ze lusten het hier supergraag ook al zijn het kieskeurige eters.

Diesel

9. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook 1tje die heel kieskeurig is!
    Dan eet hij maar niet hoor.
    Meestal na een dag geeft hij het wel op,en heeft ie honger als een paard.
    Gaat goed met hem,en is kerngezond.
    Een dag zonder eten kan helemaal geen kwaad.

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk, als jij een dag niet eet heb jij ook honger als een paard. En uh... elke dag het zelfde menu dag in dag uit komt jou ook je neusgaten uit hoor. Een hond is niet anders. Maar een hond die aan de magere kant is èn nog eens slecht eet regelmatig een dag overlaten slaan... Ondergewicht is ook schadelijk, net als overgewicht. Trouwens... waarom voer je dan niet de 2 honden op verschillende plekken? Dan krijgt nummer 2 tenminste genoeg tijd om te trekken met zijn eten terwijl hij anders moet eten tegen de klok omdat de andere zo'n schrokker is. Hier krijgen ze altijd gevarieerd eten en ik heb nog nooit slechte eters meegemaakt. Te dikke trouwens ook niet. Het eten wordt aangepast aan de hond (zijn gestel, zijn energie die hij nodig heeft èn zijn eetlust). Waar willen de meeste mensen toch altijd de hond aanpassen aan de brokken en niet de voeding aanpassen aan de hond zijn behoefte? Vers vlees vinden alle honden (hier en daar een uitzondering die niet weet dat hij een hond is uitgelaten) lekker. Ooit al eens puppy-konijnen, senior-herten of light-everzwijnen gezien in het wild? Dacht het niet. Toch raar dat wolven nooit te dik zijn hè, ze eten tenslotte hetzelfde als de pupjes, de senioren, de zogende moeders.....

Diesel

11. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn twee andere honden zijn net stofzuigers.
    Eten metteen wat ze krijgen.
    Krijgen gevarieerd eten,elke dag een andere smaak,om het gevarieert te houden.
    Meneer kieskeur(Dennis),eet ook ergens anders,om hem in aller rust te laten eten.
    Maar als hij echt niet moet,houd het op.Maar de laatste tyd heb ie het in de gaten,want slaat geen maaltijd meer over.
    Kan hem wel vol proppen met snoepjes ed,maar zo werkt het niet.
    Of een hele winkel leeg kopen,wat hij nou echt lekker vind.
    Ik heb 3 honden,en moet dus alles een beetje aanpassen,wat betreft met het eten.

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ja Mildred, maar jij zegt;'gaat goed met hem, en is kerngezond', dus... Hij krijgt èn zoveel binnen als hij nodig heeft èn een gezonde variatie in zijn menu. Elke hond heeft wel eens een dag geen honger in tegenstelling tot wat veel mensen dan denken; hij moet zijn eten niet hebben. Tussen geen honger of niet lusten is een groot verschil. Wij hebben ook wel eens een bunkerdag en een geenhongerdag. Maar als een hond vermagert of niet goed gedeid omdat hij zijn eten ècht niet te pruimen vindt dan lijdt zijn gezondheid eronder.

Diesel

13. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja,dat snap ik wel,maar het heeft anderhalf jaar geduurd,voorzover hij het door had,maar als hij at,dan dubbele portie!
    Misschien een tip voor saskia008,om het ook zo te doen.
    Dat hij in ieder geval genoeg voedingsstoffen naar binnen krijgt.
    Sterkte ermee,ik weet hoe moedeloos je er van kan worden.
    Dennis eet nu goed,gelukkig,soms 1 maaltijd overslaan,maar is niet erg.
    Ik geef brokken met beetje blik er doorheen,om het smakelijk te maken.
    Mag geen reklame maken,dus kan je me mailen!

14. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is op zich niet zo'n probleem ook hoor als ze een dag overslaan.

Ik vond het gewoon zelf heel vervelend. Dus ben ik eenmaal overgestapt op iets anders en dat bleek gelijk dé oplossing!
    Het is zo fijn te zien dat hij het zo heerlijk vind, hij eet de bodem bijna uit zijn bak en vraagt om zijn eten als het tijd is!

15. helmie

helmie Dierenliefhebber

Lid geworden:
    24 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    onze spike was al van puppie een slechte eten ook wel kieskeurig geweest
    ook omdat spike een border collie is dus een werkhond en is overdag vaak actief
    door het rennen ofwel spelen kiepen hij vaak om
    we zijn naar dierenarts geweest en ook alles vertelt en blijkt dat hij ondergewicht staat en moet s,morgen dus eten
    vanalles probeer en lukte als maar niet
    op een dag heb ik hem smorgen dineer met lam vlees in kuipjes onder mekaar gedaan en tegen s avond gewoon brokken gegeven
    vanaf die tyd gaat het perfect en spike kwam op gewoon gewicht staan en heeft geen last van omkiepen meer
    het is vervelend als een hond niet wil eten
    kijk naar gedragd van hond wat hij lekker vind
    veel succes met jou hond
    groetjes helmie spike

16. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, psst... wolfjes en co preferen dan rauw vlees en botjes en rauwe vis en al het spul dat jij op je bord hebt liggen of toch in ieder geval brokken die es NIET bestaan uit 4% slachtafval van vlees met 96% opvulmiddel die NIET natuurlijk zijn voor een hond....

Diesel

17. Anja v.S.

Lid geworden:
    24 mei 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Cavaliers zijn van nature ook wel slechte eters. Mijn heel oude d.a. zei toen al: het ras bestond al in 1600 zoveel en toen waren er nog geen brokken. Je moet een hond zo gevarieerd mogelijk te eten geven.
    Mijn hond lust nu alles maar sinds een aantal jaren geef ik alleen nog "vers". Geen diepvries meer want dat kan ik niet meenemen wanneer we op vakantie gaan. Mijn hond krijgt kuipjes, Naturediet.
    Brokken is op zich een steriel voer. Zit niets in wat voorkomt in de natuur. Kortgeleden stond nog in het AD, dat keukenrestjes beter zijn dan brokken! Een week later stond er: nat voer, zelfs blik, is beter dan brokken en keukenrestjes. Ook vind ik, maar dat is mijn mening, dat brokken erg veel tandplak geeft. Maar dat is een ander verhaal.
    Misschien dat je een merk blikvoer kunt gaan voeren en dan elke keer een andere smaak?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. naomigeraerts
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    504
  2. Maylena
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.051