Hond bijt vrouwelijk ondergoed kapot

Discussie in 'Honden' gestart door Tessy40, 19 apr 2006.

1. Tessy40

Lid geworden:
    19 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo forumleden,

Wij hebben een probleem met ons,overigens heel lief hondje,een Maltezer-teefje van bijna acht jaar oud.
    Wat is namelijk het geval:
    Sinds mijn vriendin(het hondje is van haar) en ik samenwonen,bijt Tessy,want zo heet ons hondje,als ze de kans krijgt,regelmatig de slipjes van m'n vriendin en haar dochter kapot.
    Ze plukt ze gewoon uit de wasmand en bijt dan het kruis kapot en dit gedrag krijgen we haar niet afgeleerd.
    Wij vragen ons af,wat dat te betekenen heeft,want we worden er een beetje moedeloos van.
    Dan is er nog iets,want sinds we samenwonen,wil Tessy amper nog iets van m'n vriendin weten,ze trekt steeds meer naar mij toe.
    Als m'n vriendin haar roept,gaat ze heel demonstratief in haar mandje liggen,maar als ik haar roep,weet ze niet,hoe gauw ze op m'n schootof naast me op de bank moet springen.
    M'n vriendin voelt zich echt afgewezen door Tessy en dat kan ik eigenlijk best goed begrijpen,als je weet dat ze eerst jaren de beste maatjes waren.
    Herkent iemand op dit forum misschien iets van deze problematiek?
    Laat het ons dan eventjes weten.

Groetjes,bram

2. tambru

Lid geworden:
    21 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    hoihoi,

volgens mij is tessy jaloers op je vriendin. Dit heb ik vaker gehoord van teven. Dat ze veel meer naar de man in huis toe trekken, en echt jaloers op de vrouw in huis worden.

is een beetje dominantie denk ik, ze wil graag de alfa-teef zijn, dus het vrouwtje in huis wat bij jouw op de eerste plaats komt.

Misschien helpt het als jij heel duidelijk tegenover de hond, je vriendin op de eerste plaats zet.

Het slipjes vernielen heeft daar denk ik ook mee te maken. Tessy heeft moeite met de andere vrouwspersonen in huis.

3. saskia008

Lid geworden:
    3 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk zelf dat deze 2 problemen los van elkaar staan.

mijn honden vinden het ook heerlijk om vies of schoon ondergoed te pakken, en vervolgens het kruis eruit te bijten.

dat ze niets van je vriendin wil hebben is gewoon iets van wennen.

laat haar zelf leuke dingen doen met de hond, spelen, lopen,eten geven etc

4. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Ondergoed kapot bijten heeft -net als sokken- totaal niks te maken met dominantie maar enkel met de geur die eraan zit. Zelfs gewassen kunnen honden die geur nog ruiken.

Voor de rest... Jij hebt gewoon de rol van Alpha overgenomen van je vriendin (haar hondje, dus zij was eerst de Alpha van het hondje). Tis een soort eer betoon aan jouw. Je vriendin moet zich niet afgewezen voelen, het went wel bij het hondje, ze is een beetje haar positie aan het zoeken in de hiarchie zoals hij nu is. Zodra het doordringt dat haar bazinnetje een trapje is gezakt op de ladder en nu -in haar ogen- onder jou gezag staat maar nog altijd boven haar komt zal ze wel bijtrekken. Gewoon lekker baasje en bazinnetje blijven en het komt wel goed. Wat ze niet moet doen is zich teveel gaan aantrekken van haar gedrag, dat voelt ze en honden hoger op de ladder komen niet 'slijmen' bij honden die lager op de ladder staan. Ze kijken er gewoon niet meer naar om. Als bazinnetje wil je dit dikwijls niet doen dus moet ze haar autoriteit op een andere -maar toch leuke- manier laten gelden. Zoals haar roepen met een snoepje in haar hand. Als het hondje komt geeft ze die. Herhalen een paar keer per dag tot ze telkens komt en dan moet ze eerst gaan zitten en dan krijgt ze pas het snoepje. Uitbreiden met eerst zitten dan pootje dan snoepje etc. Na verloop van tijd krijgt het hondje echt wel door dat ze toch een beetje is aangewezen op haar bazinnetje en weet ze ook wel dat ze dus onder aan de ladder staat. Eten geven, vacht verzorging en bevelen geven aan je vriendin overlaten. Dàt zijn de dingen die de Alpha doen.

Diesel

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Bullylover
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    4.000
  2. GeertP
    Reacties:
    0
    Weergaven: