Hoeveel vissen kunnen er in mijn 54 liter aquarium?

Discussie in 'Vissen' gestart door Brandy, 10 dec 2016.

1. Brandy

Brandy Nieuw Lid

Lid geworden:
    10 dec 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg binnenkort een aquarium van 60x30x30. Ik heb al online gekeken voor vissen die mij leuk lijken en die in de aquarium passen. Ik wil een beplante zoetwater aquarium ervan maken. De volgende vissen zijn waar ik intresse in heb voor de aquarium:
    1 dwergkogelvis (apistogramma alacrina)
    2 black molly's
    1 modderkruiper

Deze vissen lijken mij heel leuk om te houden. (ik heb eerdere aquariums gehad met guppy's en betta's) maar nu had ik de vraag of deze vissen mogelijk zijn om daarin te houden. En of ze ook bij elkaar kunnen van gedrag.

2. TobyD

TobyD Nieuw Lid

Lid geworden:
    28 mrt 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi!
    Ik heb zelf ook een 54 liter bakje. Wat meestal voor deze maar word aangeraden is 1 schooltje, 1 koppel of harem en 1 bodemvissoort. Om even een voorbeeld van een visbestand te noemen:
    15× boraras soort
    10× dwerg corydoras
    1m1v honinggoerami's
    Om dus even op jouw visjes in te gaan: dwergkogel zit liever iets groter. Zou kunnen, maar het zijn wel vissen met een gebruiksaanwijzing. Ze mogen niet verveeld raken en kunnen agresief worden. Eigenlijk geen beginnersvis tenzij je je goed inleest.
    Black molly's kunnen ook, maar die planten zich voort als konijnen, dus voor je het weet stikt je bak van de visies.
    Bedoel je met een modderkruiper een khulli? Ja die kan perfect in je bak. Houd er dan wel 4 a 5, dat vinden ze fijner. Zandbodem word gewaardeert, maar zou ook op grind kunnen (liever niet)

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Fabsje
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.255
  2. loorr
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.630