hoeveel vissen en andere vragen

Discussie in 'Vissen' gestart door kittyke, 24 sep 2006.

1. kittyke

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    Daarjuist kwam de buurvrouw vragen of ze haar 2 goudvissen bij ons kon zetten.

nadat ik ze erbij heb gedaan zijn er 2 vissen die al 30 tal min achter 1 geplaatste goudvis zwemt en echt heel opdringerig is.

hoe komt dit?

waar moet men eigenlijk bij opletten als men vissen bijplaatst en wat met 2 geslachten samen?

alsook hoeveel vissen mogen er max in een aquarium van 60 op 30 cm? en zitten nu denk 10 vissen in,4 van een cm of 8,de rest kleinder

sonja

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua aantal en grootte van je vissen, zit je al over je max.
    dat die vis zo opdringerig doet, doet hij waarschijnlijk omdat er een vreemde vis in zijn terratorium zit. Het beste is om er dus vis uit te halen, of een grotere bak nemen, maar dat doe je ook niet zomaar even.

3. kittyke

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    ondertussen heb ik ze er terug uitgehaalt,alle vissen waren tegen de geplaatste vissen aan zwemmen en 1 ervan had al een verminkte sluier.

dus zal ze maar terug geven dan,want een grotere bak aanschaffen was ik niet van plan.

heb deze pas 1 maand overgekocht,dus eigenlijk de bedoeling niet.

sonja

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    En.....? Is de rust terug gekeerd??

5. kittyke

Lid geworden:
    8 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    1
    ja,maar de geplaatste vissen zitten in een kleine bokaal,buurvrouw is ni thuis,spijtig dat het niet gaat,heb even gebelt naar een winkel die uitsluitend vissen en derg verkopen,deze zeide me dat het komt omdat er te weinig plaats is voor nog 2 vissen bij.

maar een andere bak wil ik ook nu niet aanschaffen.
    die man zei me dat ik het weer kon proberen,maar ze eruit halen is nu ook niet zo simpel vind ik.

sonja

6. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    De regel zegt altijd max. 1 cm. vis per liter water. Is bij jouw bak *even snel uitgerekent* 18 cm. vis.. euh, 1 goudvis dus, want deze groeien best snel! Je kan de max een klein beetje overschrijden, als er een goed filter ed in zit, maar te is nooit goed natuurlijk!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Brandy
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    5.707
  2. Fabsje
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.260