hoesten

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door zaza, 8 mei 2007.

1. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn konijn hoest af en toe.
    Niet constant en ook niet in een bepaald patroon, maar soms hoor ik hem toch even kuchen.

Voor de rest oogt hij gezond, hij eet goed (en veel), is niet mager en doet niets liever dan deugnieterij uitsteken.

Moet ik mij hierover ongerust maken?

2. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Doet hij dat wanneer hij eet? De cavia's doen dat hier ook wel eens. Soort van kuchen; dan zijn ze weer te gulzig met eten.

3. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet het idd het vaakst als hij eet, dus misschien is het dat wel.
    Het hooi dat ik nu heb is ook niet van de beste kwaliteit (nogal stoffig en onderaan de zak ligt veel 'kruimsel/zand'), hij eet het wel en de zak is bijna op maar misschien dat hij daar toch ook wat last van heeft.

4. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb nog nooit een konijn horen kuchen. Ik ben ook zeer benieuwd waar dat vandaan kan komen. :confused:

5. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook heel goed het stof zijn, hoor. Amy heeft dat ook geregeld als ze hooi eet. Maar dat is meer niezen, niet het kuchen wat ze doen als ze te gulzig zijn met eten.

6. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn konijn die nieste ook veel maar dat kwam doordat ze een ziekte had maar dat heeft jou konijn niet want die ziekte heeft veel meer andere symptomen :wink:

Kan idd ook door stof komen wat de andere al zeiden

7. lennart

Lid geworden:
    10 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn konijn heeft nu ook last van hoesten.
    Ik haal hier eigenlijk niks bruikbaars uit.
    Ik heb zijn hooi al verschoond en het is gewoon hooi niks mis mee net als het stro.
    Zijn bakje is schoongemaakt en zo enb nog doet hij het.
    Hij is net een 2 weken geleden ingeent bij de DA, en hij is wel buiten geweest voor het begon.
    Omdat hij voornamelijk binnen zit, denk ik dat het misschien iets als verkoudheid is. Kan een konijn verkouden worden? Achter zijn oren voelt het gewoon aan.
    Misschien dat iemand iets weet?

alvast bedankt Kiona en Lennart

8. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Voornamelijk binnen? Een konijn mag nooit te grote temperatuurverschillen hebben. Dus of binnen, of buiten. het is slecht voor een konijn om hem met mooi weer even buiten te zetten voor een paar uurtjes :wink: De vacht is daar niet op berekend, en als je een vatbaar konijn hebt word dit fataal.

Wat betreft het hoesten, een konijn kan niet verkouden zijn. Dus hup, naar de dierenarts.

9. lennart

Lid geworden:
    10 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    In de zomer zit het konijn vaak buiten. Alleen 's nachts gaat hij naar binnen.
    In de herfst winter en groot deel van de lente zit hij binnen.
    Maar het hoesten is nu sinds gisteren over.
    Als hij wel weer gaat hoesten, gaat hij wel meteen naar de dierenarts toe!

10. Irma-Utixo

Lid geworden:
    30 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar waarom sleur je zo met dat konijn? Laat hem lekker in de frisse lucht buiten zitten. Ook 's winters.

Op welke bodembedekking zit hij?

11. lennart

Lid geworden:
    10 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hij zit deels op gras en deels op stenen buiten.

's nachts hebben we hem liever binnen omdat we ervaring hebben met konijnen van kennissen die aan de andere kant van de wijk wonen. Die zijn kapot gescheurd. Van 1 konijn bijna niks gevonden en van het andere een kop en een deel van zijn poot (zat nog net aan elkaar vast!) Waarschijnlijk dieren uit het groen gebied bij ons plan.

In de winter gaat hij helemaal niet naar buiten en hij heeft daardoor ook nauwelijks een wintervacht. Daarom houden we hem dan binnen. lekker met hem in de huiskamer spelen . Hordenlopen kan hij nog niet, maar dat komt misschien nog wel :wink:

12. iristrix

Lid geworden:
    13 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet of het erg is als een konijn hoest.
    ik heb mijn konijnen nog nooit horen hoesten.
    aleen niezen en geeuwen.
    ik dacht dat ze van stof aleen niesde.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Evee
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.170

Deel Deze Pagina