hoelang is een vis zwanger?

Discussie in 'Vissen' gestart door chantalenbinky, 31 okt 2010.

1. chantalenbinky

Lid geworden:
    30 okt 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf 2 vissen. 1. Nu wil ik weten hoelang een vis zwanger is. Iemand raad?

Nu heb ik nog een vraag, alleen dat paste niet in het vak van de titel. :wink:
    2. Hoeveel guppies kan een vis krijgen? Ik zit er maar mee, maar ik weet het antwoord niet op deze vragen.

3. En hoe kun je zien of het een mannetje of een vrouwtje is?

2. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    1- 4-5 maanden waarin ze 4-5x bevallen.
    2-een volwassen vrouwke zo'n 60-85 jong per keer.
    3-vrouwkes worden zwanger, mannekes niet :stuck_out_tongue_winking_eye: ... Nee, vrouwkes hebben 2 zwangerschapsplekken vanachter onder aan hun lijf (zwartje ronde plekjes). Mannetjes niet en die hebben een pogodium.

3. Cat

Cat

Lid geworden:
    27 mrt 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd net zoals diesel zei

maar heb je 2 vissen 1 man en 1 vrouw?
    dat is namelijk niet echt gezond voor het vrouwtje want het mannetje probeerd haar namelijk steeds op te jagen en daar kan ze aan dood gaan....
    dus ik zou als ik jou was ff afwachten of ze inderdaad jongen krijgt ( ze gaat op de bodem liggen buik dik grootere zwarte plek dan normaal) je kan haar dan in een aparte bak zetten zodat niet alle jongen worden opgegeten of je laat ze gewoon bij de ouders waarbij de kans groot is dat de zwakste worden opgegeten als je geen goede schuilplekken maakt.

als ze geen jongen krijg zal ik als ik jou was nog 2 vrouwtjes erbij kopen, ik weet niet hoe groot je bak is...

ohja de jongen eten nog van een soort 'dooierzakje'onder hun buik een paar dagen maar daarna moet je of klein voer kopen of het droog voer versnipperen.

Als je een groot aquarium hebt worden ze waarschijnlijk grooter en mooier
    de eerste weken bepaald heel erg de groei van hun.
    Je moet ze afwisselend voetsel geven dat is het best.

als je de bak goed schoon houd groeien ze ook beter.

ok dat was het hoop dat je er wat aan hebt :smiley:

PS laat me weten of ze jongen heeft en maak eens een foto van haar :innocent:

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    als ze volwassen zijn kan je het ook zien aan de staart. Grote staarten zijn mannetjes en kleine staarten zijn vrouwtjes

5. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    je ziet het aan het gonopodium, dat is een soort stokje onder aan de buik van de mannetjes, die ze kunnen bewegen... Vrouwtjes hebben een zwarte stip op de achterkant van de buik, dat is de baarmoeder... als de vlek donkerder en groter wordt, weet je dat ze jongen in de buik heeft...

er zijn namelijk ook vrouwtjes, met velle kleuren en redelijk grote staarten..

6. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar het verschil zie je toch...

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Inderdaad, zelfq van de varia,ten vanwelk de vrouwkes ook bedeeld zijn van een cerme staart, dan not zijn de mannetjes rijkelijker voorzien. Dat geldt trouwens ook voor de rugvin :wink: .

8. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja natuurlijk, maar het is ook handig om te weten hoe je het op de andere punten ziet...

Laden...

Deel Deze Pagina