Hoe ziet jullie kooi er uit?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Maxiem, 10 jun 2007.

1. Maxiem

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had altijd 1 cavia, en die zat gewoon in een kunstof kooi van 75 X 50 cm. Nu heb ik er een tweede bij en vind ik dat te klein. Ook vind ik deze kooi wat saai en hebben ze die eigenlijk niet veel groter hier bij de dierenwinkel. Ik heb al wel gekeken bij konijnenkooien, maar die zijn heel erg duur! :confused:
    Dus dacht ik misschien zelf iets creatiefs te maken, of misschien kooien te combineren?
    Maar ik kan niet zo gauw iets goeds verzinnen, dus vroeg ik me af, hoe zijn jullie cavia's gehuisvest? En waar heb je die kooi vandaan?

2. De Lieverdjes

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik enkele kooien voor mijn zwangere dames.
    Mijn andere caafjes zitten allen in flats die mijn papa gemaakt heeft.
    Boekenrekken, kasten, oude babybedjes, tafels... Er zijn heel veel dingen die je kunt ombouwen naar een leuke flat.

3. aphro_ruled

Lid geworden:
    3 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier hebben ze een nachthok en vrije uitloop op de weide :wink:

Maar vermits caafjes niet kunnen klimen kan je soms een leuk hok zelf bouwen met een plaat (ondergrond) en daar zeg maar randen rond.

Heb vroeger een hok gehad = schap tegen de muur van 1,2 op 0,5 meter met klikplanken als randjes 0,12 m.

Dus als je randen neemt van 0,15 tot 0,20 kunnen ze daar zeker niet over. Je moet natuurlijk wel geen rovers hebben rondlopen (honden en misschien wel katten) want je hebt dan wel een open hok.

En een oude kast opvormen (misschien te vinden op de zolder of op een stort) zoals hier boven gesugereerd wordt, kan ook erg leuke resultaten geven.

4. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Foto's van de kooien kun je hier zien... :wink:

5. Maxiem

Lid geworden:
    10 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, dat had ik nog niet gezien. Ik heb wel wat ideetjes opgedaan, ik ga zo even naar de Praxis.

6. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ferplast heeft een ideale kooi voor 2 cavia's. Ik heb 'm ook. De kooi is 99 x 51 x 46,5 cm.

7. Sas_kia

Lid geworden:
    17 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net een kooi gekocht van 35 euro van een meter bij 50 ong. bij de intratuin.

8. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb 2 hokken aan elkaar vast gemaakt zodat ze meer ruimte hebben met zn 2en

9. helpke

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een grote kooi
    voor 2 caafjes
    zo een plastic bak met een trali
    en dan ook nog een plastic opberg doos die groot genoeg is voor 2 caafjes en
    dat zijn mijn hokken
    ik heb ook nog een kleinere acuarium maar ik gebruikte die vroeger voor mijn muisjes en nu binnenkort voor een hamster of een gerbil
    en voor de rest nog een klein transport boksje
    voor hamsters of kleine knaagdieren
    maar binnen kort gaak om nog een plastic opberg doos voor de nieuwe caafjes
    bij blokker nu te verkrijgen ter info

10. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    @helpke: Let je wel op of de ventilatie in het aquarium voldoende is? Vooral opbergboxen hebben van zichzelf vaak geen goede ventilatie.
    En hoe groot is jouw traliehok?

11. helpke

Lid geworden:
    23 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ken de afmetingen niet van buiten maar
    wel erg groot
    goede loop ruimte voor het diertje dus
    en kwa ventilatie zit dat ook wel ok hoor

12. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik heb ooit in Luxemburg een kooi van 1 bij 1 meter gevonden. Ideaal! Helaas heb ik ze verder nooit meer ergens te koop gezien :pensive: De traliekooien van 140 m lang vind ik ook erg mooi. Mocht de mijne ooit stuk gaan, dan komt er zoeentje in huis voor mijn trio :wink:

13. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 2 van die ferplast kooien tegen elkaar aan staan. Deurtje in het midden erui en klaar is kees zitten 4 caafs in.

14. Jippia

Lid geworden:
    13 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn dames hebben een kooi van 120 bij 60 cm en aan de muurkant heb ik een afdakje gemaakt van twee buigbare tunneltjes die ik plat heb gebogen en met ijzerdraad aan de tralies heb geknoopt. De cavia's passen er met z'n tweeën onder en zitten of slapen er vaak samen. Via een houten huisje met een plat dak kunnen ze op het dakje komen en Josa doet dat regelmatig. Jula is geen klimmer. Jaap en Jenna wonen in een kooi van 100 bij 60 cm met een plastic huisje dat erbij hoorde en een houten huisje dat ik al had. Ze zitten in of op of voor de huisjes. Achteraf gezien had ik beter een kooi kunnen kopen zoals die van de dames, maar op dat moment had ik niet zoveel geld en zag ze ook niet op Marktplaats. Ze hadden dan meer ruimte gehad.

Mirjam.

15. horse_love_tiny

Lid geworden:
    1 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat ideetje van caviagek vind ik heel goed ! Zo'n ruimte dat ze hebben
    En zo'n ferplast kooi kost niet zo gek veel :dancer:

16. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn hokken ook op zo een soort manier aan elkaar vastgemaakt alleen dan in de lengte :ok:

17. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Re:

Ik heb zo'n kooi van een meter bij een meter. Een hele tijd terug eens gekocht in een dierenwinkel die er nu niet meer is. Het merk staat er (helaas) niet meer op!
    Een tijdje terug was is bij een caviafokker die die kooi ook had staan in een andere kleur. Zij had hem ooit eens van iemand gehad, maar helaas............... geen merk erop. Ik de winkel waar ik werk heb ik al alle boeken doorgeneusd maar ze bestaan gewoon niet meer volgens mij. Jammer!

18. caviagek28

Lid geworden:
    20 mei 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

En ze hebben ook wat beweging :smiling_imp: Worden ze ook niet zo snel dik!

19. Sueke

Lid geworden:
    13 dec 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Maxiem,

Ik heb ook zo'n plastieken traliekooi van 120 cm x 70 cm voor mijn twee caafjes.
    Hierin hebben ze genoeg plaats om te ravotten, om apart te liggen en natuurlijk ook om samen een dutje te doen :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina