Hoe was jullie koninginnedag??

Discussie in 'Algemeen' gestart door Solane, 1 mei 2009.

1. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe was jullie koninginnedag??

Ik woon in apeldoorn en wij wilde net weg gaan naar het centrum toen we het op tv zagen wat er gebeurde het drama. :cry: Wij zijn uiteraard thuis gebleven onze feeststemming was totaal weg.

2. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn koninginnendag was zoals elke koninginnendag, heb het niet gevierd.
    Ik ben totaal geen massa mens en blijf het liefst zo ver mogelijk bij drukte en grote massa mensen vandaan. In het stadspark hier is altijd een grote vrijmarkt, maar daar erger ik mij alleen maar aan de rommel die mensen achterlaten :wink:
    Ik ben wel benieuwd hoe de toekomstige koninginnendagen eruit zullen gaan zien...

3. kekavo

kekavo Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    9
    Hier in het dorp is het ieder jaar hetzelfde met koninginnendag. Er verandert nooit iets aan het programma en we zijn er al jaren op uitgekeken. ik voel me niet prettig in grote groepen mensen, dus naar de stad ga ik niet. Dus zijn we de hele dag thuis gebleven. Ik was van plan om wat aan mijn huis te rommelen maar ik had het helemaal gehad gister en ben de hele dag voor de tv blijven hangen.
    Het is echt vreselijk wat er gebeurt is gister. Niet te geloven dat er zulke gekken rondlopen hier. Het begon allemaal zo geweldig daar in Apeldoorn, het zag er echt geweldig uit en iedereen leek er zo van te genieten.
    Ik ben ook heel benieuwt hoe het er voortaan uit gaat zien.

ik denk trouwens dat ze niet lang meer blijft zitten, dat ze eerdaags aftreed. Ik denk dan aan volgend jaar of het jaar erna, op 30 april. Of juist 3 dagen eerder, om het een andere datum te geven en om het dan gelijk te trekken met de verjaardag van prins Willem Alexander.
    Ze is volgend jaar 30 jaar koningin. Dus zou het een mooie datum zijn voor ahar om ermee te stoppen. Of aan het begin van dat regeringsjaar of aan het eind ervan.

4. polleke

polleke Dierenliefhebber

Lid geworden:
    1 feb 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Koninginnedag heeft naar mate ik ouder wordt (ahum) wel minder betekenis voor me gekregen.
    Maar vroeger... toen ik kind was... vond ik het geweldig. Je deed mee aan kinderspelen en heel de dag was het feest! En dan... de dag daarna was de echte koningin jarig, zei mijn moeder altijd. Ik dus. :grinning:

Dat heeft er altijd een beetje ingezeten bij mij. Maar goed de jaren tellen gewoon door maar ergens ben ik toch nog steeds een beetje kind gebleven.

De stad vermijd ik ook meestal, niet omdat ik een hekel heb aan rommelmarktspullen maar meer om de drukte. Ik vind het juist heerlijk om bepaalde verzamelingen van me aan te vullen zoals oude ansichtkaarten van filmsterren en vooral oude blikken.

Wat er gebeurd is deze dag betreur ik ten zeerste. Ik vind het heel triest, voor alle partijen.

5. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was mee met een vrachtwagen chauffeur die dag, leek me wel een keer leuk.
    Mijn buurvrouw belde me opeens van het drama in Apeldoorn. Ben eerlijk gezegd erg blij dat ik niet erheen ben gegaan.

6. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    In Limburg viert men bijna geen Koninginnedag dus ik ben daar niet mee opgegroeid. De eerste stad waar je leuk Koninginnedag kunt vieren vanuit Limburg gezien is Eindhoven, en dat ligt dus in Brabant.
    Ik kwam er dus ook later achter (toen ik in Brabant naar school ging) dat heel veel mensen dat heel uitbundig vieren. Ik dacht vroeger namelijk dat het alleen gevierd werd in de stad waar de Koningin naar toe ging.
    Ik heb dus ook niks met deze feestdag en dit jaar lag ik zelfs ziek in bed dus dan houdt het sowieso op :wink:

7. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Voor mij is Koninginnedag eigenlijk meer Nationale Recycledag: Lekker kraampjes aflopen naar leuke zooi :smile: Woensdagavond ben ik Utrecht doorgegaan (beetje markt, vooral feesten), donderdag heb ik me in Nieuwegein en Vianen met de rommel vermaakt. Oogst 2 boeken, een tas, een dvd, een mooie lap nepbont en een bruin kleurtje van lekker buiten fietsen en slenteren :wink:

8. Herdervriend

Lid geworden:
    22 mei 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik geen koninginnedag gevierd, voornamelijk omdat ik een giga migraine aanval had en niks kon voelen/zien/horen of doen. Maar zelfs als ik dit niet had: Ik doe alleen aan Sinterklaas/Kerstmis/Oud & Nieuw. Dus ja, eigenlijk is dat alles wat ik kan zeggen xD

9. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Monarchie afschaffen en bevrijdingsdag als feestdag.
    Vrijheid moet je vieren ! En niet waar we belasting aan overmaken.

Blauwe brieven met "in de naam der koningin" :eyes:

10. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Niet veel bijzonders gedaan, maar deze dag aangegrepen om bezig te zijn met m'n nieuwe hobby

Ik ben ervoor om het koningshuis en koninginnedag te behouden! Een van de weinige echt Nederlandse dingen die de afgelopen decenia niet uit de typisch hollandse cultuur zijn verdwenen..... Iets waar we zuinig op moeten zijn en iets waar andere landen jaloers op zijn! Het koningshuis en de Koninginnedag is voor mij net zoiets als carnaval.... het hoort bij Nederland en bij het Nederlander zijn! Mag van mij ook geld kosten, laten ze maar bezuinigen op culturele uitgaven waar wij nederlanders eigenlijk niets mee te maken hebben.
    Oranje boven! Lang leve de Koningin! en op behoudt van ons typisch Nederlandse volksfeest!

11. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Nee, ik heb totaal niks met koningin en haar gevolg. Bezuinigen op culturele uitgaven ?
    Misschien grenzen dicht trekken en eigen volk eerst ?
    Ik zie liever Bevrijdingsdag en Sinterklaas als feestdagen en als cultuur en niet die van de hoedjes.
    Maareh ik ben niet trots op het Nederland van nu, maar wel van vroeger :smile:

12. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 's avonds naar het concert van de Golden Earring geweest. Zat nog wel te twijfelen of ik zou gaan ivm wat er in Apeldoorn gebeurd is. Ik ben toch gegaan en het was erg mooi. En wat betreft hun 1 minuut stilte waar zo'n ophef over geweest is, is de fout van de organisatie.

13. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik heb die ophef even gemist, wat was er aan de hand met 1 minuut stilte?

14. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze beschuldigden de Golden Earring ervan dat ze geen 1 minuut stilte wilden houden. Zij waren in de veronderstelling dat het vanuit de organisatie werd georganiseerd voordat ze op zouden komen.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Solane
    Reacties:
    7
    Weergaven:
    826
  2. Spunky
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    1.884