Hoe vieren jullie oud en nieuw??

Discussie in 'Algemeen' gestart door Solane, 30 dec 2008.

1. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals de titel al zegt: Hoe vieren jullie oud en nieuw???

Gaan jullie veel drinken, veel vuurwerk afsteken, oliebollen eten of doen jullie het rustig aan??
    Hoe laat maken jullie het meestal?
    Voor hoeveel geld hebben jullie vuurwerk gekocht??

Ik vier het bij mijn tweelingzus en zwager. Er komen een aantal vrienden en we gaan een filmpje kijken of spelletje doen en lekkere hapjes maken. Ik ben niet van de alcohol. Ik ga waarschijnlijk geen druppel drinken

2. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij blijven meestal gewoon thuis, lekker hapje en een oliebol erbij en klaar. Geen vuurwerk, geen drank, geen bezoek. En erg laat maken we het meestal niet, zodra het meeste vuurwerkgeknal voorbij is gaan we naar bed.

En dan nieuwjaarsdag... alles en iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen... inclusief drie zoenen... wat een horror. Ik heb vrij genomen van mijn werk tot ná de nieuwjaarsborrel. Honderdvijftig collega's staat voor vierhondervijftig zoenen die ik stuk voor stuk eigenlijk liever niet uitdeel, brrrrr.... En tegen de tijd dat ik dan weer op het werk verschijn ga ik een uurtje later dan normaal (dan kun je alles ineens afhandelen), roep in één keer 'gelukkig nieuwjaar!' over de afdeling en dan vind ik het wel weer goed.

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ga dit jaar naar een vriendin toe. Vuurwerk doe ik sowieso nooit aan. Al is er in LEeuwarden wel heel veel vuurwerk te zien dus ik zal wel kijken. Ons kennende zullen we wel wat ( :notes: ) drinken, gewoon lekker gek doen. En mss dat we om half 1 dan nog de stad in gaan, naar de soos of een kroeg ofzo.

4. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga morgen eerst even wachten tot mijn opa oliebollen heeft gebakken. Vervolgens ga ik naar mijn vriend (woont bij zn ouders), met een paar versgebakken oliebollen. Dan gaan we denk ik lekker de hele avond tv kijken en oliebollen eten en vast niks bijzonders doen. En dan natuurlijk nog wat vuurwerk afsteken (ook niet veel bijzonders) en vuurwerk kijken. En verder weet ik het ook eigenlijk niet. Ik weet het sowieso niet precies hahaha.

5. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Het liefst zou ik thuis blijven, maar dit jaar toch eens naar mijn schoonouders toe. Ook al is het op fietsafstand van thuis, toch gaan we met de taxi terug: ik ben panisch voor vuurwerk! :flushed: Mij zie je deze dagen zo min mogelijk buiten. Vandaag nog even met mijn moeder meegeweest de hond uitlaten: 5 knallers ergens rechts van ons, 3 ergens links achter en recht voor ons waar we normaal Salina laten plassen schoot ineens een voetzoeker voorbij. Erg leuk deze dagen :eyes:

Oliebollen en champagne zijn leuk, maar vuurwerk zou ik het liefst uit handen van de Nederlandse etters getrokken zien worden! Is het zo moeilijk om alles tot 0.00 te bewaren en voor 02.00 op te maken? :persevere:

7. Elysa

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou dit jaar doen we heeeeel rustig aan.... Alcohol is dit jaar voor mij sowieso (en ik vind voor Richard ook) taboe. Ik heb vandaag in de supermarkt kinderchampagne gehaald :stuck_out_tongue_winking_eye: Ben benieuwd of t zal smaken (appelsmaak). Vuurwerk doen we niet echt aan. Paar sterretjes, meer niet. Laat andere maar het geld uitgeven ik kijk wel :smiley:

8. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hihi zo denk ik ook Elysa. Laat anderen maar knallen ik kijk wel :ok:

9. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind vuurwerk trouwens erg milieuvervuilend. Hier op het pleintje regelen ze dat goed. Die gaan 's morgens vroeg weer de straat op om alles op te vegen, en dat is volgens mij ook een vrij gezellig iets, maar dat opruimen gebeurt niet overal...

10. Elysa

Lid geworden:
    17 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Opruimen lijkt inderdaad een beetje een probleem... Vroeger ging ome Guus van de veegwagen hier inderdaad om 9 uur ofzo (misschien 10) de straten door met zn machine, maar de laatste paar jaar sinds hij niet meer veegt...

Van mijn ouders moesten wij als we rotzooi hadden (papiertjes enzo) het altijd in de voortuin in een hoekje gooien en dan ruimde vaderlief dat de volgende dag weg.
    Dat zit er zo ingebakken dat we dat nog doen, maar ja al die andere...

11. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik drink geen alcohol, steek geen vuurwerk aan en zit lekker thuis met mijn mannetje en onze huisdieren. De katten zijn 's nachts altijd een beetje onrustig door alle knallen buiten, ik ben benieuwd hoe de fret zal reageren.

Lekkere hapjes, glaasje alcoholvrije wijn, oliebollen, appelflappen, lekker kijken naar het vuurwerk. Wij vermaken ons vast wel.

Iedereen een heel gezellig oud & nieuw gewenst, en een gelukkig & gezond 2009!

12. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    In Rotterdam bij mijn zus en schoonbroer.
    Ik besteed geen cent aan vuurwerk en blijf er ook ver van uit de buurt. Waarschijnlijk is er toch niets te zien met die mist vannacht. Dus het gaat gewoon een gezellig avondje hangen worden :smiley:

13. Mila89

Mila89 Dierenkenner

Lid geworden:
    24 feb 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Thuis bij de beestjes. :smile:

14. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben naar Leuven geweest met mijn beste vriend. Mijn zus zit daar op kot en we zijn uitgegaan (op de Oude Markt enzo) en daarna bij mijn zus op kot blijven logeren.

Btw: Gelukkig nieuwjaar allemaal! :smiley:

15. Benedictus17

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijke oud en nieuw gehad. Versgebakken oliebollen van mijn opa gegeten hihi. En 's nachts gekeken naar prachtig vuurwerk. En zelf ook wat grondbloemetjes afgestoken, maar daar is het dan ook bij gebleven, hahaha.
    't Was wel gezellig.
    Ik wens iedereen een gelukkig 2009!

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. ~ellie~
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    959
  2. marit42
    Reacties:
    6