Hoe moet ik het aanpakken?

Discussie in 'Fotografie' gestart door Wendy85, 10 jul 2008.

1. Wendy85

Lid geworden:
    15 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi
    Zoals jullie misschien wel weten heb ik onlangs een canon 300d aangeschaft.
    Nu heb ik een paar modellenshoots gehad bij een andere fotograaf in de studio.
    1 foto daarvan heb ik op een fotografieforum geplaatst (hij staat hier ook op het forum) en nu kreeg ik wat commentaar dat ik teveel dingen tegelijk wil doen en dat ik het laat lijken alsof fotografie wel erg makkelijk is :s (wat ik zelf absoluut niet vind).
    Nu ben ik zelf er tevreden over die bepaalde foto en zeker voor mijn allereerste shoot vind ik hem erg geslaagd.
    Verder ben ik nog helemaal niet zo bekend met mijn camera en moet ik photoshop ook nog even goed uitvogelen.. en dat is dus hetgene waar de fotografen over vallen.
    Nu is mijn vraag.. hoe pak ik dat aan? Hoe kan ik het beste stap voor stap mijn camera beter leren kennen en beter worden in fotografie?
    Ik heb al veel geoefend... veel instellingen veranderen en kijken wat het op de foto doet... maar het blijft allemaal nog niet echt zo hangen...
    Hoe hebben jullie dat gedaan?
    Oefenen tot je erbij neervalt of met de neus in de boeken hangen? (beide kan natuurlijk ook :wink: )

Liefs, Wendy

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf idd geoefend, geoefend en geoefend, zo leer je je camera het beste kennen.
    Kwam of kom ik er echt niet uit dan heb ik nog een goede vriend die fotograaf is en ook een fotografieforum waar ik vragen stel.

3. Stephan-

Lid geworden:
    7 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oefenen en oefenen inderdaad. Hoe meer je fotografeert, hoe beter je het onder de knie gaat krijgen. Ook fotofora zijn leerzaam natuurlijk, als ondersteuning.

Deel Deze Pagina