Hoe help jij je huisdier de winter door?

Discussie in 'Discussies' gestart door Stipsy, 10 dec 2012.

1. Stipsy

Lid geworden:
    10 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor echte binnendieren niet zo'n goede vraag natuurlijk.. :eyes: maar ik bedoel het meer voor de 'buitendieren', zoals honden, katten, paarden, enzo! Hoe help jij je huisdier de winter door?

2. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn honden en katten leven al binnen. Zomers hebben de katten wel een ren.

Vroeger bleven de fretten gewoon buiten, met binnen verblijf met veel warme dekens en stro. Nu we nog een oud fretje hebben, heeft ze een kooi bij ons binnen.

Voor de ingangen van de binnengedeelte hadden we een plastic doek voor en een deken, zodat de kou zo veel mogelijk buiten bleef.

Meerdere keren per dag, water verversen.

De ren staat al beschut tussen schuttingen en schuur.

3. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen konijnen buiten.
    Die voer ik als het gaat vriezen een extra keer 's avonds.
    Normaal krijgen ze alleen 's morgens biks en veel hooi waar ze heel de dag mee doen.
    's Winters krijgen ze extra biks.
    Ik zorg ook voor extra stro in het nachtverblijf. Tegen de kou.
    Vorig jaar hebben ze -15 goed doorstaan. Dus dan zal het wel goed zijn wat ik doe.

4. Stipsy

Lid geworden:
    10 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een kat, maar dat is een binnenkat, dus die blijft gewoon lekker warm binnen bij mij! :grinning: Af en toe gaat hij even naar buiten op het balkon (als hij daar zin in heeft).

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle huidieren horen in de winter goed beschut te staan, of het nu over hond, poes, koe of paard gaat...

6. RobinDV

Lid geworden:
    10 dec 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf muskuseenden en sakseneenden buiten zitten. Ze kunnen tegen de vorst maar dat betekend natuurlijk niet dat je ze het niet een beetje meer comfortabel kunnen maken :wink:

In de winter krijgen ze overvloedig stro in het binnenhok, daar kruipen ze tussen omdat stro goed isoleert. Verder koop ik wel eens een dekentje of een plaid en leg dat in het binnenhok ze vinden het heerlijk om een nestje van te maken en in te slapen.

7. Halifax

Lid geworden:
    16 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn buitenhond heeft stro in zijn nachthok en daarnaast krijgt hij de helft meer te eten als anders.

De katten zoeken wel een plaats in de stal, zij eten ook duidelijk meer.

De paarden worden bijgevoederd met korrels en krijgen meer dan ruim voldoende hooi. Ze hebben beschikking over hun schuilstal als ze dat willen. Ze gaan en staan nog steeds waar ze willen, net zoals in de zomer staan ze dag en nacht buiten. Enige verschil is de korrelvoeding dus :wink:

8. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    De meeste vogels gaan worden in de binnenvolières opgesloten. De valkparkieten blijven buiten maar de volière wordt volledig afgesloten met polycarbonaatplaten. De valkparkieten krijgen ook voer met (meer) zonnebloempitten in.
    Voor de tralies van het konijnenhok komt plexiglas.
    En de kippen krijgen meer hooi en stro in hun hok als normaal. Ook krijgen ze meer voer en zonnebloempitten bij.

9. blacky2005

Lid geworden:
    9 jul 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    honden die het gewent zijn kunnen goed buiten liggen.
    bij mijn ouders hebben we een hond in het hok liggen en in de winter een deken erbij.
    maar ligt dan alsnog op de koude tegels

bij mijn ponys staan zonder dekens buiten 24/7.
    het is maar hoe je je dier opvoed.

Laden...

Deel Deze Pagina