hm?

Discussie in 'Vragen en Opmerkingen' gestart door NooRJ, 20 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misael

misael Administrator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    90
    Hier zijn de resultaten in percentages op welke cijfers er gestemd is.
    (1ste kolom cijfer, 2de aantal, 3de percentage van totaal)
    ===============
    1 - 56 - 8,79%
    2 - 12 - 1,88%
    3 - 17 - 2,67%
    4 - 21 - 3,30%
    5 - 34 - 5,34%
    6 - 75 - 11,77%
    7 - 125 - 19,62%
    8 - 121 - 19,00%
    9 - 78 - 12,24%
    10 - 98 - 15,38%
    ===============

Bijna 1/10 heeft op een 1 gestemd. We weten ook precies wie dit zijn geweest. Als je het een keer doet is dit helemaal niet erg, maar als je meer dan 17x een 1 stemt, wordt het toch wel raar.

We willen hier verder niks mee zeggen, maar wel een punt maken:
    "Wees een beetje sportief en haal een ander niet onnodig omlaag".
    Nogmaals, je mag best een laag cijfer geven als je een foto echt niet mooi vindt.

Wel willen we iets gaan bedenken voor mensen die meer dan 17x een 1 geven aan een ander en een 10 aan hunzelf. We zitten te denken aan zoiets van verwijdering van hun foto (en dan verwijderen we uiteraard ook de 1-en).

2. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat het zo moet gaan.
    Het is toch een spelletje dat bedoeld is om leuk te blijven? :eyes:

3. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    pfff idd lastig jah :pensive:
    ik heb voglens mij alleen maar 10en gestemd haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

4. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik niet volgens mij :eyes:
    Wel negens, achten, zevens, zessen...
    Misschien ook tienen of vijven, maar iig eerlijk mijn mening,
    niet omdat ik iemand zo aardig vind of omdat ik zelf wil winnen ofzo...

5. Yoram

Lid geworden:
    24 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja wanneer stem je een 1, een foto kan toch nooit zo foeilelijk zijn?
    Misschien als je een zwarte foto instuurd met naks erop, maar verder, een foto die ik echt niet zo leuk vindt scoort een 4, maar dan moet het wel heel bar zijn. Dus iemand die enen weggeeft...dat vat ik niet helemaal.

6. Kimba

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    foto's

Kunnen jullie niet gewoon iets maken dat je niet op je eigen foto kan stemmen? Dat zou het alvast eerlijker maken denk ik.
    En nog iets: Op welke dag wordt het "huisdier van de maand" gekozen. Ik bedoel dus, welke dag is het einde van de wedstrijd? Want ik merkte dat dat niet de eerste dag v d maand is.
    En kunnen jullie niet per caterorie een huisdier van de maand kiezen?
    En een laatste tip: gooi aan het einde alle foto's weg en laat nieuwe komen. Dit vind ik beter. Of zet tenminste alle punten terug op 0.

7. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Tsja sorry maar we hebben niet overal de tijd voor, iedereen heeft elke keer wel een 'betere' manier. Het is niet zo dat het 123 aangepast is.

Misschien later, voorlopig loopt het nog prima :wink:

Het huisdier van de maand wordt trouwens rond de 10e van elke maand gekozen.

8. pammy

Lid geworden:
    20 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    .....

Ik weet misschien iets, maar dat gaat misschien ook veel tijd kosten.. weet niet, ben zelf niet zo technies :pensive:
    Maar kan je het niet zo maken dat de naam van degene die gestemt heeft erbij komt te staan??
    Dan is het meteen afgelopen.. en ik zal niemand kwaad aankijken als die dan nog een keer wat lager stemt, smaken verschillen...
    Ik denk wel dat het dan wat eerlijker gaat gebeuren..

9. misael

misael Administrator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    90
    We laten het momenteel zoals het nu is. We zijn bezig met een echte hot or not, zie dit topic. Hierin staat ook een link hoe het er ongeveer uit zal gaan zien.

Nog even geduld dus :wink:

10. Kuno

Lid geworden:
    7 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik rits aan foto's voorbij zie gaan aan mensen stem ik al snel een 1 of een 3 of whatever.
    maar ik vind alle dieren bijna mooi.
    ze hebben allemaal elk wat bijzonders vind ik.
    daarom zullen mijn stemmen op dieren nooit lager zijn dan een 5

11. Megan

Lid geworden:
    18 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik stem meestal een 5 als laagste. Alle dieren zijn lief, maar sommige wat minder!

12. Duister

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    `

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, maar of een dier lief is, kan je niet zien aan een foto. Het gaat er om dat de foto in z'n geheel leuk/mooi/lief is, niet alleen het dier.
    Misschien dat ik nu mensen op hun tenen ga trappen, maar ik vind niet alle dieren even mooi of lief. Ik houd bijvoorbeeld niet van paarden en die zullen bij mij dan ook niet snel een cijfer hoger dan een 8 scoren (ofschoon ik ook niet snel een 1 zal geven aan welke foto dan ook). Omdat ik niet zo van paarden houd, vind ik ze ook al snel minder lief of leuk of mooi er uit zien dan katten of ratten of cavia's.

Daarnaast kijk ik ook zeker naar de kwaliteit van de foto! Als een foto wazig is, maar het dier ziet er leuk uit, heft dat elkaar een beetje op en kom ik al snel niet hoger dan een 6 of een 5 uit. Als de foto erg mooi is, maar het dier staat er niet op een bijzondere/grappige/mooie manier op, dan scoort de foto wel hoger, maar is nog steeds geen 10.
    Zo heb ik geloof ik nog niemand een 10 gegeven en ik denk ook dat dat bijna onmogelijk is, omdat dan de foto van uitzonderlijke kwaliteit moet zijn (zowel qua compositie als qua kleur/scherpte) en het dier moet wel erg mooi zijn of in een heel lieve/grappige positie te zien zijn.

Ook vermoed ik dat mensen al snel geneigd zijn om hun eigen foto een 10 te geven en dat vind ik dan ook totaal onterecht. Eigenlijk zou je ook niet op je eigen foto mogen stemmen. Ik heb op mijn eigen foto's ook niet geheel onpartijdig gestemd, maar ik heb ze geen 10 gegeven, louter en alleen omdat het toevallig mijn beestjes waren!
    Ik zou het geweldig vinden als ze zouden winnen, maar ik ben wel objectief en er zijn foto's die op z'n minst even leuk/mooi/grappig of gewoon leuker/mooier/grappiger dan mijn eigen foto's.

Daarom vind ik dat mensen die een 1 geven, puur en alleen om te "pesten", in feite hetzelfde zijn als mensen die een 10 geven aan hun eigen dier, louter en alleen omdat ze willen dat hun dier wint!

Mensen zijn ook dieren... Maar goed, alle gekheid op een stokje, ze zeggen niet voor niets "beauty is in the eye of the beholder". Eigenlijk vind ik dat je, als je dieren nooit lager als een 4 zult geven, je dat bij mensen ook niet kunt doen, omdat wat jij mooi vindt in een mens, een ander misschien vreselijk vindt en omgekeerd.
    Behalve als er echt - door een ongeval of door de natuur - misvormde mensen bij zitten, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat mooi vinden. Maar goed, dat geldt weer hetzelfde voor dieren. Want hoeveel mensen zullen nu een misvormd dier mooi vinden?

13. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Je spreekt jezelf een beetje tegen wat dit betreft :wink:

Verder ben ik van mening dat elk dier iets moois heeft, ongeacht de kwaliteit van de foto. Tóch doet een foto het beter als de kwaliteit enigszins goed is.

Sinds we dit nieuwe systeem handhaven zijn de cijfers dramatisch gedaald. Gelukkig hebben we een log die alles noteert en de mogelijkheid geeft tot het wissen van stemmen van 'flauwe' participanten.

Als het niet op een volwassen manier kan, dan maar op de kinderachtige :eyes:

14. Angèl1981

Angèl1981 Dierenfanaat

Lid geworden:
    22 nov 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geef ze niet lager dan een 6

15. Duister

Lid geworden:
    22 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm? Vertel, ik kan me niet herinneren dat ik op mijn dieren gestemd heb. Ik vond het wel vreemd dat ik hun foto's niet voorbij heb zien komen, maar ik dacht dat dat zo in was gesteld. Later begreep ik dat je dus wel op je eigen dieren kon stemmen, maar ik heb mijn foto's niet voorbij zien komen!

Hrmz, ik krijg plots een ingeving, ogenblikje...

...

Eh... Ik begrijp dus net van mijn vriend dat hij op de foto's heeft gestemd, van achter mijn computer. Akkerdjie, ik geloof dat hij wel een 10 heeft gestemd...
    Laat maar...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina