heupdysplasie?

Discussie in 'Honden' gestart door Wiskej, 16 apr 2010.

1. Wiskej

Lid geworden:
    10 aug 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik heb een goldenretriever van ongeveer 3 jaar oud,
    en ik ben bang dat ze HD heeft...
    mijn papa gaat elke morgen met haar fietsen en als mijn papa er niet is, wandel ik met haar.
    maar als ze veel gespeeld of gewandeld heeft, kan ze moeilijk opstaan en mankt ze soms met haar poten, en gisteren jankte ze ook een beetje en als ze loopt doet ze dat soms in een konijnendrafje..
    binnenkort gaan we naar de dierenarts om een rontgenfoto te nemen, maar als ze dan HD heeft,
    wat is dan het beste dat we kunnen doen? ik heb al eens gelezen over een operatie,maar is een operatie altijd een succes? en wat is dan het beste voor haar, heel haar leven medicijnen nemen, of is inslapen dan de beste keus?

2. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat je het beste even kunt afwachten wat de dierenarts zegt. De dierenarts zal ook vertellen welke behandeling het beste bij heupsdysplasie past. Maar het hangt heel erg af van hoe erg je hond het heeft. Sommige honden hebben alleen een goede training van de spieren nodig, zodat de spieren het werk van de heupkom kunnen opvangen. En sommige honden moeten geopereerd worden. Ik kende een Golden die een nep-heup kreeg aan beide kanten. En die hond was uiteindelijk (hij moest wel een hele tijd rust houden) heel gelukkig en gezond.
    Dus ik zou al je vragen op schrijven en die aan de dierenarts stellen en die kan je er heel veel over vertellen.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. nadja en flip
    Reacties:
    32
    Weergaven:
    3.235
  2. Banshee
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    774