Het grote NEDERLAND vs BELGIE topic

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door isiolo, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    jeetje ga ff moeilijk doen allebei haha

2. Sheila

Lid geworden:
    18 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    oke Cindy, ik ben dan zelf een HOLLANDER, maar iedereen weet toch dat je na een leesteken zoals een , f een : een spatie gebruikt? :wink:

3. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    We gaan toch weer niet op mekaar's schrijffouten zitten vitten hé, dit is een
    prettig forum, geen grammaticales, en deze topic gebruiken om mekaar op vriendschappelijke wijze de loef af te steken. Belgen, Vlamingen, Walen, Nederlanders, Hollanders, Friesen, Limburgers, Brabanders enz., allemaal
    evenwaardig, en met de nodige verschillen en eigenaardigheden om het boeiend
    te houden, en om eens met elkaar te kunnen lachen.
    Laten we wat grappen betreft een voorbeeld aan de Joden nemen: de beste jodenmoppen komen van henzelf.
    Erga

4. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd ja, een vriend van mij is joods en doet niks anders dan jodenmoppen tappen als we daar op visite zijn :wink: :laughing:

5. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Jups, ook ik weet dat :wink:.
    Alleen ben ik regelmatig zo enthousiast aan het tikken dat die spatie en wel eens bij inschiet :laughing:.
    Mea culpa, ik zal er voortaan beter op letten :wink:.

Wat is trouwens het verschil tussen een hollander en een nederlander?
    Als je het zuiver technisch bekijkt ben ik een hollander en jij een nederlander toch?
    Of ligt Best niet in Brabant?

Ikzelf zou eigenlijk heel graag in Belgie willen wonen, het is er ruimer, de mensen zijn beleefder en de belastingen lager.

@ Shesannie: je hebt helemaal gelijk, ik ben aan het muggenziften.
    Moet ook wel eens kunnen toch? :wink:

6. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik weet ze nu ff niet hoor :confused:

7. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zal vast nog meer positiefs zijn, want je zit tenslotte op een heel erg leuk en gezellig NEDERLANDS forum :smiley: :laughing:

8. RIKE

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de poffertjes super in Nederland...

9. RIKE

Lid geworden:
    2 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    de stranden in Nederland zijn ook veel minder druk dan met al die frigobox toeristen van bij ons... Is wel waar, he?

10. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Nederlander/Hollanders ( :stuck_out_tongue_winking_eye: ) zijn erg kortaf en 'ongezellig'... Nooit eens elkaar groeten op straat (behalve als je ze kent :confused: ) en nooit eens een babbeltje met iemand in een winkel en/of in bus/trein (of je moet geluk hebben). Grof taalgebruik (doe ik ook wel eens aan mee 'als het echt niet anders kan' :blush: ) is dagelijkse kost.

Bepaalde dingen zijn in NL beter geregeld, zoals zorg voor ouderen en gehandicapten (hoewel dit erg achteruit gaat).

In België heb je betere opleidingen, zijn de huizen goedkoper (maar kleding vaak duurder :confused: ), chocolade is heerlijk (tenminste als het allemaal zo smaakt als die uit Gent :yum: ), lieve taal (Vlamingen dan :laughing: ) en lieve mensen *slijm smijm* :grinning:

In België kun je wat moeilijker 'anders zijn', je valt dan sneller uit de boot. Veel rechtse mensen in de politiek, hou ik over het algemeen ook niet zoveel van :blush:

Dan wil ik dat wel eens zien... In NL kun je regelmatig (in zomer dan) over de PAARSE koppen lopen :persevere:

11. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    =D> DIE was ik vergeten! Ja! Lekkerrrr. En die toffee's die ze verkopen op de kermis, yam yam yam, oublies hmmmm... :smiling_imp: .

En dat Belgen/Vlamingen ding.. :eyes: Ik ben Belg èn Vlaming. Ik zeg zelf ook dat ik Belg ben en daarnaast pas Vlaming. Zolang ze me niet voor een Waal of Luxembourger wegzetten kan het me totaal niet schelen.

Diesel

12. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Poeleke zei: Nederlander/Hollanders ( ) zijn erg kortaf en 'ongezellig'... Nooit eens elkaar groeten op straat (behalve als je ze kent ) en nooit eens een babbeltje met iemand in een winkel en/of in bus/trein (of je moet geluk hebben).

Moet je mij eens tegenkomen Poeleke, ik klets je zo de oren van de kop :smiley:.
    Maar je hebt wel gelijk hoor, ik schijn zo uitzonderlijk te zijn in Amsterdam dat ik 9 van de 10 keer gratis met het openbaar vervoer mag :laughing:.

Dus bij deze aan alle nederlanders: zeg eens spontaan goedemorgen tegen een wildvreemde, wie weet krijg je een superleuk gesprek met iemand van wie je het nooit gedacht had :wink:

13. Chiva

Lid geworden:
    24 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb je in belgie ook niet hoor...
    Waar dat dat nog echt gebeurd is in ierland en ook op het platteland in spanje...
    Die wuiven naar alles en iedereen!

Ik vind belgie een duur land, dus ik wil niet weten hoe erg nederland is.

Denk dat voor zowel belgie als nederland geldt: De streken verschillenen de politiek trekt op niks (bah, guy verhofstadt!!!! :-& ) :grinning:

14. mauw'tje

Lid geworden:
    17 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    dank je wel voor het complimentje..ben wel al es in Nederland geweest maar is al een tijdje geleden..moet zeggen dat ik Nederland toch wel leuker en knusser vind dan ons Belgenlandje..

groetjes

mauw'tje

15. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    rascist :persevere:

16. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0

17. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    In Belgïe hebben ze ook universiteiten en alles :wink: .
    Ik denk dat Belgïe en Nederland qua opleidingsniveau niet zo veel verschillen.

Idd , hier zegt ook niet iedereen (om niet te zeggen niemand :mask: ) vriendelijk goeiedag.

Uit mezelf zal ik ook niet op iemand afstappen of übervrolijk over straat lopen. Maar ik kan wel met een wildvreemde praten over de gekste dingen (als de wildvreemde begint :grinning: ).

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina