Het grote NEDERLAND vs BELGIE topic

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door isiolo, 27 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha wel grappig om te lezen dat sommige mensen zich zo druk om dingen kunnen maken, wat boeit het nou als iemand je hollander noemt of belg?

mij inelkgeval niets hoor...

2. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    -ons eten is over het algemeen beter(nederland staat niet voor niets bekend om het feit dat het eten er slecht is)

In Nederland hebben ze ook wel een paar erg lekkere dingen. Hun
    broodjesmaaltijden zijn niet te versmaden, hum maatjesharing is superlekker en in de winter als het koud is hebben zij heerlijke erwtensoep (dit noemen zij snert). Voor de rest eet ik liever in België.
    Erga (Vlaamse)

3. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    pff haha iedereen heeft toch zn eigen mening ik zie trouwens veel mensen uit belgie hun land verdedigen haha

4. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    En toch zijn wij in de meerderheid hahaha

5. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    zegt wijzelijk niks.

6. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    om te zeggen dat je gelijk hebt zet je , jezelf al voor schut.

7. beesje

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij zou weten waarom de meeste Vlamingen geen belgen willen genoemd worden dan zou je er anders over denken.

8. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Punt een:vooroordeel
    Punt twee: ik DENK niet dat ik veel talen kan,ik WEET het
    Punt drie:ik wil op elk moment van de dag een spellingswedstrijd met jou aangaan,aangezien ik bij jou ook de nodige fouten zag.
    Punt vier:ik weet niet hoor,maar ik zie er weer een...
    Jawel,nog een vooroordeel.
    Punt vijf:mja,,leuk,ik weet zeker 100 moppen over belgen,maar ik heb blijkbaar iets meer respect voor mijn buurland dan jij :wink:

9. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom is dat dan zo Beesje?
    Ik ben best wel nieuwsgierig :wink:

10. zaza

Lid geworden:
    13 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik even voor mezelf mag praten: Ik wordt liever Belg dan Vlaming genoemd , of nog beter: Antwerpenaar :grinning: .

Ik ken idd veel Vlamingen die erop staan om Vlaming genoemd te worden en daarbij nog een lichtelijke hekel hebben aan alles wat franstalig is. Ik niet , maar mss heb ik een bepaald stuk geschiedenis niet goed genoeg gelezen.

Langs de andere kant: ik zeg ook holland en hollander , is makkelijker en korter dan Nederland(er) en voor de rest niet als belediging bedoeld (dan wordt het 'voze keeskop' ofzo :wink: ).

Bwa , van mij mag je ze allemaal vertellen.
    Als ik in Frankrijk kom mag ik er ook honderden mopjes over 'les petits belges' aanhoren , kan er best mee lachen.

11. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    belgen zijn veel beter spelling, daarom winnen ze zo een soort quizen en wedstrijden ook 8 van de 10 keer

uhm kijk je weleens naar 10 voor taal? dan is het toch echt overduidelijk dat de nederlanders bijna altijd degene zijn die winnen hoor

12. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Leg het eens uit beesje

13. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat punt dat jij bedoelde was punt drie :wink:
    Heel flauw misschien,maar lozers is met een s,het komt van het engelse woord loser :wink:.
    Lozen is iets dat je onder andere op het toilet doet :laughing:.

Ikzelf ben ook altijd de beste in spelling en Nederlandse taal geweest,knap dat jij dat ook bent.
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het groene boekje nooit gehad heb op school,mijn klas is net de dans ontsprongen,dus in dat opzicht zal ik zeker fouten maken :wink:

Ik denk dat er net zoveel vooroordelen bestaan tegen nederlanders als tegen vlamingen,je moet elkaar alleen wel de kans geven die vooroordelen te ontkrachten :wink:.
    Ikzelf ben helemaal niet zo luidruchtig terwijl ik notabene uit Amsterdam kom.
    Een grote mond heb ik wel,maar niet tegen vreemden,alleen tegen mensen die het hebben kunnen.

Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina