Helse schoonmoeders

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door carla monsieurs, 31 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carla monsieurs

carla monsieurs Dierenliefhebber

Lid geworden:
    12 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben benieuwd hoe je in het algemeen met je schoonmoeder op kunt schieten, :back:
    Gaat het bij jullie goed, of slecht.
    Je hoord zoveel verschillende verhalen.
    Of hebben jullie ook een loeder van een schoonmoeder :flushed:
    Dus goeie, of slechte ervaringen, schrijf ze maar even neer

2. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een hele goede relatie met mijn schoonmoeder en vader. Mijn schoonmoeder is al heel wat jaren ziek. Ze heeft een tijdje geleden in een huis gewoond voor vrouwen met problemen. Helaas heeft het niet mogen baten en is ze alleen maar slechter geworden. Haar "probleem" is is dat ze iedereen zwart maakt en over alles liegt. Ik ben dus ook aan de beurt geweest terwijl ik heel veel voor haar heb gedaan. Mijn vriend heeft een hele slechte band met haar en ik heb er voor gezorgd dat ze 2x bij ons heeft gewoont. Helaas is ze daarna mij weer zwart gaan maken en heeft ze hele lullige dingen over mij gezegd. Dat was voor mijn vriend en mij de laatste druppel om het contact te verbreken. Zoals het er nu naar uit ziet zal dat ook voor heel lang zo zijn.

Ik heb dus geen goede band met mijn schoonmoeder.

3. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik kan het prima met mijn schoonmoeder vinden :smiley: Wel ben ik blij dat we niet in dezelfde straat wonen, want ze heeft er wel eens wat moeite mee dat haar enige kind nu volwassen en zelfstandig is. Maar over het algemeen geeft dit geen problemen :wink:

4. carla monsieurs

carla monsieurs Dierenliefhebber

Lid geworden:
    12 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zal ik het ook maar zeggen, ik dacht dat ik en mijn schoonmoeder een redelijke relatie hadden.
    Ik ben al 23 jaar met haar enigste zoon getrouwd, :cupid:
    wij gingen er wekelijks op visite.
    Ik had wel door dat er regelmatig strubbelingen waren onder ons, :confused:
    maar om een lang verhaal kort te maken,
    Het bleek dat ze mij van het begin af aan al niet gemogen heeft, :angry:
    ze was jaloers op mij, omdat haar zoon zo goeie relatie met mij had, ze voelde zich op de tweede plaats komen.
    en dat kon ze niet verkroppen.
    Wat ze allemaal nog proberen te doen heeft, die verhalen zal ik je maar besparen. :imp:
    Maar ik en mijn man komen er nu al 5 jaar niet meer.
    Toen wij er enkelen maanden niet kwamen , heb ik mijn man nog naar zijn moeder gestuurd om te vragen of ze gewoon weer wou komen, al was het maar voor de kleinkinderen,
    weet je wat ze toen nota bene tegen haar zoon zei,
    Nee ik kom niet meer en ik hoef je kinderen ook niet meer te zien, :flushed: ik moet met mijn man leven en niet met jullie.
    Dus dat kreng wou gewoon haar kleinkinderen niet meer zien,
    en daarom komen ik en mijn man er al 5 jaar niet meer.
    En het hoeft voor ons ook niet meer.
    Maar het is toch een schande dat je zo iets tegen je zoon zegt,
    gewoon je kleinkinderen niet meer willen zien

Ik heb al veel verhalen gelezen over dit soort situaties,
    maar ik was gewoon benieuwd of er meer mensen in zo soort situatie zitten. :back:

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn schoonmoeder en ik hebben een moeilijke start gehad, ze vond mij in het begin niet echt de ideale schoondochtertype (tatoeages en piercings) maar nu gaat het perfect.
    Ze heeft verder kunnen kijken dan het uiterlijk en het is helemaal goed gekomen, ze ziet me nu ook echt als haar dochter.

Lijkt me wel erg zoals met jouw schoonmoeder hoor, sterkte ermee.

6. nelly_555

nelly_555 Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is verschillend hoe ik het met de moeder van mijn vriend kan vinden(wil d'r nog niet echt schoonmoeder noemen hoewel ik al wel 3 jaar met haar zoon heb maargoed).

Meestal als ik bij hun thuis ben dan gaat het eigenlijk wel goed, het is meer wat er achter me rug om gebeurd. Ik hoor heel vaak van me vriend dat ze over me lopen te klagen (terwijl ik echt de beroerdste niet ben) maar vervolgens als ik bij hun thusi ben dan ben ik heilig en helemaal leuk en geweldig. Dus als eerste zijn ze erg schijnheilig.
    Als volgende erger ik me dood aan hoe smerige het daar in huis is, juist plekken als de badkamer, wc en keuken (die je JUIST schoon wilt hebben) zijn daar het smerigst. Laatst zocht na het douchen naar een schone handdoek, ik moest er 5 pakken (zaten allemaal bruine stront vegen in of oude ingedroogde tandpasta, en dat zijn dan handdoeken die zijn gewassen) voordat ik er eentje vond die schoon was.
    En ja als laatste vind ze zichzelf gewoon ENORM zielig, en daar wordt je ook helemaal niet goed van (overigens ben ik niet de enige die dat vind)

Dus jah dat is een beetje het verhaal over mijn "schoonmoeder"

7. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan mij heel goed voorstellen dat je er niet meer komt. Mijn schoonmoeder heeft een tijdje geleden gezegd dat ik niet meer welkom was, die woorden zijn nu ingetrokken maar voor mij geldt dat nog steeds. Mijn schoonmoeder heeft mijn vriend ook echt het huis uit gezet, ze had er genoeg van dat hij thuis woonde.
    Mijn vriend en ik hebben ook nu het gevoel dat onze toekomstige kinderen niet bij hun zullen komen, daar voelen wij nu ook helemaal niets voor. Gelukkig kan mijn vriend wel heel goed met zijn schoonouders opschieten, die ziet hij meer als ouders dan zijn eigen ouders...

8. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie van de 3 :grinning:

9. Chanou

Chanou Dierenkenner

Lid geworden:
    22 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn schoonmoeder is top :ok:
    Heb dan ook helemaal geen problemen met haar.

Spijtig voor degene bij wie dat wel is :pensive:

10. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Schoonmoeder?
    Dat is toch de moeder van je partner?
    Mjaa daar kan ik prima mee opschieten opzich! :smiley:

11. Irene82

Lid geworden:
    2 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben gezegend met een fantastische schoonfamilie! :cupid:

Mijn schoonouders noem ik uit respect en liefde ook vaak pap en mam. Mijn eigen ouders zijn me altijd even lief maar mijn schoonouders ontvangen eigenlijk eenzelfde liefde. Zoals ik ook van hun, zij zien mij als hun eigen kind.
    Mijn schoonzuster zijn mijn zusters en hun vrienden mijn broers. Wij houden allemaal ontzettend veel van elkaar en kunnen elkaar niet missen.
    In februari gaan we zelfs met zijn allen naar Indonesie!!

Ik heb gewoon eigenlijk geen woorden om te beschrijven hoeveel ik van ze hou.

12. cindy1980

Lid geworden:
    3 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn schoonmoeder is helaas overleden, was een goed mens.
    De rest van de "koude kant"heeft een bloedhekel aan me, dus we komen er nooit meer :wink:

13. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, over mezelf kan ik niet veel zeggen :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar mijn moeder kan wel opschieten maar mijn vaders moeder en andersom ook. We gaan altijd gezellig bij elkaar langs al is dat wel lang rijden (ene oma drie kwartier, andere opa en oma anderhalf uur :wink:).

14. linniejjjj

Lid geworden:
    20 aug 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    met
    mijn opa's en oma's kan ik erg goed opschieten..dus het gaat goed..

15. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    :grinning:
    Volgens mij zijn dat niet je schoonouders...
    (of je moet iets hebben met één van hun kinderen.... :laughing: )

16. emmyg

emmyg Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn schoonmoeder woond gelukkig op Curacao.

Lijkt mij dat hierbij de vraag beantwoord is.

na 13 jaar heeft ze mij eindelijk geaccepteerd.

17. poeleke

poeleke Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 nov 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoelde ik... :notes: :innocent: :laughing:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Sheila
    Reacties:
    35