HELP vis aan het doodgaan!!!

Discussie in 'Vissen' gestart door cisko, 2 jan 2008.

1. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt!
    ik heb net een micro jet filter gekocht, daar zit normaal gezien een zuurstofpomp in
    verwerkt. Maar nu zit deze helemaal onder water, kan deze dan zuurstof in het water
    aanmaken, of moet deze daarvoor deels boven het water uitsteken?

in de handleiding is het niet duidelijk uitgelegd..

2. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    6-8 sluierstaarten is wel heel veel,ik zou er max. 4 in houden en idd later uitbruiden.
    Telescoopjes hebben de zelfde verzorging nodig enzo en kan met andere goudvisvarianten samen,de gewone goudvis mag er niet bij omdat deze rapper is dan de sluierstaartvormen en ook omwille van het eten.

Die filter moet deels boven water komen.

Dat ze na enkele maanden dood gaan,ligt aan de verzorging en de onwetendheid,ze moeten dus zeker zinkend voer hebben,ofwel vlokken eerst effe in een glaasje water leggen en als het gezonken is,in de aquarium gieten,zo kan je nog meer afwisseling geven.
    En goudvissen hebben ook heel graag 1 à 2 keer per week levend voer,dus gevriesdroogde muggenlarven of pekelkreeftjes,...
    Je kan ze ook gedroogde muggenlarven geven,maar die zinken ook niet zo makkelijk.

3. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt!

ik heb er nog een darm aan moeten vasthangen die boven het water uitsteekt, deze zuigt nu lucht, en er ook belletjes via de zijkant in het water.
    Moet ik niet opletten met deze belletjes, als de vis er doorheen zwemt, dat hij op die manier lucht opzuigt?

u zei daarnet "goudvissen hebben ook heel graag 1 à 2 keer per week levend voer,dus gevriesdroogde muggenlarven of pekelkreeftjes,..."
    bedoelt u ook de sluierstaart, of is dat enkel voor de gewone goudvis?

4. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn vissen zwemmen ook door de luchtbelletjes heen. En die leven nog steeds dus schadelijk is het volgens mij niet.

5. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Sluierstaart ook
    Denk niet dat ze dit opzuigen ofzo,want overal word aangeraden om een zuurstofpomp te gebruiken,dus zal dit niet schadelijk zijn

6. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    en moet deze filter en zuurstofpomp snachts afgezet worden?

nu ligt er ook een zuurstofplant in, die drijft, is dat niet gevaarlijk als ze er van eten,
    dat ze zuurstof binnenkrijggen? :smiley:

7. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik laat de filter en verwarming aan,altijd.
    Hier drijven er ook een paar,maar ze happen ernaar aan de onderkant,dus ze komen niet in contact met het luchtoppervlak.
    Als je ziet dat ze wel lucht meehappen,zou ik de plant terug vast steken in de bodem.

8. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    dankuwel voor al jullie hulp!
    voorlopig heb ik geen vragen meer :smiley:

9. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Juist 'snachts is een zuurstofpomp erg belangrijk, omdat planten 'snachts juist zuurstof gebruiken.

Het was misschien wel zo handig geweest om al deze informatie in te winnen voordat je een visje kocht.

10. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Cisko kreeg die vis voor z'n nieuwjaar...

11. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    idd :smiley:

kheb gehoort dat je bij het verversen van het water, enkel 1/3 van het water per keer mag verversen,
    maar hoe maak je de bodem dan proper?

en mijn pompje (filter en zuurstofpomp in elkaar) is goed voor max 40 liter water, en er is daar een schakelaar aan, om harder en zachter te zetten, hoe weet ik of ik hem op zn hardst moet zetten, of zachter?

12. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    -Je mag idd maar 1/3 verversen,want als je al het water ververst,moeten er weer bacterien inkomen enz... en komt er weer een nitrietpiek.

-De bodem kuis je door via een slangetje het water uit het aquarium te zuigen en het uiteinde dat in de aquarium zit,hoe je zo dicht mogelijk bij de bodem,het ander uiteinde van het slangetje loopt uit in een emmer (die lager staat dan het aquarium)

-Bij mij staat de sterkte van de filter in het midden.

Hier staat ook info over de telescoopoog http://vissen.123forum.nl/xf/de-tel ... s-t12.html

13. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt! daar zal ik mij vanavond ook lid maken.

kheb er nu ook een tweede bijgestoken (alleen is maar alleen, die is wel groter dan de eerste.
    deze zit regelmatig vlak voor het zuurstofpompje tegen de stroming in te zwemmen, wil dit
    zeggen dat er te weinig zuurstof in het water zit?

14. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Tegen de stroming zwemmen is een goed teken (wil zeggen dat hij actief is en dus ook gelukkig is)

15. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Is het ook een telescoopje of een ander soort?

17. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    das ook een telescoop, en nu ook nog een heel kleintje een blaasoog.
    er zitten er nu dus 3 in totaal.

is de ene soort sluierstaart wat sneller dan de ander (of anders op een ander vlak),
    waardoor dit soms moeilijkheden kan opleveren verschillende soorten bij elkaar te plaatsen?

18. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm vanals je ziet dat je telescoopjes aan de blaasoog z'n ogen komt,ga je ze direct moeten scheiden.
    Blaasoogjes zijn over het algemeen moeilijk te houden bij andere goudvisvarianten omdat de andere wel eens de ogen van hem zouden kunnen verwonden.

19. cisko

Lid geworden:
    2 jan 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    daarom was ik ook niet van plan om een blaasoog te kopen, in de winkels zie
    ja vaak dat deze niet meer goed kunnen zwemmen (ofwel ondersteboven of scheef..)
    maar deze keer heeft mijn broer één gaan kopen (opnieuw zonder mij ervan te
    verwittigen)..

misschien dat ik er nog een leeuwenkop, ranchu of hemelkijker bijsteek in de toekomst.
    of zijn er nog die je best niet bij elkaar houdt, of is een blaasoog de enige uitzondering?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Keiko1
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    11.051
  2. Asi
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    2.659