help!Quinty heeft suikerziekte!:(

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door zeni, 17 sep 2005.

1. zeni

Lid geworden:
    29 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Quinty mijn cavia van nog geen 2 jaar heeft suikerziekte :pensive:
    Gisteren werd haar oogje wit wazig en ben dan vandaag meteen naar de DA gerend,dacht eerst dat ze iets in haar oog had gehad.Nu blijkt na urineonderzoek dat ze suikerziekte heeft , vandaar dat ze ook zo veel drinkt.Het ellendige is dat dit heel zeldzaam was en de DA dit nog nooit heeft gezien.Ik volg momenteel stage in een dierenkliniek en heb daar ook meteen rond gevraagd en daar wisten ze mij te vertellen dat de pancreas soms van zelf terug in gang schiet,maar ze niet weten of je insuline kan toedienen.
    Heeft iemand hier ervaring mee ?
    Ben heel bang dat we Quinty gaan verliezen :pensive:
    Groetjes!

2. karmanmarloes

Lid geworden:
    8 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  3. zeni

Lid geworden:
    29 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel voor de reactie!Het ergste is dat je eigenlijk niets kan doen en alles zou willen doen om haar te helpen! :'(

4. karmanmarloes

Lid geworden:
    8 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, dat begrijp ik, is echt heel erg... sterkte maar :pensive:

5. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, mijn vroegere konijntje had ook suikerziekte :pensive: ... Hij dronk erg veel en er kwam net stroop uit zijn oogjes. Mijn zus gaf hem toen elke avond een prik. Ik zou wel zo snel mogelijk een oplossing zoeken of naar een dierenarts gaan die hier ervaring mee heeft. Veel sterkte en veel beterschap voor je cavia!!

6. sweetjuh

Lid geworden:
    6 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    veel sterkte

7. zeni

Lid geworden:
    29 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ben gisteren ermee geweest en de DA zei dat zo lang ze op haar gewicht blijft en voor de rest gezond is hij nog niet zou beginnen met insuline.Ze weegt nu 960gram , best veel vind ik ... En voor de rest geef ik haar nu zo weinig mogelijk suikerrijke voeding , geen wortels en fruit meer , veel hooi,groenten,vezels en vit.C.Maar, buiten de wortels kreeg ze alleen maar dat dus veel verandert er niet!Ik hoop dat ze het op deze manier volhoudt!
    Groetjes

Laden...

Deel Deze Pagina