help mijn hond moet de deur uit zonder oplossing

Discussie in 'Honden' gestart door batolover, 5 okt 2008.

1. batolover

Lid geworden:
    14 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Lieve allemaal,
    Mijn lieve hond bato die inmiddels 5 maanden is, is een voorbeeldige hond, ik ben gek op hem en hij op mij. Maar we hebben 1 groot probleem. Pissen in huis.
    Ik weet dat dit een uitgekauwd onderwerp is maarrrrrrrrr het probleem hier is niet dat hij niet zindelijk is. Want zindelijk is hij zeker! Als ik ben werken en 6 uur van huis ben is alles binnen prima droog, ook de nachten is hij gewoon droog. Ik laat hem verder gewoon 4 keer per dag uit en meneertje poept en plast op commando. Alles gewoon zoals het hoort, prima dus!
    Maarrrr Bato pist thuis en binnen van blijdschap en om aandacht te vragen.
    Als we thuis komen laat ie het gelijk lopen, we negeren en begroeten hem nu al een poosje niet bij binnenkomst maar pas later maar zonder resultaat. Zijn we er net lekker uitgeweest en heb ik gespeeld met hem maar ga ik even wat anders doen zoals bijvoorbeeld tv kijken, plast ie opeens zomaar. (aandacht vragen neem ik aan) Ik heb alles al geprobeert, buiten zetten zodra hij binnen plast, uitbundig prijzen als hij buiten wat doet. Iets naar hem gooien zonder dat hij mij ziet als hij plast, zodat hij schrikt en er een nare ervaring aan over houdt, hard foei zeggen en buiten zetten, niks zeggen en negeren en gewoon opruimen. IK WEET HET NIET MEER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIKS HELPT!!!!!!!!
    Mijn man is het spuug en spuug zat omdat alllllleeeees naar de pis ruikt!!!!. Ik zelf ben het opruimen van al die pis (en het zijn geen geringe plasjes) ook spuugzat, en tot overmaat van ramp vind mijn zoontje het zo grappig allemaal dat hij ook nog eens opzettelijk in zijn bedje gaat plassen!!!
    Het houdt maar niet op We hebben laminaat en een aflopend huis, dus als hij plast rolt het plasje vrolijk van de ene kant van het huis naar de andere kant. Hele toiletrollen gaan er aan op, niet te spreken over de allesreiniger.
    Mijn man wil dat het probleem wordt opgelost anders moet de hond de deur uit en ook ik hou het niet lang meer vol, Ik ben zo'n 3 keer per dag echt mindstens een half uur pis aan het ruimen.
    WAT KAN IK NU NOG PROBEREN HEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!

2. *bonnie*

*bonnie* Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, ik had 3 in huis plassende honden waarvan 2 met elkaar concurerende reu's dus het plassen zou hier nooit ophouden... maar daar doe ik mijn honden niet voor weg.
    En ik hou ook niet zo van die dreigementen van "hij moet weg als het niet stopt..."
    De reu's dragen hier nu allebei een medical pet shirt in huis dus ze kunnen nog plassen maar als ze plassen wordt enkel hun shirt nat en dat gaat de was in dan. Maar het plassen gebeurd nog zelden nu ze weten dat ze enkel zichzelf natplassen.

In jou geval zou ik de hulp van een gedragstherapeut inschakelen die kan zien wat nu juist het probleem is.
    Je zegt dat je al alles geprobeerd hebt maar heb je dat ook lang genoeg volgehouden ?
    Ik heb hier ook eens een gt gehad en uiteindelijk bleek dat het eerste wat ik deed het juiste was maar dat ik te snel overgeschakeld was naar een andere aanpak die het nog verder om zeep heeft geholpen zodus.

3. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft je hond geen gezondheidsproblemen? Bijv een blaasontsteking?

4. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Gezondheidsproblemen zou ik ook eerst uitsluiten.

Verder geef je aan dat je al enkele dingen geprobeerd hebt (negeren, straffen, belonen, enz) maar een methode werkt niet meteen. Hoe lang heb je elke methode uitgeprobeerd? De kans is namelijk groot dat een methode pas werkt na een maand consequent je eraan houden. En niet alleen jij, maar ook je man. Zoiets kun je sowieso niet oplossen in 1 dag!

Ik denk dat een gedragstherapeut idd een goed idee is. Wij kunnen hier namelijk wel met oplossingen komen maar een gedragstherapeut kan je daar echt in begeleiden, stapje voor stapje.

5. batolover

Lid geworden:
    14 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke!!!!! , daar heb ik nog niet bij stil gestaan, misschien heb ik niet lang genoeg volgehouden,dat zou goed kunnen, ik denk dat ik maar ga proberen het negeren bij binnenkomst te proberen en hem gelijk naar buiten te brengen om hem te laten plassen. En daar uitbundig blijven belonen voor het buiten plassen en het binnen plassen blijven negeren en gewoon opruimen.En dat minstens een maand proberen vol te houden.
    By the way!!!.:smile:...Ik begrijp dat het aanhoudend plassen niet een reden is voor iedereen om zijn hond weg te doen, zeker niet voor mensen die zowat voor hun honden leven of hun honden zien als hun kindjes. (en dit is geen kritiek of belachelijk maken, zo bedoel ik het niet, voordat er misverstanden ontstaan)en dat respecteer ik ook, petje af zelfs!!! Ieder zijn eigen grenzen, maar ik ben niet dat type hondenmens, en begrijp me niet verkeerd ik ben echt wel gek op mijn hond, maar altijd in huis blijven pissen is voor mij onacceptabel gedrag, mijn huis is mijn terrein en bepaal wat wel en niet. Ik weet zeker dat het een bepaalde manier van aandacht vragen is, dus een gedragsprobleem. En ik heb mij eigen grenzen. Maar natuurlijk wil ik hem ook echt absoluut voorlopig nog de tijd geven en zelf echt naar een oplossing te zoeken, want ik ben echt wel gek op het beestje , anders zou ik hier dit oproepje ook niet plaatsen. Ïk was gisteraaf gewoon echt wanhopig en uitgeput dus daarom komt mijn berichtje nogal heftig over, zo voelde ik me dus ook. Maar denken schijt maar , weg met dat beest zo ben ik niet, mijn man is alleen minder geduldig. Hij is niet opgegroeid met honden en waar hij vandaan komt is een hond in huis al taboe laat staan dat een hond in huis pist. Dus zijn uitspraak is geen dreigement maar meer gewoon feit hoe hij er over denkt. Maar al met al ben ik steeds weer blij met de mogelijke oplossingen die jullie aandragen. Alvast weer thanks en ik laat jullie zekerrrr weten hoe het af loopt, moet geduld hebben en hopen dat manlief dat ook nog even heeft!

Fijne aaf weer gr Batolover

6. unionracer

Lid geworden:
    6 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit soort plasjes zijn vaak spanningsplasjes.
    Een hond krijgt spanning in bep. situaties De een gaapt en schut een keer en is de spanning weg, bij de ander is de spanning zo groot dat ie er ook van moet plassen. Bovendien is het nog een jonge hond, die in deze spannende situaties het dus niet op kan houden
    Als ik naar mijn eigen honden kijk moeten die ook altijd plassen na bep. spanning/ stress situatie. Maar die kunnen het wel ophouden, maar ze zijn ook volwassen.
    Ik zou meer terug gaan naar puppyzindelijkheidstraining. Iig altijd buiten zetten nadat de hond iets gedaan heeft. Voorkom de ongelukjes.

7. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hond is nu 1 jaar oud en plast soms als er bezoek binnenkomt. Het zijn niet hele grote plassen maar vaak druppels die ze dan laat gaan. Wij vinden dit niet zo een groot probleem en ze doet het niet bij iedereen die binnenkomt alleen bij aantal mensen.

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is als je hond echt bewust alles onder plast :confused:
    Ik ben benieuwd hoe het afloopt en wat voor tips de gedragsdeskundige heeft. Laat je het ons weten?

8. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn hond pist ook altijd als ik terug kom van school of er iemand op bezoek komt enzo, ook als we ons boosmaken pist ze bvb als ze weer met een schoen gaan lopen is, maarja, dat vind ik echt geen reden om een hond weg te doen, beetje wc-papier en met zo een allesreinigenddoekje erover en klaar, 1 minuut werk...

9. Essie

Essie Dierenfanaat

Lid geworden:
    5 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Eerst uitsluiten of het niets medisch is, en daarna weer opnieuw zindelijkheidstraining.
    Hier krijgt een hond alleen maar stress van, en door stress verergeren de problemen alleen maar. Een hond heeft een consequente aanpak nodig, zodat hij weet waar hij aan toe is en wat er van hem verwacht wordt. Dingen 'vanuit het niets' naar hem toe gooien (ik neem aan dat je een kussentje bedoeld en geen harde dingen) zorgen er alleen maar voor dat hij schrikt en het niet begrijpt.

10. Helen92

Lid geworden:
    21 okt 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk persoonlijk, als je iets naar hem gooit, dat hij dat voorwerp als een nare ervaring ziet, en daar bang voor wordt, in plaats van het plassen

11. batolover

Lid geworden:
    14 jul 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Dat soort plasje zouden me ook echt een worst wezen maar het was gewoon echt volledig zijn blaas leeg laten lopen dus dat 1 minuutje met allesreinigerpapiertje, no way!!! Zeg maar gerust een hele wc rol en daarna dwijlen dus maak er maar een kwartier a half uur van en dat zo'n 4 a 5 keer per dag, dan piep je wel anders hoor!
    MAAAAAAAAAAAAAAr k ben blij jullie te vertellen dat BATOOTJE al 4 weken niet meer heeft geplast. Vaker uitlaten, uitbundig belonen en het thuis plassen negeren(k bedoel hiermee, helemaal niks tegen hem zeggen) en hem gelijk buiten zetten en m even een kwartiertje buiten laten, wat ie niet leuk vind) en dat consequent volhouden heeft geholpen!!!
    Dat gooien met iets niet op hem maar achter hem was trouwens advies van gedragsdeskundige van de kynologenclub, zodat het plassen in huis hem een negavtieve ervaring zou opleveren terwijl het plassen buiten een positief gevolg zou hebben (uiterraard d.m.v. het belonen na het buiten plassen)
    Maar het werkte niet echt, omdat het bijna niet te doen is jezelf onzichtbaar te maken (zodat ie niet weet dat de straf van jou vandaan komt) en dan terwijl hij plast iets zoeken wat herrie maakt en gooibaar is..... dan ben je al te laat.
    BATO plast nu alleen wat druppeltjes als ik thuis kom, puur van blijdschap en als ie ergens bang van wordt zoals de stofzuiger en de speelgoedauto van mijn zoon. Maar nogmaal dat soort plasjes vind ik geen probleem, dat is we idd doekje erover en weg!!!

Dus bedankt voor de goede tips, met name het consequent en lang genoeg volhouden van 1 methode was het m!!!!
    Hij is nu 6 maanden en eindelijk zindelijk yeehaaaa

12. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wauw wat een goed nieuws :ok:
    Ik ben erg blij voor jullie en voor bato

13. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    gelukkig maar zeg, zal wel een opluchting zijn! :ok:

14. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Fijn om te horen dat het nu goed gaat :ok:

15. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: Re:

Super dat het beter is gegaan! Maar ik heb nog een klein opmerking;

Je kunt anders een bos sleutels altijd bij zich houden, bijv. in je broekzak :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina