Help!! heeft mijn vis witte stip?

Discussie in 'Vissen' gestart door Keiko1, 30 dec 2017.

1. Keiko1

Keiko1 Nieuw Lid

Lid geworden:
    30 dec 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds een klein jaar ben ik begonnen met een koud-zoetwater-aquarium. Na wat simpele beginnersfouten loopt sinds n maand of 7 het aquarium heel goed. Maar ik leer nog steeds bij.
    Ik heb ik nu een 100 liter aquarium met 1 leeuwenkopsluierstaart, 2 "gewone" sluierstaarts en 1 telescoopoog sluierstaart.
    Ongeveer 2 weken geleden heb ik 5 appelslakken toegevoegd en alles ging dacht ik fantastisch...
    Tot gisteravond, toen zag ik dat mijn telescoopoog witte stippen op zijn kieuwen heeft! Hij gevraagd zich voor de rest wel normaal; hij eet goed, zwemt goed, zondert zich niet af en schuurt ook nergens tegenaan.. Heeft mijn vis nu witte stip?
    Voor de zekerheid heb ik direct medicatie besteld voor bestrijding van witte stip, deze komt hopelijk na oud en nieuw binnen (ik ben bedlegerig en niet instaat om een winkel te bezoeken)
    Mijn vraag is eigenlijk kan ik ook al weet ik niet helemaal zeker of dit witte stip is, toch met de behandeling beginnen? En ik lees overal dat je naast de medicatie ook de temperatuur in het aquarium omhoog moet gooien, naar zo'n 30 + graden... dit is in mijn aquarium met zijn bewoners niet mogelijk...

Wie kan mij helpen met advies?

2. fancyGoudvis

fancyGoudvis Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    5 sep 2013
    Leuk Bevonden:
    14
    Als de witte stippen alleen op de kop zitten zoals je beschrijft, dan is het waarschijnlijk paaiuitslag.
    Deze vis is in dat geval gewoon een mannetje.:stuck_out_tongue_winking_eye:
    Dan is er niets raars aan de hand.

Afgezien dan het feit dat je toch wel in je bak hebt...je leeuwenkop heeft alleen al die 100 liter nodig om echt mooi en goed uit te kunnen groeien, maar met goed filteren en voeren kan je nog ver komen.:wink:

Extra Tip: Mijn ervaring is, nooit andere dieren in een sluierstaart aquarium.
    Dat zorgt altijd op de korte of langere termijn voor problemen.
    Sluierstaarten zijn heel erg gevoelig en zullen van elke kleine ziekteverwekker die in of op een ander dier zit gaan verzwakken.
    Goed op je vissen blijven letten dus en het aantal slakken zeer beperken.

Veel plezier met je vissen :smile:
    Groet,
    FancyGoudvis

3. Keiko1

Keiko1 Nieuw Lid

Lid geworden:
    30 dec 2017
    Leuk Bevonden:
    0

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. twerkman