Help ! chinchilla probleem

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Chinchilla01, 23 feb 2018.

1. Chinchilla01

Chinchilla01 Nieuw Lid

Lid geworden:
    23 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal , ik heb sinds 4 maanden een nieuwe chinchilla , ik had er al 3 . Maar ik heb de nieuwe chinchilla in een apart hok gezet , ten eerste om hem te laten wennen . Ik merkte dat toen ik hem ophaalde bij de mensen waar hij vandaan kwam, hij al een beetje humeurig was en licht agressief , maar ik dacht eerst dat dit kwam omdat hij mij niet kende . Eenmaal thuis heb ik hem de eerste paar dagen gelaten en er niet aangezeten . Toen op een gegeven moment ik hem vanaf de zijkant van de kooi aanraakte was hij ontzettend agressief , hij beet mij in mijn vinger en liet niet meer los ,waardoor mijn vinger bloedde . Nu proberen ik al 4 maanden lang om hem elke dag op te pakken . Maar dit helpt niet . Heeft iemand hier ervaring mee en weet een manier waardoor ik hem weer lief kan maken?

2. Rikki

Rikki Nieuw Lid

Lid geworden:
    25 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al met snoepjes geprobeerd (Gedraag brood, johannesbrood of een rozijntje) om hem te lokken? Probeer hem zelf te laten komen en te zorgen dat hij u gaat vertrouwen.

3. Chinchilla01

Chinchilla01 Nieuw Lid

Lid geworden:
    23 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja , dat heb ik ook al geprobeerd Maar dan maakt hij een raar geluid en dan bijt hij mij

4. Reyon

Reyon Snuffelaar

Lid geworden:
    2 mrt 2018
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet je misschien hoe oud het beestje is? Als hij al wat ouder is, kan het tam maken lang duren. Hij zal moeten gaan merken dat je geen gevaar voor hem bent. Dit kun je inderdaad doen door hem steeds wat lekker aan te bieden. Niet dwingen, geen onverwachte bewegingen en heel veel tijd met hem doorbrengen, door bijvoorbeeld tegen hem te babbelen of gewoon bij hem te zitten.
    Misschien heeft hij nare ervaringen opgedaan bij zijn vorige eigenaren en is zijn vertrouwen in mensen compleet verdwenen.
    Geduld is de enige methode. Heel veel succes!

5. Chinchilla01

Chinchilla01 Nieuw Lid

Lid geworden:
    23 feb 2018
    Leuk Bevonden:
    0

Hij is nu 2 jaar oud , dat is nog wel redelijk jong voor een chinchilla , maar bedankt voor de tip ! Ik kan het altijd proberen . Ja ik dacht ook al dat er eerder iets is gebeurd . Omdat ik ook nog nooit zo’n agressieve chinchilla heb gezien ...

Laden...

Deel Deze Pagina