help aub, oppas steelt hondje

Discussie in 'Honden' gestart door bjorndiablo, 29 jun 2010.

1. bjorndiablo

Lid geworden:
    29 jun 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben ten einde raad. een vriendin(dacht ik) zou op mijn hondje passen tijdens mijn verhuizing en heb gelijk proberen dat blaffen af te leren bij elk geluidje wat hij hoorde. na ruim maand was ik over verhuisd en wou ik mijn schatje op halen. krijg hem dus mooi niet meer terug he. k heb politie in geschakelt maar die kunnen niks doen zeggen ze. weet iemand miss aub hoe ik mijn lieverdtje terug kan krijgen??

linda

2. EllenP

Lid geworden:
    9 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze met je hond uitgaat en hij is los van de lijn, je hond naar je toe roepen en het dan op het lopen zetten met je hond. Er zijn natuurlijk heel wat manieren, maar denk niet dat het gepast is om dat hier neer te zetten.
    Heb je geen bewijs dat je de hond gekocht hebt?? Anders nogmaals langs de politie met dat bewijs, wie weet helpt dat dan wel.

Sterkte
    Ellen

3. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, eigendomsbewijs aan de politie laten zien. Want je hebt hem ergens gekocht: bij het asiel of bij een fokker. Dat geldt als eigendomsbewijs. Of je hebt het paspoort waar ook het chipnummer in staat.

4. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is het niet slecht om eens naar het gedrag van het dier te kijken... ik vind het wel erg lang om een dier een maand bij iemand anders te zetten. De hond weet niet dat het maar tijdelijk is en heeft zich zo snel mogelijk aangepast en is nu waarschijnlijk je vriendin als roedelleider gaan beschouwen.

Het is erg voor jou, maar ik vind het persoonlijk ook niet verstandig om je huisdier zomaar een maand bij iemand anders te zetten. Bovendien is het allemaal wel goed en wel dat zij je hond wilde trainen en dat blaffen wilde afleren, maar dat geeft geen garantie dat de hond dat gedrag niet meer bij jou zal vertonen. Hij/zij heeft immers geleerd dat ze dat niet meer mag doen wanneer ze bij jouw vriendin is, maar kans is groot dat ze bij jou zal vervallen in haar oude gedrag.

Je had zelf met je hond aan de slag moeten gaan (eventueel met raad en advies van je vriendin of hondentrainer) en het hem/haar zelf moeten afleren.

Bekijk de situatie samen met je "vriendin" zou ik zo zeggen en kijk vooral naar de noden van het dier: wie van jullie 2 kan het dier het beste leven bieden en het gelukkigst maken. Wees daarin eerlijk. Als dat blijkt dat dat bij je vriendin is dan zou ik - ten voordele van de hond - haar ook niet meer adopteren en haar nogmaals afscheid doen nemen van haar roedelleider en van haar leventje dat ze nu gewoon is. Eventueel kun je aan je vriendin "onkosten" vragen die je eerder maakte voor het dier.

Anyway's: niet alleen naar je eigen wensen kijken, maar ook de noden van het dier in acht nemen en daarnaar handelen. Die verantwoordelijkheid heb je op je genomen vanaf het moment dat je dat dier in huis haalde.

5. EllenP

Lid geworden:
    9 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat zou lekker zijn Tieske. Je wil een maand op vakantie en je hond kan niet mee. Je wordt opgenomen in het ziekenhuis en nee je hond kan nog steeds niet mee. Is dus in jouw ogen normaal dat ie meteen wordt gehouden door de oppassers, omdat je hond hen nu als roedelleider zou zien.

Ik hou ook erg veel van dieren en vindt het ook erg belangrijk dat ze het goed hebben en wie weet waren er hier meer omstandigheden, waardoor de "vriendin" deze hond heeft gehouden. Maar dan nog heb je eerst een goed gesprek met iemand en kan er altijd voor gekozen worden om de hond weg te doen.

Groetjes
    Ellen

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, dat klopt :eyes: , en trouwens, in 1 maand neemt een volwassen hond (niet pup) niet zo maar een nieuwe leider aan. Respect hebben ja, als die ander stevig in zijn schoenen staat, maar dan al verknocht zijn aan zijn 'nieuwe' alpha==> nee.

7. Tieske

Tieske Dierenliefhebber

Lid geworden:
    23 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

In het ziekenhuis belanden is een onfortuinlijke ervaring en hopelijk overkomt het niemand. Daar kies je niet voor.
    Maar bewust kiezen om een maand op vakantie te gaan en je dier dan ergens te droppen kan niet vind ik. Als je dieren in huis haalt, moet je je verantwoordelijkheid nemen en soms houdt dat in dat je niet meer voor 100% kunt doen wat je voorheen deed (net als bij kinderen trouwens).

In dit geval was er een verhuis. Ik vind een volledige maand wel erg lang. Dat je je dier dan desnoods een weekje bij iemand laat en af en toe op bezoek gaat, dat kan ik begrijpen, maar een maand vind ik echt wel te lang. Heeft die hond haar trouwens gezien gedurende die maand? Dat zou nogal mooi zijn als dat beesje haar ruim een maand niet meer heeft gezien!

8. Nonsy

Nonsy Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    als die maand in goed overleg is gegaan.. Dan is er een goede regeling geweest en heeft die persoon geen recht op het diertje af te nemen..
    En een maand kan best, als je echt in een flinke verhuizing zit en dus tijdelijk in een appartementje moet, waar geen honden mogen komen en je nieuwe huis moet verbouwen, kan een maand best wel hoor.. Ik zou het alleen niet kunnen, mijn honden een maand te missen..

Als er geen goede regelingen geweest zouden zijn, zou ik indd ook wel pissig zijn, als ik een maand met een dier zit en zou ik indd ook wel even bitchy doen.. Maar een hond afnemen nee dat kan ik niet... Ik zou het diertje terug brengen, ook al zijn ze dan nog niet klaar en komt het eigenlijk niet uit...

9. EllenP

Lid geworden:
    9 nov 2008
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar de topicstarter. Hou is het jou nou vergaan en heb je al verdere actie ondernomen??

10. daxira

Lid geworden:
    26 jul 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een bewijs hebt dat hij van jou is moet je hem naar de politie brengen en als je chip hebt waar je naam is staat moet je ook aan politie zeggen dan kan de dierenarts dat bewijzen. Daarnaast kun je inderdaad het hondje weer terug stelen maar dan moet je natuurlijk daarna zelf ook erg oppassen als je aan het wandelen bent ! Stel dat zij hem dan ook weer terug wil stelen!!!! Wel even vertellen hoe het nu verder gaat he!

groetjes Anne Merel :wave:

Laden...

Deel Deze Pagina