Hele doos jonge kittens, gevonden bij huisvuil.

Discussie in 'De Knuffelmuur' gestart door Erga, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Toen onze buren enkele dagen geleden onderweg waren, zagen zij ergens een bewegende doos bij het huisvuil staan. Zij gingen kijken en toen ze gepiep in de doos hoorden hebben ze alles meegenomen naar huis. Er bleken 6 jonge kittens in te zitten (4 tot 7 weken?).
    Het zijn beide zeer grote dierenliefhebbers, maar ze hebben al een kater en een hondje, beide 5 jaar. Dit was dus van het goede te veel. Nu zijn er in onze buurt de laatste maanden al verschillende katten gestorven. (meestal wegens hoge leeftijd), en na enig over en weer getelefoneer hebben alle poesjes een thuis gevonden.
    Eentje (een mooi lichtgrijs beestje) is bij hen blijven wonen. Hun grote kater moest er niks van hebben, maar het hondje heeft zich opgeworpen als surogaatmama en is er zeer lief voor.
    Het kleinste is bij ons gebleven, en wit/getijgerd poesje. Van het lijfje van dat arme ding hebben we meer dan 50 vlooien verwijderd.
    We waren een beetje bang voor de reactie van Pluisje, omdat die nog maar korte tijd hier is, maar ze was bij de eerste aanblik vertederd, en heeft zich met al haar moederlijke gevoelens op het kleintje geworpen. Wij mogen er amper nog aankomen, tenzij om het kittenpap te geven. Zij denkt dat het haar jong is. Het mooie is dat ze, als ze vindt dat haar kindje moet eten, voor de koelkast gaat miauwen.

Het is verschrikkelijk hoe sommige mensen met hun dieren handelen.
    Als ze er niet voor willen zorgen, zouden ze beter een porceleinen poes kopen. De politie werd verwittigd, en heeft proces-verbaal opgesteld. Zij waren in elk geval blij dat zij die troep niet naar het asiel moesten brengen. 1 poesje is door één van de agenten geadopteerd.

Groetjes,
    Erga

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Wat hebben deze katjes een mazzel gehad dat je buren ze gevonden hebben! :ok:

Voor de vorige baasjes heb ik vele zeer pijnlijke dingen in gedachten, maar helaas zullen deze personen waarschijnlijk nooit gevonden worden :cry:

3. Marliin

Lid geworden:
    25 mei 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Aaahh wat een geluk dat je buren de kittens hadden gevonden echt top!! En dat ze nu een goed thuis hebben! Super! Hoe sommige mensen kunnen zijn he?! Om ze bij het huisvuil te zetten..Maar gelukkig zijn ze nu goed terecht! :smiley: :smiley:

4. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook : inpakken en bij het huisvuil zetten

5. dieren_vriendje

dieren_vriendje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    20 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    de katjes hebben inderdaad mazzel gehad :ok:

6. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, wat erg :cry:.

7. KwpnL

KwpnL Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kunnen mensen zoiest doen... Triest....

8. geitje

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    heel triest ja :cry:

9. gelaarsde kat

Lid geworden:
    15 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn slechte en goede mensen op de wereld. En gelukkig horen jouw buurtjes tot die laatste groep. Geweldig van ze dat ze de kittens hebben opgevangen en dat ze nu allemaal een fijn huisje hebben. :ok:

10. _rebecca_(_)_

Lid geworden:
    1 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    wij hebben zelf ook veel kittens die dood zijn en we hebben een kat die was ook gedumpt was een dag oud en is toen gedumpt met veel zorg en liefde is het een mooie lapjeskat geworden

11. Jiskefet

Jiskefet Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 jan 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een geluk dat die stumpertjes door precies de juiste mensen gevonden zijn, zeg. En dat er bij jullie in de wijk net op dit moment zoveel vacatures waren voor een heer (of dame) des huizes.

Soms denk ik wel eens dat onze overleden katten nieuwe dieren voor ons uitzoeken en ze op ons pad brengen. Normaal gesproken zou ik nooit zo snel na de dood van Jiskefet een andere kat genomen hebben, maar ik had hem om 1 uur 's nachts begraven, en om 8 uur 's ochtends wist ik dat ik naar het asiel moest, een asiel waar GEEN van mijn andere katten vandaan komt, en waar ik weinig binding mee had. Maar ik wist dat ik daar meteen die morgen moest zijn. En daar zat Ricky al op de uitkijk, alsof hij wist dat we kwamen.

Ik heb nog steeds het gevoel dat Jiskefet me naar Ricky heeft toegestuurd, en deze katjes zijn ook niet toevallig bij iemand terechtgekomen die zoveel mensen kende, waar een kattenmandje leeg stond....... Toeval, in elk geval DAT soort toeval, bestaat niet.

12. WillyWonka

Lid geworden:
    17 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat erg dat sommige mensen zooo stom zijn! Gelukkig zijn er ook nog lieve mensen je de beestjes wilden!

13. BlaCk_CaT

Lid geworden:
    19 okt 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zielig!
    Ik heb vandaag 2 kittens opgehaald en die mensen die ze verkochten aan ons hadden de kittens in een stal gevonden. Ik snap niet waarom die mensen dan die diertjes VERKOPEN! Ze wouden hen weg hebben, morgen gaan ze op vakantie's en er staan nog 6 kittens op een baasje te wachten. Geef die beesten dan gewoon weg als je d'r vanaf wil! Echt sneu voor die beestjes.

groetjes, manon

14. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi, hier Erga weer

Al de kleine poesjes in onze wijk maken het goed. Ze zijn allemaal met hun gatje
    in de boter gevallen en groeien als kool. Het kleintje dat onze buren zelf gehouden hebben werd Lucky genoemd, omdat hij echt geluk gehad heeft dat hij gevonden is door een lief baasje. Het kleine sloebertje dat door ons Pluisje geadopteerd werd heet nu trash (omdat hij tussen het huisvuil stond). Trashke is intussen een flinke kapoen geworden, en dank zij de goede opvoeding die hij van Pluisje krijgt is hij al mooi zindelijk. Zoetjesaan begint hij zijn eigen wegje te zoeken in huis.

Groetjes van Erga, Pluisje en Trashje

15. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat fijn dat het zo goed afgelopen is met de kleintjes. En wat een grappige, toepasselijke namen :laughing:
    Veel plezier met jou nieuwste aanwinst

16. Inge!

Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes!
    En geniet maar lekker van jullie Trashke :smiley: :smiley:

17. Yvonne&Ukkie

Lid geworden:
    3 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Succes met de katjes :smile: wat gemeen om zomaar van die snoeppies te dumpen!!
    :pensive:

18. .....en puppies?!

.....en puppies?! Dierenfanaat

Lid geworden:
    19 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet stom, dat is gewoon egoïstisch.

Ik hoop dat dat proces-verbaal die bloedkwal erg veel geld kost, maar dat zal wel weer meevallen, vrees ik.

Gelukkig maar dat die poesjes uiteindelijk goed terecht zijn gekomen! :ok:

19. Zakdoekje

Lid geworden:
    27 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Een buurtbewoner kwam 7 maanden geleden hier ook aan de deur met te melden dat hij vier jonge katjes in een doosje langs de waterkant had gevonden.Hij ging vissen,en verschoot zich natuurlijk rot.
    Hij heeft foto's gemaakt van hoe en waar de doos lag.De doos was helemaal volgeplakt met tape.Alle katjes leefde nog.
    Omdat wij zelf een ruime boerderij hebben , namen wij de beestjes maar.
    Gelukkig groeide hen ook als kool ; Ze heten:

- Dippie Doe
    Een lieve gitzwarte kater.Houd echt onwijs van knuffelen!
    Dippie Doe was de enige zonder teek,maar zat ook onder de vlooien.

- Pardoes
    Een lief vrouwtje.Pardoes is helemaal wit met een zwart vlekje om haar oog; en blauwe oogjes!!Bij haar vondst zat ze onder de vlooien en had ze één teek.

- Pantoffel
    Een super lief vrouwtje.Ze is helemaal zwart en heeft een wit oortje,en heeft oranje haartjes tussen haar vacht.(Dat een mooie oranje glans geeft.)
    Ze had met haar vondst één teek,en hardstikke veel vlooien.

- Zwiebertje
    Zwiebertje is een kater.Met hem is het een paar keer slecht gegaan,de vlooien sprongen gewoon over z'n lijfje.Hij had ook twee hardnekkige teken.Dit is goed gekomen,Zwiebertje is wit met zwarte en oranje vlekjes.

De beestjes zijn nu ingeent en ontwormd,en andere nodigheden.Ze worden de hele dag geknuffeld.

20. Erga

Lid geworden:
    11 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Toch erg hé hoe sommige mensen handelen met dieren. Ze worden gewoon gedumpt als afval. Blij dat het ook met jullie vondelingetjes zo goed gaat. Ik hoop dat jullie er nog veel plezier aan beleven. Die poezen zijn van de hel recht naar het paradijs verhuist, zo op een boerderij met lieve mensen !!
    Erga

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. pistache
    Reacties:
    25
    Weergaven:
    1.898
  2. leentje
    Reacties:
    2
    Weergaven: