Heel brutale ekster

Discussie in 'Vogels' gestart door Mira, 24 jun 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mira

Mira
    Expand Collapse

Lid geworden:
    16 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een heel prangende vraag, ik zit namelijk met een heel brutale ekster op mijn terras :see_no_evil: .
    Hij heeft mijn kater eergisteren gepikt en nu durft de poes helemaal niet meer naar buiten als de ekster er weer is :confused: .
    Naar mij heeft hij gelukkig nog niets gedaan, alleen als ik op mijn terras zit gaat hij redelijk dicht bij mij zitten en maakt dan een oorverdovend lawaai :persevere: precies om te zeggen, "hé zeg hoepel eens op, dit is mijn terras" :eyes:

Nu deze avond wou ik nog eens gaan zien of alles windvast lag (ja het waait hier nog steeds erg hard) en hij zat er weer.
    Ik wou toen een bloembak verzetten maar dat was niet naar de zin van meneer, ging hij gewoon aan de andere kant van de bak zitten en begon te pikken naar de bak (precies om te zeggen "hé laat dat eens staan".

3 dagen geleden heeft hij zelfs geprobeerd om mijn papier te stelen dat buiten lag en ook mijn pen moest eraan geloven.

Weet er iemand een oplossing voor of hoe hem weg te jagen want hij wordt steeds brutaler (hij zat daarstraks zelfs bijna in mijn keuken door het raam) en ik mag dus echt niet meer op mijn terras komen van meneertje de ekster :thumbsdown:

In het begin vond ik het nog best grappig maar hij wordt steeds brutaler. :flushed:

2. marcella

marcella
    Expand Collapse

Lid geworden:
    4 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    hier hebben we ook 3 eksters die de hele tijd de katten irriteren en rotzooi uit de tuin halen, maar ze zijn idd hondsbrutaal :grinning:
    ik zou niet weten wat je dr aan kan doen...

3. LauwtjuhLevi

LauwtjuhLevi
    Expand Collapse

Lid geworden:
    12 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    pas er wel mee op hoor!
    Bij mijn buren hebben de eksters hun konijntje ongeveer een jaar geleden toegetakkeld ze zat helemaal onder de wondjes!

4. Plumeau

Plumeau
    Expand Collapse
    Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    72
    Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, maar... Ik mag dat beessie wel :laughing:

Ik heb geen flauw idee of klassieke trucs tegen katten e.d. ook voor eksters werken, maar probeer eens de tuinslang te gebruiken als hij te dichtbij komt. Of maak eens onaangename geluiden (voetbaltoeter, hondenfluitje...) in de hoop dat dat wel indruk maakt.

Succes met je ekster!

5. Mira

Mira
    Expand Collapse

Lid geworden:
    16 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, toeters en bellen, spuitslangen allom heb ik geprobeerd maar meneertje ekster blijft gezellig op mijn terras wonen :flushed:

Hoe harder ik ook met de toeter of de bellen rammelden hoe harder hij begon te kwekken :laughing:

En dat water, nou ik denk dat hij een badje wel zag zitten.

Dus oplossing nog niet gevonden maar we hebben ondertussen al een beetje vriendschap gesloten :laughing: en ik mag al even op mijn terras (als het maar geen uuuuuuren duurt want dan wordt die weer ongeduldig).

6. bluethunder

bluethunder
    Expand Collapse

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je hem dan niet met een bezem of iets dergelijke wegjagen?

7. Mira

Mira
    Expand Collapse

Lid geworden:
    16 okt 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik dat doe gaat hij gewoon net buiten mijn bereik zitten (en tsjipt er ondertussen luid op los) en zodra ik mijn rug keer is die er weer :eyes:

Ik heb daarnet naar een vogelopvangcentrum gebeld om te vragen wat ik kan doen.
    Volgens hen (na ik alles had beschreven) lijkt het erop dat de ekster is grootgebracht door mensen en daardoor ook helemaal niet schuw is.
    Ik moest proberen het nog even aan te zien en zodra ik echt veel last krijg van mijn brutale ekster (als hij de poezen echt weer begint te pikken of mij begint te pikken) dan moest ik hen bellen en zouden ze hem komen halen.

8. bluethunder

bluethunder
    Expand Collapse

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus dat is dan ook opgelost

9. Mriek

Mriek
    Expand Collapse

Lid geworden:
    30 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    whahaha zo'n beest lijkt me dus echt keigaaf!

10. bluethunder

bluethunder
    Expand Collapse

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt het juist ook irritand.
    Je kan dan niet eens lekker rustig in je tuin zitten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina