Heeft koen fip?

Discussie in 'Katten' gestart door Koen's vrouwtje, 1 aug 2017.

1. Koen's vrouwtje

Koen's vrouwtje Nieuw Lid

Lid geworden:
    28 jul 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze Koen, gecastreerde kater, van 12 jaar oud, werd 3 weken geleden plotseling ziek. Hij had die week een kop van een kleine rat/grote muis uitgebraakt en ik dacht dat zijn gebrek aan eetlust hierdoor kwam. Twee a drie dagen later kwam hij heel de dag om eten bedelen maar at echter niets.De volgende dag naar de da gegaan. Hij had lichte verhoging en er werd geadviseerd om hem te dwangvoeren. Twee dagen later weer naar de da gegaan. De da vond dat ik er te snel weer was en het even de tijd moest geven. Twee dagen later weer naar de da, dit keer een andere. Aangedrongen op een bloedtest. De test was heel slecht zei hij, het was of FeLV, FIV of Fip, alle drie einde verhaal. Hij drong nog net niet aan op euthenasie. Op ons verzoek, toch een Fip test laten doen in een lab. Na een dag of 3 nogmaals naar de da. ditmaal weer een andere (in dezelfde kliniek) en op ons aandringen antibiotica en tolfedine gekregen. Koen reageerde hier goed op en knapte in de loop van de week langzaam op. Aantal dagen later belde de da op met de mededeling dat Koen GEEN coronavirus in zijn bloed had maar dat ze toch dachten dat het Fip was.Koen vrat inmiddels ipv eten en we konden het nog steeds niet geloven. Gaan googlen en gelezen dat cholangitis en pancreatitis min of meer hetzelfde bloedbeeld kunnen geven als Fip. Weer naar de da, weer een ander, nummer 4 dit keer. Koen was in ruim 1 week bijna 500 gram aangekomen en op onze vraag of het geen cholangitis en pancreatitis was werd gezegd dat dit niet aannemelijk was. Inmiddels zijn we ruim 1,5 week verder. Koen is weer de oude. Bedelt om eten kroelt, en is weer levendig. Wel is hij een slechte drinker en zijn vocht haalt hij volgens mij voor een groot deel uit zijn natte voeding. Ik las ook ergens op internet dat door uitdroging je bloedbeeld heel slecht kan zijn. Volgens de da een tijdelijke opleving. Nog 1 dag tolfedine en 2 dagen antibiotica en dan zijn de medicijnen op. We gaan aanstaande vrijdag op vakantie en maken ons grote zorgen hoe hij dan zal gaan reageren. Gelukkig hebben we wel een paraveterinair assistente, die een kattenoppas heeft, die hem komt verzorgen.
    Koen woont in een huishouden met nog 3 katten. De laatste (een erfenis) is een siamees van 9 jaar oud die circa 1,5 jaar geleden bij ons is gekomen. De andere katten zijn inmiddels al 10 jaar samen. Komen alleen in onze (grote) tuin en hebben geen contact met vreemde katten. Koen is altijd veel buiten en gaat eigenlijk bijna nooit op de bak. Ook heeft hij geen last van stress hij is altijd heel relax.
    Graag hoor ik reacties van ervaringsdeskundige wat jullie hiervan vinden.

Laden...

Deel Deze Pagina