haarverf

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door shesannie, 27 dec 2006.

1. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Lisa, maar hier heb je het grandioso fout. Groen is enkel het resultaat als je van blond naar veel te donker gaat of een verkeerde tint donker pakt. Dat kan alleen als je eerst voorpigmenteert. Van blekende verven groen worden kan enkel en alleen als je brolproducten gebruikt die minderwaardig zijn.
    Niet tegen de hoofdhuid is ook al niet waar. Kleuren en zo wie zo al een uitgroei moeten laten staan omdat de kleur anders verkeert is aan de wortels of lichte vlekken krijgen ligt ook aan brolproducten en niet weten wat je nu eigenlijk aan het doen bent.

Indien die producten uit de winkel echt zo goed zijn als van de kapper, waarom zou een kapper dan in hemelsnaam zo veel geld uitgeven aan duurdere varianten? Dan gaat hijzelf die toch ook kopen en gebruiken?

Wil je echt zeker zijn van je zaak -en je haarkleur- laat het dan een echt prof doen. Die gaan niet voor niks jaren naar een academie.

Zelf heb ik wel ongeveer elke kleur gehad die er bestaat. Nu nog trouwens.

Diesel

2. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    haha ja maar het probleem is dat ik niet zoveel geld heb voor een kapper een kennis van me is kapster geweest en die heeft toen de coup solei erin gezet..

Kleuren en zo wie zo al een uitgroei moeten laten staan omdat de kleur anders verkeert is aan de wortels of lichte vlekken krijgen ligt ook aan brolproducten en niet weten wat je nu eigenlijk aan het doen bent.

Wat bedoel je hiermee diesel?

3. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Lisa zei; 'Waar je wel goed mee moet opletten als je je haar gaat blonderen: zet niet te dicht tegen de hoofdhuid aan, omdat je haar daar warmer is ontkleurd je haar sneller. Het resultaat is dan dat je dicht op je hoofd lichte vlekken krijgt.'

Ik gaf dat als antwoord. Of bedoel je wat ik met 'brol' bedoel? Dat is het zelfde als 'rommel'. Of omdat je een product neemt die te sterk ontkleurend is en dan niet volledig laat inwerken om zo een niet te licht resultaat te bekomen. Pure nonsens zijn dat soort praktijken. Als je de juiste kleur aanschaft is die van de wortel tot de punten goed, in 1x.

Maar Sannie, elk merk heeft 'kleurkaarten' -zo'n ding waar van die strengetjes haar aanzitten-. Laat eerst door een ander bepalen wat je eigen kleur is. Indien je maar 1 tint donkerder gaat (maakt niet uit of het rood, violet, roze, blauw of gewoon bruin is), maar als het maar 1 tint donkerder of lichter is kan je niet heel veel verprutsen. T'is bij het meer dan 2 tinten lichter of donkerder gaan, highlights, lowlights dat er vakkennis aan te pas MOET komen.

Diesel

4. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het meerdere keren zien gebeuren dat het met blonderen groen werd (nouja, groenachtig, niet felgroen natuurlijk).

Dat wat ik zei over dicht bij de hoofdhuid is zeker wel waar bij verf die je zelf aanbrengt, en aangezien Shesannie dat van plan was is mijn tip zeker wel nuttig!
    Het staat trouwens ook bij sommige merken 'doe-het-zelf-verf' in de gebruiksaanwijziging en het werd mij gezegt toen ik verf kocht.

Dat heeft verder niks te maken met de discussie of verf van de kapper beter is dan van een goed merk bij de drogist. Want die keuze had ze al gemaakt.
    Mijn grandioze fout valt dus nog wel mee.

5. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik heb bij de vorige coup solei de verf ook echt zo'n beetje op mijn hoofdhuid gehad nergens geen last van..

maar er zijn 2 tegenstrijdige tips??

goed idee diesel ff bij die kleurkaarten kijken het is de bedoeling het iets lichter te maken niet spierwit ofzo hoor hahaha mijn haar lijkt nu zo saai :S

6. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Meisje, sorry, maar het gebied waar jij je nu op begeeft is toevallig wèl mijn vakgebied. Ik doe het dag in dag uit. Heb 18 jaar ervaring achter mijn kiezen. Het kan NIET tenzij de producten van rommelkwaliteit zijn. Of als je té donker gaat kleuren op blond haar, of geverft donker haar naar blond wil bleken maar tevens beide keren met minderwaardig materiaal hebt gewerkt. En verf van de kapper IS beter dan doe het zelfspul, daar kun je nu eenmaal niet buiten. De kleurpigmenten zijn beter, stabieler en van hoogwaardigere kwaliteit. Daarom zit er zoveel prijsverschil op. Niet omdat de kapper dat even lekker in zijn zakken steekt :eyes: . Daarom raad ik Sannie ook aan om niet te veel boven of onder haar natuurlijke kleur te gaan. Op die manier valt het allemaal wel mee. En zo niet dan is het in 1x op te lossen door een vakbekwame kapper. Er zijn namelijk ook doehetzelfkleurbeurten die totaal volslagen slecht uitvallen (door eigen schuld) en die zijn niet zo maar 1,2,3 op te lossen en zouden Sannie handen vol geld kosten om er terug enigsins terug normaal uit te laten zien.

Sannie, als je dicht bij je natuurtint blijft, (donkerbruin, middenbruin,lichtbruin,donkerblond etc) en er een schakering bij neemt (hoeft niet, kan wel, schakering is rood, violet, koper etc) kun je niet veel verkeert doen. Maar blijf af van blond of zwart. En hou wel in gedachten dat goud uit kan vallen als koper indien je natuur tint te donker is. Maar vooral blond of zwart weg houden, dat is stukken moeilijker, zo niet onmogelijk in 1x op te lossen. Zelfs door een kapper, je haar moet het immers dan wel aankunnen. De procedures die daarvoor moeten volgen zijn tijdrovend, duur en slecht voor je haar.
    Doe niet te zot en je kunt niet echt verkeert gaan.

Diesel

7. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Met blond bedoel ik dus wel heel licht blond.
    En dat werd je vertelt door iemand die de gebruiksaanwijzing ook goed gelezen heeft :eyes: .

Sannie, believe me, dat wat zij beschrijft kun je inderdaad krijgen, maar enkel indien je een middel gebruikt dat veel te sterk is voor jouw haarkleur. Wij kappers passen de sterkte aan aan de natuurtint. Een doehetzelf flesje is afgestemt op maximum sterkte. Dat je er met de coupsoleil geen last van had wil zeggen dat je niet een erg staf middel hebt gebruikt. (wat voor jou haarkleur toen dus wèl toevallig gelijk voldoende was.)

Maar nogmaals. Ga niet te extreem, 1 en als je later meer durf hebt, maximum 2 tinten lichter of donkerder en je kunt niet zo heel veel verkeert doen. Stel dat het dan toch onverhoopt niet is wat je wou, dan is het nog allemaal wel op te lossen in 1x. :wink:

Diesel

8. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    l'Oreal is volgens mij geen rommelkwaliteit en van dat merk weet ik zeker dat het in de gebruiksaanwijziging staat.
    Tuurlijk heb je gelijk als je zegt dat het bij een kapper met beter spul gedaan wordt, maar l'Oreal is volgens mij wel één van de betere merken om het zelf mee te doen.. :confused:

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Oi :eyes: ..... Ik heb/had ze bijna allemaal; redken, schwarzkopf, wella, matrix l'oreal... De professionele producten zijn nog niet in de verste verten te vergelijken met de supermarkt producten. Dus is het rommel vergeleken bij de professionele producten. En onder de rommel heb je 'nog door de beugel kunnen' en gewoon weg 'brol'. l'Oreal is helemaal niet 1 van de betere merken om het zelf mee te doen, tis gewoon de gene die op het moment het meeste promoot. Wat dat betreft heb je met Garnier of Schwarzkopf meer waar voor je geld en meer zachtere producten voor je haar.

Diesel

10. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke.. Ik heb eerder Schwarzkopf gehad maar daar werd m'n haar juist heel droog van. Daarom heb ik dat merk niet meer genomen. l'Oreal vind ik tot nu toe wel het fijnste voor mezelf, ookal is het volgens jou (en ik geloof je best) grote rommel.
    En zodra m'n haar het echt niet meer overleeft scheer ik gewoon de onderkant eraf met de tondeuse :grinning:

11. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    oke, ik had de vorige keer van ....denkdenkdenk ik kom niet op de naam ik zal het zo eens opzoeken..

miojn haar is nu donkerblond ik wil het niet nog donkerder hebben :wink:

juist iets lichter en dan niet gelijk wit blond achtig maar gewoon 1 tintje lichter het is nu gewoon een lelijke kleur vroeger had ik vanmezelf heel mooi lichtblond haar maar dat is donkerder geworden helaas :pensive:

Ik verf mijn haar dus eigenlijk bijna nooit heb er 1keer coup solei ingehad en heb het 1 keer gedaan met kleurspoeling verder nog nooit...

met Coup solei hoef je toch niet alleen highlights aan te maken?
    kun je toch ook gewoon in je hele haar smeren?

Kvind het lief van je Diesel dat je me goede tips geeft ik wil namelijk niet mn hele haar verkloten, en al helemaal niet met een debiele kleur komen te lopen vind het een beetje gemakkelijk gezegt dan scheer ik het eraf dat doe ik dus echt niet!!

alleen heb ik heel dik en veel haar en dus veel pakjes coup solei nodig :pensive:

jij denkt dat ik het beste 1 van deze 2 kan nemen diesel? Garnier of Schwarzkopf

12. SmokeyMokey

Lid geworden:
    21 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Kleuren die ik gehad heb :
    Donkerblauw , tegen de zwart aan
    Donkerpaars , tegen de zwart aan
    zwart
    koperrood
    Blonde plukkies

Ja me haar leeft nog hahahhaa.. En misschien gek ik laat het door me pa verven , hij ken het goed dusja ..

13. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat van dat afscheren bedoelde ik ook niet serieus :wink:

14. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het nog nooit geprobeerd en eerlijk gezegd vertrouw ik het niet helemaal. Daarbij is het verboden je haar te verven op school :confused: zielig he ( ga blij zijn als ik daar weg ben :smiley:)Ben van nature blond maar hou eigelijk het meest van rode lokken, prachtig!

15. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je inderdaad, het product is zo goed als hetzelfde. Maar je betaalt dan wel ook voor een kapje waar je normaal de plukjes doortrekt, of voor een speciaal kammetje om de strengetjes erin te trekken. Je betaalt er dan voor bij voor iets waar je dan eigenlijk niks aan hebt. Maar het kan wel, ja. Alleen zul je dan inderdaad meer product nodig hebben, zeker als je veel haar hebt.
    Welk merk? Laat dat afhangen van de kleur die je het mooiste vind. Elk merk heeft iets andere kleuren, ook al is de naam van de kleur volledig hetzelfde. Kastanje van het ene merk is bijvoorbeeld anders dan kastanje van het andere merk.

Wat alleen wèl is... Als je voor een coup soleil (plukjes met een mèchenkapje) of baleage (plukjes met een strengenkammetje) is je uitgroei niet zo hard. Met volledig kleuren wel. Dan zie je de uitgroei beter. Als je niet kleurt om de grijze haren te verbergen en het natuurlijk wilt houden zou ik voor een baleage gaan, en dan veel plukjes trekken. Ziet je haar wel blonder, heeft het toch schakering en verdoezeld de uitgroei een beetje als het groeit.

Diesel

16. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ja zo heb ik dat de vorige keer ook gedaan dan heb je een natuurlijker effect maar coup solei is er dus wel van meerdere merken ik dacht alleen van 1 merk (waarvan ik de naam nog niet weet)

17. Sannuhw

Lid geworden:
    26 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja ik gebruik trouwens haarverf van guhl natural colors ofzo..
    Die vind ik persoonlijk de beste.. :smile:

18. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar jawelle, bijna elk merk heeft er wel. Alleen de naam 'coup solei' is dan anders. Waar die naam precies vandaan komt kan ik niet zeggen. Het is alleen wel 'nederlands gebonden'. Hier bij ons heet het 'mèchen'. In NL is 'coup solei' meer veralgemeent voor het 'plukjes lichter maken' aan te duiden. Of op zijn Engels 'highlights'. De laatste tijd zit het zelfs standaard bij volledige kleuringen bij om er nog schakeringen door te trekken zodat de kleur niet 'eentonig' is. Maar ... heb jij wel eens aan sprayblond gedacht? Dat spuit je erop, haardroger erop en voila, je bent een tint lichter. Bestaat in 3 sterktes. Is wel meer volledig lichter worden ipv plukjes maar goedkoper (je spuit nooit heel de bus op in 1x), en gemakkelijker. Alleen is het wel enkel een ontkleuring die je dan krijgt.

Hmm, Guhl... die hebben ook fantastische shampoo's en conditioners voor gekleurd haar met een subtiel kleurtje erin om de kleur op te frissen. Ze mogen dagelijks gebruikt worden. Alleen jammer dat het kleurengamma niet meer zo uitgebreidt is als jaren terug. De andere gewone kleurloze shampoo's zijn ook super. Goed geconcentreert. Waar voor je geld.

Diesel

19. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0

Ik heb rood van mezelf, maar vind bruin erg mooi dus verf ik het ook wel eens bruin...
    Heb ook wel eens heel donkere plukken bruin onder m'n haar laten wegkomen, was ook enorm mooi...

• Tips:
    • Als je blond of licht haar hebt, pak dan geen al te donkere kleuren... Dat maakt enorm vervelende uitgroei!
    • Als je het nooit eerder hebt gedaan bij zo'n "doe het zelf verpakking" vraag dan iemand te helpen. Leg wat goedkope handoeken klaar en draag zo weinig mogelijk kleding waar het allemaal in kan komen.
    • Felle kleuren vervagen zonder blonde ondergrond. het beste is dan eerst je haar te blonderen en dan te kleuren
    • Blonderen reageert niet elk haartype hetzelfde op.
    • Te vaak blonderen gaat je haar harstikke kapot aan (sommigen moeten namelijk meerdere keren omdat ze donker haar hebben)
    • Bruin verfen is soms even schrikken, de verf slaat eerst groen voor het bruin word :stuck_out_tongue_winking_eye: Niet schrikken! Dat hoort :stuck_out_tongue_winking_eye:

20. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    :flushed: . Ik hoop niet dat jij ooit coiffeur wordt want dat komt niet goed. Hahahaha, nee dat hoort niet! Dat wil zeggen dat het mislukt is hahaha :smiley: .

Diesel

Deel Deze Pagina