guppen leggen 1 voor 1 het loodje.

Discussie in 'Vissen' gestart door Fluitketel, 27 jul 2011.

1. Fluitketel

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn guppen gaan niet lekker. Bijna iedere dag oefent er wel eentje met buikzwemmen. Jong of oud maakt niet uit. De waterwaarden zijn in orde. Het is een bak van 60 liter met bluwave 03 filter. Er zitten ook kardinaal tetras is. Drie zwarte tetra' s en een paar algeneters. Geen van die beesten legt het loodje. Alleen de guppen.

Ik heb een paar nieuwe gekocht en die doe het nog.

Wie kan me helpen.

Typo verbeterd. zat op de telefoon toen ik berichtje schreef.

2. Brunoboy

Brunoboy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe je dit omschrijft, het is net of je een paar aardappelen koopt!
    Waarom niet eerst de oorzaak vinden, en dan nieuwe kopen.....
    Vissen hebben ook recht op een goed leven, en niet op deze manier van handelen...... :flushed:

3. Fluitketel

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik dan zeggen. De nieuwe leggen nog niet het loodje.?

De essentie van mijn vraag is duidelijk volgens mij.

Ik baal verschrikkelijk heb vanmorgen mijn cavia vrouwtje dood gevonden met vier baby's in haar buik. En net vind ik weer twee vissen. Had van de week het water al voor de helft ververst. Ik vraag om hulp, niet om afgesnauwd te worden. Als ik dat wil ga ik wel werken.

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Tetra's moeten minstens met 4-5 zitten om agresieviteit te voorkomen!

5. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de waterwaarde van uw aquarium, als ik die heb kan ik misschien verder. Ik wil graag de PH, GH, NO2, NO3 en de Temperatuur.

6. Fluitketel

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Temperatuur: 26,5 graden
    No3: 0
    No2: 0
    GH :>7
    KH: 3
    pH: 6,8
    CI: 0

7. Brunoboy

Brunoboy Dierenliefhebber

Lid geworden:
    6 jul 2007
    Leuk Bevonden:
    2
    Re:

Ik denk dat jij mij niet begrijpt, ik bedoel waarom niet eerst kijken waarom de vissen dood gaan, is de oorzaak bekent, dan pas nieuwe kopen.....en dat heeft niets met afsnauwen te maken!

Hierbij wil ik je veel sterkte wensen met het verlies van jou cavia!

8. Fluitketel

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat waarom probeer ik dus te achterhalen door hier een vraag te stellen.

9. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Hey, eerst en vooral moet ik nog iets melden. De guppy's die je nu koopt zijn nog maar half qualiteit van 5 jaar terug. Ze worden zo masaal gekweekt dat de gezondheid er stevig onder begint te lijden.
    Ook moet je bedenken dat al die kleurschakeringen het nadeel hebben dat je steeds met dezelfde kleuren moeten kweken, ook als deze kleur nog gloednieuw is, dit bevorderd de qualiteit ook zeer fel.

Uw waterwaarde's:

*NO3 : 0 (dit kan bijna alleen als je uw aquarium net opstart), dit zal waarschijnlijk -3 zijn,maar ook dat is zeer goed.
    *NO2: 0, is zeer goed.
    *GH: +7 (dit is voor guppy's veel te laag), dit zou +18° moeten zijn.
    *PH: 6,8 (dit is voor guppy's vrij laag), dit zou +7 moeten zijn.

Deze waterwaarde's zijn niet goed voor levendbarende vissen, het beste is dat je neons, hockeysticks en dergelijke zet. Die doen het in deze waterwaardes perfect.

10. Fluitketel

Lid geworden:
    27 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Dankjewel voor je antwoord. Hoe kan ik die GH waarde verhogen? Heb vandaag weer getest en toen kwam ik op dezelfde waarden weer uit

11. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    In de aquariumspeciaalzaken zijn tabletjes te koop om de hardheid omhoog te krijgen.

Verder zou je op regelmatige tijd al uw mannetjes moeten ruilen en vervangen. Dit om inteelt niet te ver te laten komen, anders sterft uw hele bak uit op termijn.

Ben vroeger (toen ik nog een kind was) begonnen met 2.4 guppy. Op een bepaald moment had ik er een kleine 100, deze zijn op een periode van 14 dagen allemaal gestorven. Te veel inteelt hé,maar als kind weet je zulke dingen natuurlijk niet.

12. speedygonzalesb

Lid geworden:
    29 jul 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb sinds september dit jaar een aquarium met het zelfde filter en ook 60 liter
    bij mij is het ook gebeurt in januari zaten de guppen erin heb er 9 gekocht en daarvan is er nog 1 over terwijl alle water waar de gowoon goed waren had eerst 6 nu nog 5 kardinaaltetra's 4 glasmeervalen 2 moderkruipers 4 cardina japonica garnalen 2 slaken etende slakken en 1 algeneter rara wat is het probleem?????

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. alexsluis
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    2.209
  2. loungeexx
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    3.226