grote aquarium.

Discussie in 'Vissen' gestart door dijkstraj, 7 dec 2005.

1. dijkstraj

Lid geworden:
    12 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een aquarium van 150 bij 50 bij 50, en ben benieuwt wat voor een aqarium anderen hebben op dit forum en met wat voor soort vissen. en hoe ingricht.

2. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    60x40x40 met gubben, dwerggurami's, sort van knipvissen en betta's. Bak met pirana's komt binnenkort

3. Carla H

Lid geworden:
    25 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een klein aquarium. 30x30x30. Groot genoeg voor een paar guppen.

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik heb een aquarium van 80 bij 40 cm. Momenteel staan er alleen plantjes en een stuk kiemhout in, maar binnenkort koop ik een groepje corydoras :smiley: Daarna komt er nog een school fantoomzalmen bij en daarna diverse typen garnalen.

Ik heb er echt zin in om vissen te gaan halen, want die paar verdwaalde slakjes die met de plantjes meekwamen zijn niet echt boeiend genoeg om lang naar te kijken :wink: Wanneer er echt iets te zien is, ga ik foto's plaatsen van mijn bak.

5. zuwarah

Lid geworden:
    20 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een aquarium van 1.50 x 50 x 50, maat daarin 6 axolotls en een Pachytriton labiatus

6. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier staat trouwens een 250 liter bak in de planning. met OF zoetwaterroggen OF pirana's

7. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Pirana's :stuck_out_tongue_winking_eye:

Kan die kleine meteen zien hoe die zijn.
    Was tenminste mijn keuze geweest als ik in jouw schoenen stond.

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Een van de leuke dingen aan pirana's vind ik zelf ook dat het gewoon eerste klas watjes zijn. Je kan makkelijk je handen in de bak stoppen zonder dat ze wat doen. Zijn gewoon bangerikken :smiley:

9. dijkstraj

Lid geworden:
    12 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    licht er wel aan het soort piranja he ( :smiley: ) jebt er ook leukere soorten bij.....

10. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs Cariba's en Serrasalmus rhombeus'en zijn vrij mak. Ze weten heel snel of iets voer is of niet.

11. Jolijn

Lid geworden:
    6 nov 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bak van 125x 40x 40 met een siamese algeneter, paar corydoras venezuela en pygmeus, japonica garnalen een enkele bijengarnaal en een grote waaier garnaal, dat is een open bak met veel kienhout en java mos flink wat crypto's, valesineria, ambulia. Bodem is licht aquarium grind.

Een klein bakje van 60x30x30 met kienhout allerlei plantjes en een nanochromis transvestittus mannetje (zoek daar nog een vrouwtje bij op den duur) er komen later nog lekkere beukenblaadjes op de grond, bodem is van licht zand.

Bij mijn schoonouders in de woonkamer onderhoud ik nog een aquarium van 100x 40x40. Ook een grind bodem, heel veel planten en keinhout, mooie rode lotus, vallesineria, ludwigia, alternanthera, crypto's, wat verschillende echinodorussen, hydrocotyle, en een soort van mini valesineria (kan niet op de naam komen nu) die tot 5 cm lang worden als bodem bedekker, er staat nog meer in maar ik weet niet alles meer uit mn hoofd. Daar zwemmen 2 maanvissen, een bobo ciclide, een siamese algeneter, wat sherry barbeeltjes & dwerg botiatjes.

Mijn vriend heeft minder leuke ervaringen gehad vroeger met piranja's, ze raakten zo in paniek als hij in de bak bezig was dat ze ook uit paniek wel beten, dus met de handen erin ging toch niet zo lekker. Ze zaten ook niet echt ruim in 80x50x40 maar ze vraten dus ook wel elkaar op, en omdat ze vlees eten word het water supersnel ontzettend vies, er konden niet echt planten bij groeien. De dieren die elkaar niet opgegeten hadden zijn dood gegaan na een stroomstoring. De pomp had daardoor stilgestaan en daar waren dus een hoop bacterien anaeroob aan de slag gegaan, toen de stroom weer aanging werd dat giftige water zo de bak in gepompt....arme beesten.

Misschien is iets van een stroom onderbreken in geval van een stroomstoring voor een piranja bak dus wel handig...

12. Amanda

Lid geworden:
    25 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 40x30x30.
    Met een paar guppen erin.

13. Xena

Xena Dierenliefhebber

Lid geworden:
    28 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bak van 80 x 40, met kardinaaltjes, kegelvlekbarbelen, honiggoerami's, corydoras pandas, waaierhandgarnalen en diverse andere garnalen.
    Daarnaast heb ik nog 2 bakken van 35 x 35 ongeveer (Aqua-40) waarin vuurtetra's, dwergcorydoras, endlers en garnalen. Uiteraard niet allemaal in 1 bak :wink:

14. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze te klein zitten gaan ze elkaar idd aavreten. Je moet toch uitgaan van een kleine 50 tot 60 liter per dier.

15. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    1.30 x 40 x 60.
    Zitten kleine visjes in,zoals tetras,plaatjes,kersebuiken,grondbewoners!
    Rustige aquarium. :smiley:

16. Chamelieus

Lid geworden:
    15 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een bak van 80 x 40 x 35. Er zitten momenteel zoetwaterhaaien in tot deze de goeie lengte hebben om naar een grotere bak bij een kennis te verhuizen.

Verder een aantal corydoras aneus.

17. PriemGirl

Lid geworden:
    30 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    een rio 180: 100x40x40 met mbuna's (vissen van malawirivier dus) Wij hebben bewust gekozen voor een biotoop :wink:

Bak is ingericht met stenen en 2 anubiasplantjes en een vallisneria.
    Er zitten een 10-tal vissen in namelijk:
    labidochromis caeruleus: 1m 1v
    labidochromis mbamba: 1m 2v
    pseudotropheus acei: We vrezen 3 vrouwtjes (geslachten waren niet te onderscheiden bij aankoop :pensive: )
    en
    Maylandia Estherae: 1m 1v

18. MrsFishy

Lid geworden:
    18 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    60x30x30 met 2 sluierstaarten (1 telescoopoog + sarasa sluierstaart)
    Ik wil graag een grotere bak voor ze.

19. Rik reptile

Lid geworden:
    30 jul 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een 120x40x50 bak met voornamelijk klein spul zoals platies ed een 1.50 of 2 meterbak staat inde planning waarschijnlijk komen hier cariba's of een rhombeus in

20. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    rhombeus :kwijl: dikke :kwijl:

Laden...

Deel Deze Pagina