Kat Groningen - nieuw eigenaar gezocht voor jojo

Discussie in 'Baasje Gezocht' gestart door lolgirl, 14 mrt 2014.

1. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi allemaal,

Mijn zwager en schoonzus hebben een baby gekregen. Jojo ging daar niet goed mee om (stressen, spugen, plassen en poepen overal in huis).

Toen hebben we Jojo vorig jaar november overgenomen. In de eerste maanden ging het uitstekend met onze 2 andere katten. Maar sinds januari dit jaar valt Jojo Nienke aan en rent er daar achterna. Nienke is nu doodsbang voor Jojo en durft niet naar de kattenbak en durft ook niet te gaan eten.

We hebben gezegd dat het zo niet door kan gaan, dus hebben we met pijn in ons hart besloten dat Jojo weg moet. We hebben besloten dat we tot 1 april op zoek gaan naar een nieuw eigenaar en als dat niet lukt, gaat Jojo naar een boerderij. (dat is beter dan een asiel).

Info over Jojo:
    Jojo
    poes
    gesteriliseerd
    geboortedata: 01-05-2001
    Europese korthaar, schildpad
    gechipt
    Foto: http://i45.photobucket.com/albums/f73/lolgirl3/Jojotopfoto_zpsd463aa3b.jpg

Jojo was bij de vorige eigenaren een binnenkat, maar hier mag ze naar buiten wanneer ze wil.

Ik hoop dat ik hier een nieuwe warme mandje vind voor Jojo..

2. Akarana

Akarana Dierenliefhebber
    Magazine auteur

Lid geworden:
    3 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    19
    is jojo bijna 13 jaar oud? ze ziet er veel jonger uit.

Is er iets in de omgeving veranderd waardoor jojo plots Nienke is beginnen aanvallen? Heb je verschillende kattenbakken en eetpotten op verschillende plaatsen staan zodat Jojo niets kan bewaken en Nienke ook op andere plaatsen kan eten en de bak kan gebruiken zonder dat ze noodzakelijk langs Jojo moet passeren?

3. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoi beste Akarana,

Jojo is inderdaad bijna 13 jaar oud.

We hebben 3 kattenbakken op verschillende plaatsen. Toen Jojo kwam ging alles heel goed. Nienke en Jojo sliepen zelfs naast elkaar. Ik denk omdat Jojo toen gewend was, Nienke en Puk begon uit te dagen door achter hun aan te rennen. Puk sloeg van zich af, maar Nienke rende weg. Daardoor denkt Jojo dat Nienke wil spelen terwijl Nienke juist bang is geworden.

Toen Jojo kwam, was er alleen voer- en waterbak in de keuken. Nadat Nienke bang was geworden heb ik ook eet- en waterbak boven in de badkamer gezet. Dat helpt niet. Nienke blijft dan op de aanrecht van de keuken liggen en gaat daar ook poepen en in de goot plassen. Ze durft niet van de aanrecht af te komen.

Dus nu heb ik Jojo en Puk samen beneden gezet en Nienke boven en de deur dicht.

Ik heb ook met mijn man afgesproken dat als Jojo op 1 april geen nieuw eigenaar heeft, zij naar een boerderij gaat.
    Dat is altijd beter dan een asiel..

4. Wendy87

Wendy87 Snuffelaar

Lid geworden:
    26 mrt 2014
    Leuk Bevonden:
    18
    Succes met het zoeken naar een nieuw baasje. Spanning in de groep is niet fijn. Weet je zeker dat er verder geen veranderingen zijn. Is jojo medisch ook al onderzocht ?

Laden...

Deel Deze Pagina