grasparkieten bijten in elkaars poten

Discussie in 'Vogels' gestart door Evyanne, 11 aug 2010.

1. Evyanne

Lid geworden:
    11 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds twee weken mijn eerste parkiet gekocht Sky en sinds dit weekend een twee Angel. Ik heb ze eerst in twee aparte kooien gehouden om aan elkaar te wennen. Maar ze waren zo hevig naar elkaar dat ik ze gisteren bij elkaar heb gezet. Dit verliep allemaal heel goed, ze gaven direct kusjes en pikten in elkaars veren. Maar nu begint Sky in Angel haar poten te bijten. Ik vind niet dat het aanvallend is, ze zitten gewoon naast elkaar en dan is hij aan het pikken op zijn zitstok en bijt hij in haar poten. Echt doorbijten weet ik niet, maar Angel maakt wel een piepend geluid. Angel doet dit nu ook al soms bij Sky. Ik denk wel dat Angel de dominante is.. zo lijkt het wel. Ze zijn allebei nog heel jong, ongeveer 5 weken. Ik weet niet wat te doen. Ik wil ze bij elkaar laten zitten en soms zien ze er zo schattig uit samen maar ik ben echt bang dat ze elkaars poten gaan afbijten. Sky bijt ook heel graag op zijn zitstok. Ik weet niet of dit normaal gedrag is. Het zijn mijn eerste grasparkieten en ik ben zo bang dat er iets mee gebeurd.

Enige raad of advies of geruststelling is altijd welkom
    van een ongerust grasparkieten eigenaartje

2. Maekeee

Lid geworden:
    7 aug 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan het misschien dat je 2 vrouwtjes hebt? ( als u het misschien niet zo goed zou kunnen zien, of niet weet waaraan te zien) , want 2 vrouwtjes kunnen namelijk vrij agressief tegen elkaar zijn. Maar ik weet niet bepaald of het normaal is ofz. Want bij mijn vogels heb ik dit nooit meegemaakt.

3. Grasparkiet

Lid geworden:
    11 sep 2010
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze elkaar niet zeer doen en het een beetje geklooi is dan houd het wel op. :wink:
    Ze zijn nog erg jong en als ze wat ouder worden dan worden ze wel wat rustiger.
    Geef ze nu (Erg belangrijk!) gewoon ieder z'n eigen voederbakje, speeltje etc. Ze willen op die leeftijd vaak niet delen. Maar zolang het niet heel erg is met het gepik dan is het geen ramp. Het zijn waarschijnlijk wel 2 vrouwtjes ja. bij jonge koppeltjes pikken de popjes meestal de staart kapot van de mannen in kooien. dus dat pootjesbijten is dan onderling bij popjes wat gemener, want mannen zijn vaak niet zo dominant. en willen vrouwtjes vaak beide de kooi bemachtigen. maar vrouwtjes gaan vaak wel samen in 1 kooi als je ze veel afleid met andere zaken als speelgoed.
    Lekker veel bezighouden met wilgentakjes geeft ook afleiding. dan zul je zien dat het vanzelf ophoudt. dat rotzooien doen alle jonge pieten wel (en met name de popjes) wel.
    Mocht het nou blijken dat ze niet ophouden dan ga je ze eens op hun sodemieter geven. pak een schone plantenspuit en zet 'm op de nevelstand. Zodra je het ziet spuit je de dader even nat dat ie schrikt. dan heeft ie zoiets van 'Oeps'. en dan is het ook gauw afgelopen :wink: Maar meestal is dat niet nodig, alleen bij de hele hardleerse vogeltjes.

Groetjes :wink:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. stamper
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    1.010
  2. SmallFry
    Reacties:
    3
    Weergaven: