goudvissen zijn heel traag HELP

Discussie in 'Vissen' gestart door Asi, 5 apr 2013.

1. Asi

Asi

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb een vraag en wil graag antwoord van jullie,
    mijn broertje heeft 4 goudvissen en hij is voor een tijdje op vakantie dus moet ik zelf voor de vissen zorgen.
    Het probleem is dat ik de aquarium een paar dagjes geleden erg vies zag en helemaal wit uitzag dus dacht ik ga het even schoonmaken. Ik heb het de ouwe water weggegooid en vol gedaan met schoon water. Nu zie ik dat de vissen traag zijn geworden en zwemmen niet zo vrolijk netals eerder.
    Net ben ik achtergekomen door het lezen op internet dat ik niet alle water moest weggooien,

Ik ben nu bang dat ze dood gaan.

Weet iemand misschien hoe ik ze verder moet verzorgen zodat ze weer vrolijk gaan zwemmen en niet dood gaan.

Mijn broertje gaat me gek maken als er iets gebeurt en ik vind het verschrikkelijk als die visjes doodgaan door mij :pensive:

Hellp!

2. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Niet teveel ineens veranderen. Het oude water is weg, dus kan je even weinig anders doen dan de bak met rust laten en het voerschema van je broertje opvolgen.

Is het huis nu met de vakantie kouder dan toen je begon met verzorgen? Dat kan ook een reden zijn voor ander gedrag.

3. Asi

Asi

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je reactie,

Het huis is gewoon normaal netals vroeger.
    Vandaag zag ik dat ze niet zo erg stil zitten zoals gisteren, ze zijn beetje actief maar dan niet helemaal vrolijk en ze hebben ook niet veel gegeten.

Kan het zijn omdat ik ook koude water had gebruikt? en kunnen ze wel door dit doodgaan?

Ik heb eigenlijk niet veer ervaring met het verzorgen van de vissen en nu heb spijt dat ik nieuwe water had gegeven.
    :pensive:

4. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Veranderingen zijn gevaarlijk voor vissen. Daarom verschoon je steeds maar een deel per keer en zorg je voor water dat zoveel mogelijk op het oude water lijkt (maar dan wel schoon :wink: ).

Ik vind het jammer dat het baasje van de vissen je niet goed heeft uitgelegd wat je moest doen, maar het is wel duidelijk dat je hart op de juiste plek zit. Ik duim dat de vissen er helemaal fit doorheen gaan komen, maar je kan in dit stadium helaas niet meer doen dan afwachten (en even iets minder voer geven als ze geen honger hebben).

5. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Kraanwater kan stoffen bevatten waar de vissen niet tegen kunnen.
    Er zijn flesjes te koop in de dierenwinkel die deze stoffen neutraliseren.
    Vraag het na in de dierenwinkel.

6. Dominique226

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook waterverbeteraar kopen in de dierenwinkel, dit zorgt voor nuttige bacteriën, en haalt de slechte stoffen uit het kraanwater. Pas op als je een medicijn in het aquarium hebt gegooid dat je de koolstof uit het filter haalt, want amder zorgt dat ervoor dat de medicijnen niet helpen.

Gr. Dominique

7. Asi

Asi

Lid geworden:
    4 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    De vissen zwemmen nu al vrolijk! :heart_eyes:
    Mijn buurman kwam even helpen met het verzorgen en het gaat heel goed met ze,
    gelukkig zijn ze niet ziek van geworden.

Dank jullie wel voor de reacties.

Groetjes
    :cupid:

8. Dominique226

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké mooi zo :ok:

Gr. Dominique

9. Dominique226

Lid geworden: