Goudvissen die naar lucht happen

Discussie in 'Vissen' gestart door Tylari, 4 mrt 2012.

1. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren 2 nieuwe goudvissen gekregen. Ze zwommen de hele tijd beneden. Toen ik ging slapen hoorde ik telkens watergeluidjes. De volgende dag (vandaag) Doen ze het weer. Hij zit in de hoek en hapt telkens naar een beetje lucht. Ik ben bang dat ze zuurstof tekort hebben. Maar de vrouw die ons hielp zei dat het compleet was, dat we alles hebben dat we nodig hadden. Mijn vriendin adviseert mij nu on een Zuurstofblokje te kopen. Dat ga ik dus doen. Maar ik vraag mij simpelweg af waarom ze dat nou precies doen... :cry:

Groetjes, Lisa

2. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Koop een zuurstofpompje. Zet er 1 of enkele echte plantjes in.
    Een zuurstofblokje heeft geen zin.

Vertel eens wat meer over je aquarium.
    Hoe groot is je aquarium?
    Filter: ja of nee?
    ...

3. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Mijn aquarium is eigelijk een plastic bakje, van de dierenwinkel. Er zitten stenen op de grond, heeft planten, maar geen filter. Ze hangen nu alleen in de planten en mijn moeder en ik gaan zo het water verversen, omdat de stenen nog een beetje viezigheid afgeven. Hopelijk zwemmen ze dan normaal rond.

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Er is hier al vaak gezegd dat goudvissen een aquarium van minstens 150liter nodig hebben.
    Koop je eerst een degelijk aquarium, MET filter, luchtpompje.

Je zegt dat je stenen viezigheid afgeven, wat soort steentjes zijn het gekleurde? of natuurlijke? Misschien heb je ze niet goed afgespoeld

5. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, Ja het bakje was gemaakt voor vissen, Heb ik gekocht in een dierenwinkel "Van der Poel" ofzo iets? De stenen kwamen uit een zakje, Ze zijn echt. Ze zijn wit. En je moet de stenen altijd eerst afwassen voordat je ze erin doen? Ik heb gisteren het bak schoon gemaakt en die is nu al langer zuiver. Deze nacht deden ze het weer, nu zwemmen ze gewoon een beetje rond. Is dat een gewoonte voor vissen?

6. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, dit komt waarschijnlijk doordat er geen of te weinig zuurstof is in het water.
    Hoe groot is je bak? Er zijn heel veel bakjes te koop voor vissen die ze beter niet zouden verkopen omdat het niet goed is voor de dieren.
    Je moet je stenen eerst grondig spoelen voordat je ze erin doet, net zoals alle plastic plantjes en andere decoratieve attributen.

7. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja morgen om een luchtpompje met een bijhorend steentje. Het probleem zal dan waarschijnlijk opgelost zijn.

8. Plumeau

Plumeau Moderator
    Medewerker Magazine auteur

Lid geworden:
    29 mei 2003
    Leuk Bevonden:
    77
    Het grootste probleem is helaas dat de dierenwinkel je waarschijnlijk een bak heeft verkocht die niet geschikt is voor goudvissen. Dit komt vaak voor.

Goudvissen zijn dieren die korte tijd (maanden, soms een paar jaar) kunnen overleven in een klein bakje, maar die bij de juiste verzorging véél ouder kunnen worden. De juiste verzorging houdt in: veel ruimte, constante zuivering (filter), constante zuurstofbeschikbaarheid (pomp en groene planten) en regelmatig verversen. De troep die dierenwinkels aan goedbedoelende klanten mee geven voldoet helaas niet voor een goede verzorging van dit zo algemeen beschikbare visje :pensive:

9. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben het met je eens plumeau

10. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei, Dat is best wel jammer.. Dat word lastig. Mijn moeder vond dit genoeg, ik denk niet dat ik een uitgebreid aquarium mag. Ik zal ervoor sparen dan! :smile:

11. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja. Ik weet niet hoeveel liter er in me bak zit,maar ik kan wel meten. 26cm x 16cm x 19cm dusja, is vast te klijn? In die bak zit een heel emmer.

12. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    10liter dus, koop je alvast een luchtpompje, dat kan in elk aquarium.
    Het enige wat je moet kopen is een steentje voor er aan te zetten, het pompje en je hebt een stopcontact nodig.

13. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, een stopcontact heb ik hier genoeg, maar geld heb ik nog niet helemaal. Vraag me af of mijn moeder hiermee eens is.

14. animallovertjes

Lid geworden:
    11 feb 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    hoelang had je het aquarium staan voordat je de visjes erin deed? :smile:

15. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Een pompje zal misschien 15€ kosten, helemaal niet veel dus.
    Je hebt de visjes genomen nu moet je er ook voor zorgen...
    Je vraagt informatie, je krijgt deze, je doet ermee wat je wilt maar als je niet wilt doen wat aangeraden wordt dan moet je ook geen vragen stellen hoor

16. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de bak schoongemaakt voordat ik het ging opvullen, En ja Jeffree, Ik zal er iets aan doen.

17. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je dan nog wat geld over hebt, koop je misschien een filtjertje bij, kost zo'n 20€ voor een kleintje, dit is ook gezonder voor je visjes

18. dennis 50cc

Lid geworden:
    12 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf 2 algeneters die precies hetzelfde doen na een enige tijd is de ene aan de bak gaan wennen maar de andere is dood gegaan hoe lang heb je de goudvissen al in de bak???

19. Tylari

Lid geworden:
    4 mrt 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze doen nu helemaal normaal, zijn actiever enzo, ze zitten nu 1 en halve week in de bak, dat lucht happen doen ze bijna niet meer, alleen als ze eten zien.

Maar nu heb ik een andere vraag:
    Mijn vissen zitten soms achter elkaar aan of zwemmen cirkeltjes met hun koppen tegen elkaar, dat vind ik enorm schattig, maar is dat dan ook schattig?

20. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Zitten ze in een rond bokaal?

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. stfn753
    Reacties:
    1
    Weergaven: