goudvis down??

Discussie in 'Vissen' gestart door ladydynasty, 13 jun 2007.

1. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je naar teveel haast?? :cry:

en zoals je in mijn vorige berichten kon lezen is hij gister(morgen) in een aquarium gekomen :eyes:

2. De buurman

De buurman Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    isiolo bedoeld waarschijnlijk of het aquariumwater wel is ingedraaid voor dat de vis erin kwam.

als het hier om tropische vissen ging dan zou dit het eerste zijn wat in me op was gekomen dan moet je je water inderdaad een week of 2 laten indraaien,

voor goudvissen is dit in princiepe niet nodig deze vissen zijn sterk genoeg om zonder problemen op simpel kraanwater te leven. wel moet je uitkijken met te grote temperatuursverschillen. als de vis van warm.lauw water op ene keer in ijskoud water terecht komt krijgt de vis een shock.

MvG
    De buurman

3. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmz... is er misschien een mogelijkheid dat je de deksel open laat?

4. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja op zoon manier :see_no_evil: .... nee het is een heel gewone goudvis.. en als ik hem verschoonde zorgde ik er wel voor dat het water ongeveer even warm is.. en nu ook met het aquariumpje.... de vis is nu weer happy zoals ie in de kom ook was gelukkig :innocent:

en kaatje-kim, volgende week gaan we het zeker eens op jou manier proberen :smiley:

bedankt allemaal voor de reacties :ok:

5. De buurman

De buurman Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    als je de rand van de zak omvouwt blijft de zak in de msste gevallen wel drijven. anders zou je de zak met een wasknijper aan de rand vast kunnen maken.

6. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zei dat ze een watertestje moest doen :confused: :smile:
    Dan zie je gelijk of je water goed is he!!?
    Ik vind het zakje drie kwartier in het water laten drijven wel errug lang. Ik zeg altijd een minuut of 20.. Als je er nou eens twee vissen bij zet ipv een nieuwe. Als je bak toch groot genoeg is.......

7. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja de bak is groot genoeg dat er nog 2 bij kunnen, daar had ik ook nog niet aan gedacht... altijd maar aan 1 extra..
    dat is dus geen probleem om 3 (oneven getal) goudvissen te houden??
    zal dan ook gelijk een watertest mee nemen :wink:

8. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, het is een soort van fabeltje dat je een even getal moet hebben. Ik heb 7 sluierstaarten en dat gaat al tijden goed!!!
    Je hoeft dan alleen maar wat water uit je bak mee te nemen in een schoon(!) zakje of potje. Een goede dieren- of aquariumspeciaalzaak doet gratis een testje. Die vertellen je ook gelijk dan wat er mis met je water is en hoe je dat kunt verhelpen.

9. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hier ben ik eindelijk weer... inmiddels zitten er nu een goede week 2 goudvisjes bij... en het gaat super goed.. onze oude vis vind het zo te zien wel erg leuk, hij krijgt weer meer kleur (om het zo maar te zeggen) en is niet meer "down" :smiley:
    bedankt voor de tip om 2 erbij te nemen...

10. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig dat het nu wel goed gaat! Hopelijk blijft het goed gaan :wink:.

11. Rissy

Lid geworden:
    16 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik dan geluk gehad, wij hebben er twee keer een nieuw visje bij gedaan, toen de anderen er al jaren in zaten. Maar de nieuwen waren degenen die moesten wennen, die ouden waren hoogstens nieuwsgierig en lieten het zich gewoon overkomen.

12. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    de oude vis die zat nog niet zolang in zijn nieuwe bak..daar moest hij schijnbaar erg aan wennen :eyes: ..

13. Rissy

Lid geworden:
    16 jun 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, de twee oude vissen zaten al jaren in de nieuwe bak, toen er een nieuwe bij kwam.

14. sven14

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    mss een laat antwoord maar lees het nu pas:p het kan ook zijn dat de 2 goudvissen die je hebt ook agressiever zijn dan de andere die je er ooit probeerde bij te zetten. goudvissen die hun niet laten doen. ik had dat ook met mijn maanvissen 2 maanvissen jaagde 1 maanvis altijd op. toen ik er een mannetje bijzette jaagde het mannetje de 3 maanvissen op. de 3 lieten elkaar met rust. toen groepte het opgejaagde vrouwtje samen met het nieuwe mannetje en nu zijn er 2 gelukkige koppeltjes:smile:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kiddie
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    260
  2. Fooijdonk
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    11.764