goudvis down??

Discussie in 'Vissen' gestart door ladydynasty, 13 jun 2007.

1. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat onze goudvis wat te groot werd voor zijn kom hebben we een grotere bak voor hem gehaald...

alleen lijkt hij helemaal niet blij te zijn met zijn nieuwe woonruimte, hij ligt nu steeds onderin in een hoekje :eyes:

moet een goudvis ook wennen aan veranderingen?? want hij is echt niet happy nu :pensive:

2. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, ook deze moeten wennen, maar het kan ook aan het water liggen. Dat dat nu niet goed is. Een watertestje kan geen kwaad!

3. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    gebruik altijd kraanwater, het zelfde als wat hij in de kom kreeg, er zit hier trouwens ook een pompje bij...
    zou hij dat niet prettig kunnen vinden??

ps..watertest?? nog nooit van gehoord

4. De buurman

De buurman Dierenliefhebber

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    je kunt inderdaad je water eens testen, in vrijwel alle dierenwinkels met een redelijke aquariumafdeling kun je dit meestal kosteloos laten doen. ook zou het mischien prettig zijn voor de goudvis als je er een 2e bijzet, goudvissen hebben graag gezelschap.

btw: heb je ook plantjes in je aquarium?

MvG
    De buurman

5. De buurman

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    PS:een goudvis kun je er natuurlijk alleen bijzetten als de bak ook daadwerkelijk genoeg is voor 2 goudvissen.

6. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja heb er verschillende plantjes in, net zoals we in de kom hadden... we hebben al vaker een visje bij hem gehad, maar die gaan altijd dood :s... snap niet hoe dat kan..
    heb hem wat eten gegeven en toen leefde hij weer wat op...maar de bubbels? denk dat hij dat wat eng vind...

maar de bak is groot genoeg... dus ga er nog eens over nadenken om er nog een vis bij te doen

7. De buurman

Lid geworden:
    27 mrt 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe lang zit deze goudvis nu alleen?

het is vaak zo dat als een goudvis langer dan een jaar alleen zit, hij vaak geen niewe meer accepteert... wat je zou kunne doen is de goudvis uit de bak hale de bak helemaal opnieuw inrichten. dan een nieuwe goudvis erin zetten, uurtje wachten zodat deze kan wennen en dan weer je eige oude goudvis erin zetten.

mischien da het dan wel goed gaat :wink:

MvG
    DE buurman

8. kaatje-kim

kaatje-kim Dierenliefhebber

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    uhmz..... ik wil niet vervelend zijn hoor, maar ik heb altijd geleerd dat je bij een vis nooit een andere bij moet doen. Dan vallen er altijd dode.

Dat is ook al zoals ladydynasty zei:
    Waarom weet ik zo ook niet meer :confused: . Ik zal het wel vragen op stage morgen (dierenwinkel) als ik het niet vergeet.

9. Freddy jr.

Lid geworden:
    15 apr 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vis kan natuurlijk territoriaal zijn, dan gunt ie de ander het licht niet om het maar zo te zeggen. Maar wanneer vissen toch al gestresst zijn doen ze rare dingen...

10. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    als je dat zou willen vragen? heel graag... :dancer: anders ga ik de methode van buurman ff proberen...

hij zit nu dik 2 en half jaar alleen... daarna wel een stuk of 3 nieuwe er bij gehad, maar die redden het nooit :pensive:

11. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    vanmorgen leek ik opeens weer mijn "oude visje" terug te hebben, hij zwemt nu weer heel vrolijk door zijn bak heen...gelukkig... waarschijnlijk is het toch een kwestie geweest van wennen ofzo...

ohja en kaatje-kim... hoop niet dat je het vergeet te vragen:wink: want ben wel heel benieuwd (A)

12. missykarina

missykarina Dierenliefhebber

Lid geworden:
    26 jun 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Als vissen een langer dan 1 jaar alleen zitten, kunnen ze agressief gedrag gaan vertonen naar nieuwkomers.. Misschien gingen daarom je andere visjes dood.

13. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat zou idd heel erg goed kunnen dan... maar hoe hebben ze dat dan? want heb nooit aggresief zien doen (tja of het moet `snachts zijn als ik niet kijk)

14. kaatje-kim

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, ik ben het niet vergeten te vragen. Maar de reden is dat ze vaak gaan vechten en daarom dus doodgaan... Er is niet echt bewezen waarom ze dood gaan. Dit zei mijn stagebegeleidster.

15. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    super dat je het niet vergeten bent....hartstikke bedankt :smiley: ik denk dat ik het nog 1 keer ga proberen om een vriendje voor hem te vinden, en anders zal hij toch alleen moeten blijven

16. kaatje-kim

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Graag gedaan :wink:. Vandaag bij ons in de dierenwinkel (waar ik dus stageloop) had een man al 2 goudvissen en hij wilde er nog 3 bij. Toevallig had ik net gevraagd waarom dat vaak niet goed ging. Die man ging het ook proberen. Pfffff mocht ik die vissen vangen in het aquarium, dat was het onderste aquairum, op de grond dus en er zaten maar 6 goudvissen in en het aquarium. Ik kreeg ze bijna niet te pakken, ze waren veel te snel! Maar goed.. tis gelukt.

17. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    haha zie het al helemaal voor me... maar gelukkig dat het gelukt is :d

en nog maals bedankt dat je het even voor me gevraagd hebt! volgende week gaan we et proberen om een vriendje voor onze vis erbij... hou je wel even op de hoogte als je daar belang bij hebt tenminste :wink:

18. kaatje-kim

Lid geworden:
    7 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, hou me maar op de hoogte :stuck_out_tongue_winking_eye:. Ik heb wel een tip voor je.... als je de nieuwe vis erbij doet en ze zeggen het niet bij de dierenwinkel en misschien weet je het nog niet, ik denk het wel, maar voor de zekerheid :wink:. Het zakje met de vis erin een half uur - 3 kwartier in het water van de kom laten hangen (zakje wel open doen natuurlijk en zorgen dat de opening niet onder water kan). Daarna alléén de nieuwe vis bij die je nu hebt doen, dus niks van het water waar de vis in zat :wink:. Succes ermee!

19. ladydynasty

ladydynasty Dierenfanaat

Lid geworden:
    17 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    oke super..wist dat het zakje even in het water moest blijven hangen... maar het water moest er wel bij zeiden ze de vorige keer tegen mij...
    misschien een domme vraag maar hoe kan ik het zakje open in het aquarium leggen? hij zou wel aan de rand vast kunnen maar dan is het zakje nog dicht door het deksel :pensive:

20. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die vraagt hoelang aquarium is ingericht...

't ruikt hier iets teveel naar haast

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. kiddie
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    260
  2. Fooijdonk
    Reacties:
    5
    Weergaven: