Goede gerbilkooi?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Romy1993, 2 sep 2017.

1. Romy1993

Romy1993 Nieuw Lid

Lid geworden:
    30 okt 2016
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Dylan2

Dylan2 Nieuw Lid

Lid geworden:
    10 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, zelf heb ik ook gerbils en zat zelf ook met dit probleem.
    1: Is een mooi hok maar je zou het moeten schuren anders zou je kunnen krijgen dat je hok niet lang mee gaat doordat ze er door heen kunnen knagen
    2:Is een mooi hok maar ik zou er wel wat leuke speeltoestellen in stoppen
    3: Perfect!
    Zelf zou ik nummer 3 nemen voor uw gerbils
    Mvg, Dylan

3. Moira.

Moira. Gerbil-fanaat!

Lid geworden:
    30 sep 2017
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze zijn alle 3 ernstig ongeschikt voor gerbils.
    Hout knagen ze zo doorheen, en tralies is sowieso niet goed omdat ze ongeveer 30 cm aan bodembedekking nodig hebben om lekker te kunnen graven. Daarnaast beschadigen hun neusjes door tralieknagen (wat ze uit verveling doen) en kunnen er ongelukken gebeuren door hierin te klimmen. Ook zijn ze binnen no time door de plastic bodem heen geknaagd.

De enige goede optie is een gerbilarium. Dit is een glazen aquarium/terrarium (van minstens 80cm bij 40/50cm!) waarbij kitranden weggewerkt zijn (niks knaagbaars) en ingericht voor knaagdieren.
    Mijn huidige gerbilarium is 120x40x40 en heb ik voor 25€ van Marktplaats kunnen fixen. Eerder was ik al eens 50€ kwijt voor 100x50x50 maar dat is natuurlijk ook niet zo heel duur voor zo'n goed verblijf.
    De deksel moet voor minstens 2/3e van gaas zijn voor goede doorluchting, vaak zit die er al bij en anders ook niet lastig zelf te maken (of desnoods te laten maken door bijvoorbeeld gerbil.nl).
    Dit gerbilarium vul je dan voor minstens 20cm (meer is leuker) met een mengsel van zaagsel en hooi waardoor ze lekker tunnels kunnen graven die goed blijven staan. Verder vul je dit met houten speeltjes en huisjes, een glazen of stenen potje met wat chinchillazand erin waar ze zich in kunnen wassen, en een metalen of houten renradje (van minimaal 20cm doorsnede). Plastic en synthetisch materiaal mogen ze niet aangezien ze dit helemaal kapot knagen en scherpe randjes ontstaan en ze bovendien per ongeluk wat binnen kunnen krijgen. Onbewerkt hout speciaal voor knaagdieren is ideaal, kunnen ze lekker hun tandjes aan slijpen. Voor nestmateriaal is hooi vaak wel goed genoeg, eventueel kun je hier ook wat wc-papier voor geven.

Dus, zorg dat je op Marktplaats een leuk verblijf weet te vinden. Zoek op gerbilarium en terrarium, dan vind je vast wel wat voor een niet al te hoge prijs. Hiermee zit je sowieso safe voor je gerbils, maak je ze erg blij mee, en ben je nog goedkoper uit dan die slechte verblijven ook.
    Hou er wel rekening mee dat je je echt goed dient in te lezen over gerbils, het zijn geen 'standaard knaagdiertjes' zoals hamsters of ratten. Ook dierenartsen weten vaak wat minder van gerbils dus het is echt belangrijk dat je je goed inleest met informatie van betrouwbare gerbilhouders.

Laden...

Deel Deze Pagina