Goede gerbil kooi?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Ignastrafe, 9 aug 2012.

1. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, ik heb een vraagje in verband met de huisvesting van gerbils.

Ik heb sinds enkele jaren altijd Russische dwerghamsters gehad, maar toen ik onlangs tot de vaststelling kwam dat mijn oudste hamster al bijna 2jaar is en ik ervan overtuigt was dat ze nog maar 1jaar was, begon ik me af te vragen of ik daarna wel nog een rusje wou, aangezien deze zo snel sterven. Ik zou dus liever een knager hebben die langer leeft. Daarom zat ik te opperen om de volgende keer een gerbil te kopen in plaats van een rusje.

Ik wil echter geen nieuwe kooi kopen, aangezien degene die ik nu heb nog redelijk nieuw is en redelijk duur was. Ik heb momenteel een ‘ferplast duna fun’ (55 x 47 x 37,5 cm). Nu vraag ik me af of deze kooi groot genoeg is voor 2 gerbils (eventueel 3?) en vooral of ze hem niet kapot zouden bijten in enkele dagen, aangezien ik gelezen heb dat ze veel knagen en plastic vernielers zijn.

http://www.fretten.nl/index.php?main_page=popup_image&pID=1607 (afbeelding van de kooi)

Ook vraag ik me af of al de speeltjes die ik heb gekocht voor mijn dwerghamster ook gebruikt kunnen worden voor gerbils. Ik heb een aantal houten speeltjes (“kasteeltje”, wipplank, buis, ladders, …) en twee houten radjes van Karlie Wonderland.

Ik heb hier niet echt veel over kunnen vinden op het internet, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen <3

2. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat dat het beste is, maar ik wil geen nieuwe kooi kopen en die van ferplast heb ik al. Anders ben ik weer +60 euro kwijt :wink: . In mijn kooi kan ook wel +- 10cm strooisel hoor en anders wil ik wel iets maken om erin te zetten waar dan meer in kan. Ik vraag me vooral af of ze die kooi niet kapot zouden bijten?

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Door de buizen zijn ze op enkele dagen heen.
    Ik vind die kooi die jij hebt eigenlijk al te klein voor een gerbil, laat staan voor 3.
    Ik dacht eerder aan zo een kooi:
    http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... las/130331
    Kan natuurlijk ook uit plastic, maar 75 cm lijkt mij toch wel de minimum. Ofwel een goed gerbil terrarium

5. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, niet goed voor een gerbil dus, achja dan hou ik het maar bij dwerghamstertjes denk ik :smile: . Misschien koop ik dan later wel eens een mooi gerbilarium. Bedankt ^^

6. -Brenda

-Brenda Speurneus

Lid geworden:
    11 aug 2011
    Leuk Bevonden:
    1
    Die kooien heb je ook tweedehands trouwens. Zag pas een gerbilarium met twee gerbils gratis op marktplaats wegens allergië.

7. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het goed idee :smiley:.

8. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor gerbils vind ik een grote glazen aquariumbak ideaal. Lekker dikke laag strooisel erin, gaasdeksel erop knutselen en klaar.

Voordeel: tweedehands aquaria zijn soms goedkoop te krijgen als ze lek zijn. Als aquarium voldoen ze dan natuurlijk niet meer maar voor gerbils is het nog prima. Ik had er zelf eentje van 100x50x50 voor twee gerbils, dat vond ik qua maat prima.

9. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is waar, ellie.
    Als er nog een filter in moest hangen kan je deze er gewoon afsnijden met een cutter en de lijmrestjes er goed afdoen

Laden...

Deel Deze Pagina