Ginaf heeft suiker

Discussie in 'Katten' gestart door sjaan, 25 jun 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. charelleke

Lid geworden:
    17 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    jeetje wat rot .. :pensive: Beterschap Ginaf :wink:

2. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie zullen mij wel maf vinden, maar ik heb het toch uitgezocht over dat 1 x prikken per dag. De DA is nu met vakantie, dus ik kon het niet aan hem vragen, dus heb ik een patiënt gebeld :grinning: (die ken ik ook wel een beetje persoonlijk :wink: )

Ik wist dat zij een kat met suikerziekte heeft en nu heeft sinds 3 maanden een andere kat van haar ook suikerziekte, maar van die 2de kat wist ik niet en hoorde ik net pas. Beide katten prikt ze maar 1 x per dag!
    1 x per dag op een vast tijdstip als ze net wat hebben gegeten en de rest van de dag staat er continue eten, waar ze ook beide regelmatig wat van eten zo de gehele dag door en beide katten zijn zeer stabiel.

Het hoe en waarom er maar 1 x per dag geprikt hoeft te worden, dat weet ik dus niet precies, want dat kan ik natuurlijk nu niet navragen. Wat ik wel weet is dat er geen speciaal voer voor suikerpatienten wordt gegeven, want 1 van de katten heeft ook blaasgruis en beide krijgen dus het voer tegen blaasgruis. Dus dat is ook niet het verschil.
    En voor zover ik weet is bij ons in de praktijk 1 x prikken eerder een regel dan een uitzondering. Het is dus zeker mogelijk en dus niet altijd noodzakelijk om 2 x per dag te prikken.

3. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dan ziet het er positiever uit :wink: Is het echt geen andere insuline? Heeft het ook niet te maken met hoeveel eenheden ze moeten krijgen?

Tessa hoefde op een gegeven moment nog maar een halve eenheid en dit mocht dus wel 1x per dag.

Hmz... ik ga toch eens vragen als ik weer eens bij de da ben waarom ik dan 2x moest prikken? Ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

4. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben Caninsulin (van dat donkerroze boekje :wink: )

Dat weet ik dus niet en dat zou ik ook willen weten. Maar ik denk dat er weinig verschil in zit, omdat je niet meer mag spuiten in 1 keer dan nodig is. Een overdosis kan dodelijk zijn.

Klinkt misschien stom wat ik nu zeg, maar grote kans dat die zegt dat het onmogelijk is. Mijn DA houdt er wel vaker andere behandelmethodes op na. In de meeste gevallen zijn ze eenvoudiger en vaak ook nog beter. Dat komt omdat hij ook nog andere studies heeft gedaan (o.a. iets met het ontwikkelen van medicijnen) en over het algemeen veel meer weet dan een gemiddelde DA.
    Ik ben dan inmiddels ook heel nieuwsgierig of deze behandelmethode ( 1x per dag prikken) dus weer iets van hem is of dat het toch bij de standaard hoort. :wink:

Maar goed, het is dus absoluut mogelijk om maar 1 x per dag te hoeven prikken en niet alleen bij katten die 'maar een klein beetje' suikerziekte hebben.

Ben trouwens blij dat ik die vrouw effe gebeld heb. Begon al helemaal aan mezelf te twijfelen :laughing:

5. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil eens aan je DA meer info vragen en mij op de hoogte houden? Want Tessje is en blijft natuurlijk een suikerpatientje. Ik kan er dus wat in de toekomst aan hebben.

Verder ben ik blij dat Sjaanosje misschien wel 1x kan gaan prikken :smiley:

6. LenM

Lid geworden:
    21 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga het zeker uitzoeken, want ik wil nu zelf ook wel eens goed weten hoe het nu zit en waarom 1 x prikken voldoende kan zijn.

7. sjaan

Lid geworden:
    13 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb vanacht op mijn werk een schema gemaakt.
    Wil ik zoveel mogelijk zelf prikken dan ben ik genoodzaakt regelmatig een kwartier vroeger of later te prikken.
    Zelf vind ik het er erg goed uitzien. :ok:
    Ik kan dan 2x in de 10 dagen niet zelf prikken...en dat is gelukkig ook nog smiddags. Hiervoor kan ik mijn ouders vragen.

Bij die group op Yahoo zit ook iemand die 1x per dag prikt..
    Wie weet blijft Ginaf ook wel zo stabiel dat ik dat dan ook kan gaan doen.
    Zou te gek zijn als je dat kan uitzoeken Mirandag :ok:
    Thanks!

Laura..je wachtwoord, is dat op Yahoo of op Harm zn site?
    Anders kan ik het wel even voor je navragen? :wink:

8. maaiikee

Lid geworden:
    24 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook geen tips voor je .. Je zou op internet kunnen kijken of je er wat informatie over vind en ziet wat dan het beste voor het beestje is..:wink:

9. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij Yahoo :pensive:

Tessa staat in het fotoalbum :grinning: bij Harm

10. Midas

Lid geworden:
    12 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn hond heeft suikerziekte en krijgt ook 2x daags zijn insuline injectie. Hier in nederland heb je inprincipe 1 soort insuline en dat is inderdaad caninsulin. Het beste is toch om de kat twee keer daags insuline toe te dienen, en helaas moet dit op dezelfde tijdstippen met 12 uur tussen de injecties en vaste tijden voor het eten. Als je op het internet gaat zoeken dan zul je zien dat er genoeg sites zijn met info over suikerziekte. Over katten met suikerziekte is meer te vinden dan over honden met suikerziekte. Zorgen voor een dier met suikerziekte is moeilijk, het levert veel stress op en je hebt het gevoel dat je het nooit goed genoeg kunt doen. Toch is het het waard. Ik wens je veel succes.

groetjes, Simone

11. kimiko

Lid geworden:
    26 feb 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kat heeft ook suiker. Ik spuit nu 3x per dag 10 EH caninsulin. het gaat redelijk goed.
    Weet iemand aan goedkoop caninsulin te komen. Ik betaal nu € 10, - per ampul van 10 ml.
    En daar doe ik 2 weken mee!

groet

12. mdehond

Lid geworden:
    27 jun 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier gaat een slotje op, je hebt al een nieuw topic geopend..

:lock:

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. sjaan
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    1.177
  2. sjaan
    Reacties:
    7
    Weergaven: