Gezocht

Discussie in 'Honden' gestart door Bassetje, 19 nov 2012.

1. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar alle advies omtrend een waakhond van het groot ras (heb zelf een bouvier in gedachte).

Wat word gevraagd: Alles omtrend gedrag, eigenschappen, bewegingsbehoefte, het al dan niet in een ren kunne leven. Maar wat ook zeer belangrijk is, het ras moet zeer kindvriendelijk zijn daar er begin volgend jaar gezindsuitbreiding komt!! Ik wil geen hond die een hele dag in een ren moet leven omdat er een kind rondloopt.

Er is op dit moment nog niets beslist, alle advies over alle rassen is welkom!

2. gizmo12/24

Lid geworden:
    21 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ik persoonlijk zou zeggen neem een bordeaux dog, maar lees je echt eerst goed in over het ras want je moet er echt wel een type voor zijn.
    maar als je een trouwe waakse hond wil,die echt heel goed met kinderen kan zou ik dat zeker overwegen.

succes met je keuze

3. Sjalot

Lid geworden:
    30 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Een Bordeaux Dog is een goed waakhond en een kindvriendelijke hond mits je hem/haar bij een goede fokker koopt.
    Het zijn echter geen honden voor een leven in een kennel. Ze leven immers het liefst zo dicht mogelijk bij het gezin.
    Ik heb er drie gehad. Het waren wereldhonden...helaas worden ze niet oud.

Ik zou het wel in die richting zoeken...dus een ras dat tot die rasgroep (Molossers) behoort.
    Herders vind ik te nerveus en te onvoorspelbaar voor kinderen.

4. jeffrey rahoens

Lid geworden:
    29 dec 2010
    Leuk Bevonden:
    3
    Een mechelse herder kan zeer goed.
    Indien je hem goed opvoed ik het een goede hond. Ken mensen die er hebben en die goed opgeleerd zijn.
    Bv: alle katten valt hij aan maar hun kleine kitten niet omdat hij niet mocht van zijn baas, met de kleinkinderen heeft ie ook probleem.

5. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle grote Belgische rassen zijn uitermate geschikt als waak en gezinshond. Al de 4 de Belgische herders (groenendaeler, Lakense, Mechelse, Tervueren) en de Bouvier de Flandre. Zelf heb/had ik al 4 Bouviers en 2 Groenendaelers. MET daartussen 2 kindjes die geboren werden en er mee opgroeien. Alle 5 de rassen zijn high-energy honden waar je tijd en moeite in moet steken. Ze zijn alle 4 uiterst baas gefocust en extreem gezinsgericht INDIEN ze goed worden opgevoed en echt met het gezin mogen SAMENLEVEN. Dus niet buiten in een kenneltje worden gepropt. Ze kunnen er physiek zeer zekers tegen ons klimaat, daar zijn ze voor gefokt. Maar een hond die effe uit zijn kenneltje mag om zijn behoefte te doen zal nooit een sterke band hebben met zijn gezin waar hij toch niet bij mag leven.
    Alle 5 de rassen zijn aan elkaar gewaagd qua intelligentie, al is de Bouvier wel koppiger en zelfstandiger als hij moet wereken. De herders hun will to please is ietsjes groter dan die van de Bouvier en ietsjes zachterr van karakter. Bouviers daartegen zijn onverschrokken trouw en gaan tot het eind. Ze zijn stoerder, geblokter en bruter dan hun herderbroers. De herders zijn weer wendbaarder, gemakkelijker, en lichter van gewicht.

Alle 5 zijn het uitstekende kindervrienden en zoals de Belgen hun gezin verdedigen kan geen ander ras dat. Maar kinderen van een ander huishouden zijn 'hun' kinderen niet en daar gaat het soms fout bij eiegenaars die eigenlijk niet weten waar een Belg echt van gemaakt is.

Wat echter voor deze 5 rassen geldt, geldt voor ELK ras... Ze moeten goed gefokt en goed opgevoed worden. En dat mag absoluut niet met harde hand zijn maar met een consequente hand zijn.

Dus Sjalot.... Je stelling klopt helemaal niet. Goede herder zijn NOOIT zenuwachtig. Zenuwlijders heb je van elk ras en die zijn of zo gefokt uit slechte ouderdieren OF zo gemaakt door een b aas die niet weet waar te beginnen. Hoe dan ook de wakers zijn nooit van rassen die geschikt zijn voor beginnelingen die een hond zijn taal nog niet kunnen lezen....

6. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    De herders liggen mij niet zo, heb daar in het verleden niet zo'n prettige ervaring mee gehad.

De bordeaux dog is een mogelijkheid. Maar zijn er nog andere rassen die geschikt zijn voor mijn doeleind.

De kennel is hier enkel voor als wij er niet zijn en als er bezoek moest komen dat schrik heeft van honden. Voor de rest is het de bedoeling dat de hond rondloopt in huis en tuin.

7. gizmo12/24

Lid geworden:
    21 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    ....en zoals de Belgen hun gezin verdedigen kan geen ander ras dat.....

wil niet lullig doen maar wij hebben vroeger 2 bouviers gehad toen ik nog een klein ventje was, na 2.5 jaar werd er bij ons ingebroken en ze hebben ook die 2 bouviers meegenomen..... en wij hebben allemaal nooit niks gehoord. waar gebeurd!

en een bordeaux die neem je echt niet mee als ie je niet kent, zal ik je vertellen , niet vanuit zijn eigen huis! (mits gedrogeerd natuurlijk)
    en het zijn absoluut geen vechters maar alleen als de nood daar is dan is hij of zij er echt wel voor je, dat is ook echt bij uitstek zo een goede eigenschap van een bordeaux
    En als die iets aangeeft (goed of slecht) over een bepaald persoon kun je echt je hond daar blind op vertrouwen!!

maar hij heeft wel een consequente leider nodig die hem ook aanvoelt/begrijpt,

het grappige is dat mijn bordeaux,.. die hoef ik amper wat te zeggen het lijkt echt alsof ze me voelt na bijna 10 jaar luisterd ze nog steeds echt goed en doet ze precies wat van haar verwacht word en ze weet ook precies wat wel of niet mag en ze test me ook niet uit of wat ook , die weet gewoon haar plek en is gelukkig, merk ik op die manier.

ik zweer bij een bordeaux, maar dat is een ieder voor zich met zijn eigen karakters waar toch ook weer gelukkig verschillende honden bij passen. :bow:

8. Marlon

Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar iedere hond is weer anders en het is ook maar net waar je de hond weg haalt en hoe je de hond opvoed.

Ik ken wel een aantal boeren die bouviers op hun erf hebben lopen.
    En geloof me, geen enkele inbreker die daar iets weg kan halen. :smiley:

9. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Ik wil de bourdeaux dog geenzins degeneren maar ik heb het wel degelijk over GOEDGEFOKTE Belgen. Geen 'alles eruit gefokte kromme honden' waar men het karakter helemaal naar de vernieling heeft gefokt om zo enkel mooie trippelaars over te houden. Echte Belgen komen uit werklijnen.

10. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Re:

Als ze je niet liggen moet je ze zeker niet nemen. :wink:
    Belgen zijn niet om op die manier mee te 'experimenteren'. Hiermee bedoel ik dat je moet weten waar je aan begint of het gaat vroeg of laat fout. Beter niet aan beginnen dan het toch te doen terwijl je er niet van overtuigd bent dat het echt iets voor jou is.

11. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Ben ik het volledig mee eens. Heb in het verleden een vrij slechte ervaring gehad met een herder, sinds toen heb ik het er niet zo op. Ook al vind ik het prachtige dieren. De enige herder die ik eventueel zie zitten is de bouvier.

Moet wel 1 ding zeggen, er zijn door gezondheidsredennen soms periode's dat ik minder mobiel ben. Dan zou dit ras het met een tuin van 2'000m² moeten stellen om in rond te crossen. Buiten deze periode's die ik hopelijk niet te vaak meer krijg kan hij rekennen op 2x daags een wandeling bovenop dezelfde tuin en natuurlijk apporteerspelletjes enzo.

Wat denken jullie over een boerboel??

12. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik ook geen Bouvier nemen. Die hebben dezelfde hoge stamina bij als hun andere herderbroertjes. Krijgen ze niet genoeg impulsen dan draaien ze je binnen de kortste keren compleet zot. Boerboel heb ik geen ervaring mee, iemand anders misschien?

13. gizmo12/24

Lid geworden:
    21 nov 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    aan diesel73

Zenuwlijders heb je van elk ras en die zijn of zo gefokt uit slechte ouderdieren OF zo gemaakt door een baas die niet weet waar te beginnen. Hoe dan ook de wakers zijn nooit van rassen die geschikt zijn voor beginnelingen die een hond zijn taal nog niet kunnen lezen....

hier heb je echt helemaal gelijk in!!

en wat je zegt zijn de belgen wel zeker heel mooie honden met mooie karakters, en juist de achtergrond van de hond moet je doen bepalen waar je de hond vandaan haalt, dus altijd eerst goed je huiswerk doen, zeker waar!

14. kara

kara Dierenfanaat

Lid geworden:
    20 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    17
    Een oud duitse herder.

Kindvriendelijke hond, kunnen in een kennel zitten (natuurlijk als het echt nodig is), vindt een grote tuin ook prima om zich te vermaken.

Mits ze natuurlijk van een goede fokker af komen zijn het scheten van honden, maar met het uiterlijk van een herder.

15. Ignastrafe

Lid geworden:
    8 aug 2012
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een grote hond wil die mensen afschrikt denk ik meteen aan een Bullmastiff, maar dat is misschien al wat te groot? Ik heb er zelf geen en weet er nu niet bijzonder veel over, maar ik heb wel vernomen dat ze kindvriendelijk zijn en eigenlijk niet agressief (maarja alles hangt idd af van de opvoeding), maar wel beschermend (ze springen soms op vreemdelingen en blijven er dan opliggen totdat het baasje er is, nu weegt dat beest ongeveer 60 to 80kg ofzo).

Bullmastiffs worden grote teddyberen genoemd dacht ik, omdat ze eigenlijk zeer lief zijn, vooral ten opzichte van hun gezin. Ze zijn niet zo actief dus op zich moet je ook geen zeer grote tuin hebben. Ze kwijlen wel veel heb ik gehoord. Nuja als je meer wil weten over dit ras zal je het zelf moeten opzoeken want ik weet nu niet alles erover omdat ik er zelf geen heb xD.

16. Bassetje

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip!!

Laden...

Deel Deze Pagina