Gerbils scheiden - goed idee ????

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Brilbroeder, 25 sep 2015.

Tags:
  1. Brilbroeder

Brilbroeder Nieuw Lid

Lid geworden:
    25 sep 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben 2 gerbils gekocht. In de winkel maakten ze een fout want het blijken geen 2 vrouwtjes te zijn, maar een koppeltje. Gevolg we zijn aan onze 2e nest toe.

We hebben de dieren in afzonderlijke hokken gestoken. Een hok moeder met 2e nest en een hok met de 'mannen'.

De dieren kunnen elkaar nog zien / horen / ruiken. Maar kunnen niet meer bij elkaar. We vroegen ons af of het een goed idee is de dieren zo in 2 afzonderlijke kooien te houden vlak bij elkaar. Gaan we de dieren zo niet nodeloos frustraties doen oplopen ? Indien niet gaan we voor één kooi met dieren een nieuwe thuis zoeken.

Is zoiets als een 'chemische' castratie mogelijk bij Gerbils.

2. Bergil

Bergil Nieuw Lid

Lid geworden:
    10 dec 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of een chemische castratie mogelijk is bij gerbils,
    maar ik kan je wel vertellen dat je gerbils best per 2 in de kooi zet, als ze met teveel in een kooi zitten zal de groep uiteindelijk uit elkaar vallen en zullen ze ruzie krijgen wat kan uitlopen tot vechten. Gerbils zijn ook dieren die als ze een "bekende soortgenoot" een tijd niet zien, hem/haar niet meer gewoon zijn, met gevolg dat ze hem zal zien als een vijand. dus als je ze uiteindelijk uit elkaar zou houden, zouden ze na verloop van tijd elkaar niet meer herkennen als "vriend" maar als "vijand". maar zorg wel zeker dat de diertjes altijd per 2 blijven, als ze lang alleen zijn dan vereenzamen ze, het zijn immers groeps dieren.

3. Macy

Macy Speurneus
    Magazine auteur

Lid geworden:
    30 dec 2009
    Leuk Bevonden:
    5
    Chemische castratie bestaat volgens mij niet bij gerbils, en ik vraag me al af of ze normale castratie doen ivm de risico's.
    Let wel op dat mannen competitie met elkaar kunnen aangaan bij het ruiken van vrouwtjes. Ik zou ze dan juist verder bij elkaar zetten, ze hebben immers toch elkaar. Wist je dat ze al geslachtsrijp zijn met 7 weken? Dus zorg dat mannen en vrouwen dan al gescheiden zijn en zeker weet van welk geslacht ze zijn.

Laden...

Deel Deze Pagina