Gerbils + namen?

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Janne97, 4 aug 2015.

1. Janne97

Janne97 Snuffelaar

Lid geworden:
    28 jun 2015
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal!
    Ik vertrek dus binnenkort op kot (kamers) in Leuven. Nu mag ik een huisdier op kot en ik wil dat ook wel echt graag, omdat ik al heel mijn leven tussen de diertjes zit en gewoon echt niet zonder kan.
    Mijn keuze zou vallen op gerbils, omdat ik wel wat positieve ervaringen heb gelezen van kotstudenten met gerbils en ik die diertjes echt wel leuk vind!
    Ik weet nog niet of het twee mannetjes of twee vrouwtjes zullen worden, maar ik ben wel al ideetjes aan het opdoen voor namen omdat ik dus echt slecht ben in het verzinnen van namen :wink: Wat vinden jullie leuke namen? En willen mensen die gerbils hebben ook nog even hun ervaringen hiermee delen? Zowel positief als negatief graag, ik wil liefst echt weten waar ik aan toe ben als ik gerbils neem. Ze zouden in dezelfde ruimte komen staan waar ik ook slaap, want daar heb ik nog een ruime plaats over aangezien ik in een studio zit. Ik heb wel een apart badkamertje waar ik hen eventueel kan laten lopen zonder dat ze zich overal kunnen verstoppen en waar ik hen 's nachts zou kunnen zetten als ze toch teveel lawaai maken, ook al zijn het geen nachtdieren. Dat is dus niet zo'n probleem!
    Ik zou dus graag advies krijgen over de diertjes, ervaringen horen en ideetjes opdoen voor namen.
    Alvast bedankt!

Konijnenvrouwtje vindt dit leuk.
  2. Konijnenvrouwtje

Konijnenvrouwtje Dierenliefhebber

Lid geworden:
    18 jan 2015
    Leuk Bevonden:
    37
    1* ot en Sien
    2* Sam en sem
    3* liza en lari

Janne97 vindt dit leuk.
  3. Bergil

Bergil Nieuw Lid

Lid geworden:
    10 dec 2015
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 3 gerbils , 2 vrouwtjes ( Dino, beige met witte vacht, Bergil, zwart met witte vacht ) en 1 mannetje (Zwartje, zwarte vacht).
    Ik heb een vrijwel positieve ervaring met deze diertjes, hoewel ze soms wel te actief kunnen zijn om vast te pakken, zijn het heel leuke diertjes om te hebben als huisdier. Ik raad wel aan om 2 gerbils te nemen die elkaar al kennen, dat bespaart de tijd de je nodig hebt om ze te "koppelen". Het zijn ook heel nieuwschierige en slimme diertjes. Je kunt ze makkelijk tam maken en van alle soorten trucjes leren, zoals een belletje laten rinkelen in ruil voor een snoepje, door een buisje lopen, op je schouder blijven zitten. Je kan ook aan gerbil-jumping doen met ze, aangezien ze echte springers en gravers zijn :wink: voor de kooi raad ik een aquarium / gerbilarium aan van 80x40x40 groot. je doet daar dan best een bodem van 15-20 cm in waar ze leuk in kunnen graven. een gewone kooi ( met plastic bak en tralies ) kan je eventueel ook gebruiken maar weet dat deze snel kapot gebeten zullen worden. Plastic voorwerpen zijn af te raden omdat het echte knagers zijn, gebruik beter dus houten, glazen of metalen voorwerpen. Als je nog verdere informatie zou willen kan je het me altijd vragen :wink:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Laden...

Deel Deze Pagina