Gerbils na ruim 2 jaar ineens vechten

Discussie in 'Knaagdieren en konijnen' gestart door Kim_Asterix, 20 sep 2016.

1. Kim_Asterix

Kim_Asterix Nieuw Lid

Lid geworden:
    20 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat er toevallig nog een kenner online is.

Ik heb 5 gerbils, gesplitst in 2 groepen. 1 groep van 2 mannen en 1 groep van 3 mannen. Een week terug mochten de groepen in een grote ren (meter doorsnee) samen spelen toen hun hok een grote beurt kreeg. Dit heb ik zo al veel vaker gedaan en ze gingen altijd samen spelen of zelfs slapen. Een week terug ging het mis. Een man van het groepje van 2 (Tommie) sprong op een man van het groepje van 3 (Mazzel). Gelukkig zag ik het direct en trok ik ze letterlijk uit elkaar. Beiden wondjes maar niks ernstigs gelukkig.
    Ik heb ze direct gescheiden en zo het hok schoongemaakt.

Nu een week later valt Mazzel Mickey ineens aan. Ik weet niet of dit wat te maken heeft met het feit dat Mazzel vorige week is aangevallen of dat Mickey oud wordt en zwak wordt. Mickey zonderde zich altijd wel wat af van de andere 2 maar kon er verder prima mee omgaan. Nu verstopt hij zich voor Mazzel en piept hij erg als Mazzel komt. Hij heeft ook een klein wondje op z'n neus door Mazzel. Mazzel springt er bovenop zodra hij Mickey ziet. De 3e, Mellow, negeert ze maar trekt wel naar Mazzel toe zoals altijd.

Ik heb nu Mickey op de bovenste verdieping opgesloten. Maar dit is natuurlijk niet tof omdat ze zo allemaal maar een klein deel hebben en omdat Mickey nu alleen zit. Het deel van Mickey is 120 bij 50 cm. Het deel van de andere 2 bestaat nog uit 2 andere verdiepingen van 40 bij 50 en 70 bij 50.
    Mickey is nu 2 jaar en 4 maanden uit mijn hoofd, net als zijn broertjes.

Nu mijn vragen:
    - laat ik ze nu gescheiden en laat ik ze dan voor altijd gescheiden?
    - kan Mickey in zijn eentje leven? Normaal slapen ze altijd met zijn 3en bovenop elkaar.
    - is het hok zo nog groot genoeg?

Laden...

Deel Deze Pagina