Geloven!!:D

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door dieren.love.you, 17 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt ervanaf hoe je het ziet. Mijn achtenaam is ook voor eensieder een zelfstandignaamwoord (de Man) Maar moet ook met een hoofdletter.

Ik vind dat je God gewoon als naam kan zien. We hebben het in texten ook niet over de g.od, of een god. Maar gewoon over God, net zoals je het hebt over Jezus, Maria, Adam en Super Mario

2. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar iedereen heeft zijn mening hier. jij wil graag kwijt dat je er in geloofd, en wij dat we er niet in geloven.

En dat van dat vermoorden komt nog van een paar pagina's terug wat geloof ik eerder van een domine of dergelijke komt dan een bijbel. En er zijn mensen die wel volledig in de bijbel geloven.
    Dus ons ge jaaaaaaaaa maaaaaaar moet je maar even wat langer volhouden of negeren.

3. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Super Mario!! Haha :laughing:

Maar ik geloof niet in een wezen wat de naam god draagt en oppermachtig is. Dan zal het voor mij toch altijd een zelfstandig naamwoord blijven?
    In Egypte hadden ze goden, al die goden hadden hun eigen naam. Als er al zoiets is als goden dan geloof ik ook dat er meerder zijn. Dus is god geen naam, maar een aanduiding voor een bepaalde groep wezens :wink:

4. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Die komt van de kerk omdat mannen aan de macht moesten blijven werd er van uit gegaan dat god alleeen maar een hij was als het een geslacht zou hebben.

5. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    En
    Wel mee eens ja. Amish zijn eindelijk mensen die niet hypocriet doen dat ze geloven in god, volledig achter hem en alles staan maar vervolgens niks doen wat hoort volgens de geloof.
    En ze geven hun kinderen het recht wel de moderne wereld te bezoeken om hun keuze te maken.

Zou het zelf niet willen. Maar hun zijn er gelukkig bij, en het is zijn eigen volkje dus valt niemand lastig.

6. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    He basch, weet jij toevallig ook waar dat staat van de homo's enzo?

7. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Namen van vereinigingen zijn ook met een hoofdletter :wink:

8. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hoor, heb ik al een keer gekwoot. Maar lezen is een vak apart. Als je de Bijbel namelijk al een aanmtal keren gelezen hebt zou je er iets van bij moeten staan. Of het schokte/intresseerde je niet.

Maar goed, nog een keer
    Leviticus 18:22
    En 20.30
    Trouwens, sex met een ongestelde vrouw is ook niet goed voor je gezondheid
    Ook leviticus

9. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de bijbel niet al een aantal keren uitgelezen en het nog allemaal onthouden hoor, ben nog maar 13.. :stuck_out_tongue_winking_eye: maargoed toch bedankt..

Leviticus eerste testament....
    Ik vind dat God gelijk heeft,
    maar dat doden gaat mij ook te ver,
    maar nergens staat dat wij dat moeten doen

10. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet iedereen ziet dat altijd.

Waarom zou dat ongezond zijn? (moet even iemand bellen dan :stuck_out_tongue_winking_eye: )

11. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je dan uit het volk zal worden uitgeroeid :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sterker nog kinderen moeten eigenlijk een jaar lang tussen "het gewone volk" leven om die keuze te kunnen maken. Vrijwel allemaal keert terug.

Dat "wij" het moeten doen kan je halen uit de volledige context van dat stuk.
    En als je vind dat hij gelijk heeft (jouw goed recht natuurlijk) waarom gaat hij dan te ver hiermee? Hij heeft toch gelijk en waarom zou jij daaraan twijfelen?

12. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf altijd het idee gehad dat god door de mens verzonnen is en dat de bijbel verzonnen is door de kerk.
    (als ik er van uit ga dat het verzonnen is. Ik kan natuurlijk net als elk ander niks met zekerheid zeggen. Maar ik voel geen god zoals een echte christen of andere gelovige dat doet)

13. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh, die weet ik! god wordt niet als een wezen gezien, dus heeft geen menselijke behoeftes nodig.

14. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm... vreemd... als ik met God spreek over dit onderwerp dan vind hij het helemaal niet erg dat homo's en lesbi's bij elkaar zijn.
    Hij ziet ze niet als afwijkingen noch foutjes.
    Eveneens dat hij ook niet weg kijkt als ik met hem over liefdevolle (sexueele) relaties spreek tussen mensen en dieren.
    Ook bisexueele mensen of mensen met geen vaste partner.
    Hij spreekt er heel makkelijk over en doet er ook heel makkelijk over.
    En dat is zo fijn als ik met God een praatje hou: hij komt heel anders over dan als de bijbel zegt of zoals mensen over hem denken.

Mensen, gelovigen, Christenen die zeggen dat dit niet kan of dat ik helaas de hele tijd tegen mijzelf heb zitten spreken bewijzen alleen nog maar meer de arrogantie van hun geloof wat dat betreft.

15. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hahahaha, eindelijk iemand die echt met god heeft gesproken en ik bijna zou geloven :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar inderdaad. Als god echt zo is als hij word opgehemeld dan is hij een goed man, kent hij vergeving, geeft hij om mensen, en heeft hij alles en iedereen gecremeerd.

Dus ook homoseksualiteit. Zou dat dan een foutje zijn geweest? Denk het niet. Als zo'n iemand het heelal kan maken kan hij vast ook wel een probleemloos mens maken. Dan was het vast en zeker gods wil juist wel geweest.
    Want zelfs als er een gehandicapt kind word geboren roepen de christenen altijd als eerste dat dit gods wil is om de één of andere reden. Vaak om de reden dat de ouders er sterker van worden en de goeie dingen in het leven moeten leren zien.
    Waarom homoseksualiteit dan niet?
    (shit... vergeleek ik net homoseksualiteit met geestelijke stoornis... Aarsch)

16. epagneul breton

epagneul breton Dierenliefhebber

Lid geworden:
    11 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  17. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Epagneul breton heeft haar eerdere berichten over haar houding tov homoseksualiteit verwijderd.

18. GekGeitje

GekGeitje Dierenkenner

Lid geworden:
    3 sep 2004
    Leuk Bevonden:
    2
    Liefdevol oké. Maar seksuele relaties tussen mensen en dieren? :confused: Mensen moeten geen seksuele relaties hebben met kinderen of met dieren, klaaruit. Geen van beide kan bij mij ooit worden goedgepraat. Dus ik hoop eigenlijk dat je het anders bedoeld dan ik opvat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina