Geloven!!:D

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door dieren.love.you, 17 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    De aanval van iedereen komt omdat iedereen nogal geschokt is over wat jij geleerd hebt over homofilie.
    Misschien is dit dan een goede les waaruit je moet leren om de bijbel aan de kant te schuiven en niet direct te geloven wat mensen je met de pap lepel ingegoten hebben.

Ga naar een bibliotheek of zoek info op internet en forums over homofilie. Doe net of je het voor het eerst hoort en er nog geen mening over hebt. Probeer dan een eigen mening te vormen met de info die je gevonden heb en schuif de mening die jou is opgedrongen aan de kant.

2. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Jeetje, schrik ook een beetje van deze redenering, vind deze gedachtegang een beetje jaren 40/45 maar dat terzijde.

Maar we zullen het hier maar op houden, denk/hoop dat epagneul breton het anders bedoelde dan ze heeft opgeschreven.

Om maar weer on-topic te gaan, voor mijn gevoel is de bijbel erg tegenstrijdig.
    aan de ene kant zetten ze, "Heb uw naasten lief".
    Maar mensen die niet leven zoals in de bijbel beschreven staat hoef je dus niet lief te hebben om de een of andere reden.
    Dat kmt op mij erg krom over.

3. epagneul breton

epagneul breton Dierenliefhebber

Lid geworden:
    11 okt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
  4. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja, als je niet anders gewent bent is het ook moeilijk wat anders te verzinnen. Maar als je op dit forum een lid wil zijn zou je echt aan de respect voor elkaar regeltjes moeten houden. Daar vallen de homo's op dit forum ook onder.

Laat jezelf eens groeien. Het lijkt meer of je bang gemaakt bent voor homo's terwijl je geen idee hebt wat het precies inhoud. Je ziet het haast niet meer als mensen. Maar als iets waar niet over gesproken zou moeten worden.

Zoals ik altijd zeg, je kan niet oordelen over iets wat je niet kent.

5. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    Laten we nu maar stoppen over homosexualiteit en dergelijke, dit is gelukkig niet de mening van ieder Cristenen.

6. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja, het gaat nogsteeds over christen. Maar over de mening van hun. Weet niet of we echt super off topic zijn.

Maar hoe dan ook, zijn misschien verstandiger om deze discussie ten einde te brengen.

7. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis niet een gevalletje van tegenstrijdigheid... tis een gevalletje van geschreven tekst dat op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden... En misschien in het verleden fout geinterpreteerd...

De bijbel is hoe vaak vertaald? Er zal vast wel het een en andere verloren zijn of anders zijn beschreven in de zoveelste herdruk...
    En daarbij komt nog dat de teksten zo zijn geschreven, dat je er alles van kan maken wat je wilt...

Alleen al het zinnetje 'heb je naasten lief'
    Hoeveel betekenissen kun je daaraan plakken?

Nee, stel dat er een god bestaat.... die heeft toch niet die bijbel geschereven?
    Dus wie heeft ooit beweerd dat de bijbel dan gods woord is?
    Of schrijven ze dat dan weer af op mensen die gods woord hebben gehoord en opgeschreven hebben?

Dat lijkt mij niet kunnen... ik ken NIEMAND (ook niet de streng gelovigen) die ooit maar één conversatie hebben gehad met god...
    Ja een eenzijdige conversatie misschien...

En dan wil ik nog iets kwijt...
    Ik schrijf dus hem en god en wat dan ook dus expres NIET met hoofdletter...
    Wie heeft dat ooit verzonnen? god was toch een gelijke? hij schiep de mens naar zijn evenbeeld?
    Wie heeft dan verzonnen dat hij beter is dan wij en dat hij dus met een hoofdletter moet?

Iedereen moet geloven wat hij of zij wil... maar ik kan soms wel boos worden over mensen die doen alsof ze me willen bekeren ofzo...
    Als er een god bestaat en die wil dat ik hem geloof, laat hem dan lekker naar mij toe komen!

Waar ik wel in geloof.... en dat is er ook in barslechte tijden (en geloof me, die heb ik gekend) dat is VRIENDSCHAP en liefde!
    En dat is het enige wat teld...

8. Sabrina

Lid geworden:
    11 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    wat me trouwens wel altijd opvalt... is dat niet-gelovigen altijd veel meer en betere argumenten hebben in zulk soort 'discussies' en dat gelovigen altijd alleen maar afdoen met 'god is er wel, want ik ken openbaringen' en 'god zie je niet, dat voel je'

en daar wordt ik altijd zo eng van...
    gebrain-wash-te mensen zeggen ook keer op keer hetzelfde..... *knipoog*

9. Darkwolf

Lid geworden:
    23 okt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    epagneul breton... ik snap dat dit topic erg hard gaat en dat daarom mijn reactie naar jou waarschijnlijk in het niets is opgegaan en dat je deze dus hebt gemist.

Daar de homo-discussie (grotendeels) tot een eind is gekomen wilde ik je nog even attenderen op mijn reactie op die van jou een flink aantal pagina's terug.
    Voor het gemak heb ik deze zelf voor jou opgezocht zodat je enkel HIER hoeft te klikken!

Het was een reactie betreft jou visie op dieren en een onterechte visie over dat ik het verschil niet zou weten tussen mensen en dieren.
    Tevens vind ik het grappig om te lezen dat ik je een bepaald advies geef dat vele pagina's later na de homo-discussie ook aan je word gegeven.
    Deze zul je aan het eind van mijn reactie wel tegenkomen en ongetwijfeld herkennen vergeleken met wat Shiver911 recentelijk heeft gezegd (eerste reactie van deze pagina boven aan)! :wink:

Inderdaad.
    Maar wat je zegt klopt.
    Dat soort mensen lijken soms net robots.
    Althans, wel als ik je even vertel van deze ervaring:
    Ik liep een keer door de stad met een vriendin en we werden aangehouden door 2 gelovigen die zielen voor hun kerk probeerde te winnen.
    Nou ok, ik ging de discussie aan.
    Maar wat ik ook zei, ze bleven met hetzelfde komen.
    Ik legde uit dat door mijn geaarheid (zoofiel) ik nooit bij hun kerk hoorde.
    Ik legde uit hoe het zat met hemel en aarde als ik in mijn vorige leven een paard ben geweest.
    Ik kwam met de gekste dingen en ze verrekte geen spier.
    Geen verbazing, geen emotie, niks.
    Ze bleven de hele tijd dezelfde dingen ratelen.
    Het was gewoon ontzettend eng en op een gegeven moment trok die vriendin mij maar ook weg want het ging echt nergens over.
    Net alsof ze inderdaad gebrainwashed waren.
    Heel eng. :confused:

10. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom heet het een geloof. Als je een leugen verteld dan kan de ene helft je leugen geloven en de andere helft niet (Niet verkeerd begrijpen, ik wil niet hierbij zeggen dat god een leugen is!! )

11. Marjolijn1981

Lid geworden:
    31 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet toch even reageren, ook al had ik gezegd hier niet meer met de dicussie mee te doen.

Ik ben zelf ook een christen, ga iedere zondag naar de kerk en bij ons in de kerk zit een homo echtpaar die een paar maanden geleden elkaar het ja woord hebben gegeven in onze kerk.
    Ik vind Homo's lesbies of wat dan ook geweldige mensen, ik hebben aantal vrienden en vriendinnen die homo en lesbi niks mis mee, het zijn gewoon mensen net als jij en ik.
    En staat er niet in de bijbel: Heb u naaste lief, daar vallen dus ook homo's en lebies onder.

Ik heb gesproken. :smile:

12. Elcie

Lid geworden:
    16 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet echt met jakkuros mee gaan. In de bijbel staat inderdaad dat je je naasten lief moet hebben, maar ook dat het bed delen met een gelijke sekse een vreselijke daad is

13. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook wat ik dus al tig pagina's wil weten. Waarom geloof je wel het een maar niet het ander?

14. Marjolijn1981

Lid geworden:
    31 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Er staat in de bijbel dat als je homo of lesbi bent je zondig bent maar er staat nergens, maar dan ook echt nergens dat je homo's en lebies moet vermoorden. Ik heb de bijbel al zovaak helemaal uit gelezen en het staat echt nergens.
    En omdat de bijbel zegt dat als je homo of lesbi bent je zondig bent moet ik het daar dan gelijk mee eens zijn?
    Er staan nog veel meer dingen in de bijbel waar ik het niet mee eens bent, maakt mij nu een slechte christen? Dacht het niet, bij ons in de kerk leven we niet precies zoals in de bijbel staat, wij gebruiken de bijbel als leidraad in ons leven, maar passen lang niet alles toe wat er in staat.
    Dus ook al ben je zondig al homo of lesbi geeft mij dat nog niet het recht om dan maar niet meer met hun om te gaan.
    En nu stop ik deze dicussie weer, want het lijkt wel of jullie heel erg tegen het christelijk geloof zijn en met z'n alle proberen gelijk te krijgen, waarom laten jullie niemand in zijn of haar waarde en laten jullie hem of haar lekker geloven, en waarom moeten jullie over een reden voor weten.
    Als iemand iets zegt beginnen jullie gelijk jaaaaaa maaaaaaaaar.........
    Word er een beetje ziek van.
    Einde discussie voor mij.

15. Flowie

Lid geworden:
    22 apr 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar jij plakt er vast een andere betekenis aan... zo te zien

ik weet geen argument te bedenken, jullie hebben makkelijk praten :stuck_out_tongue_winking_eye:

Oh jawel hoor, maar niet met eigen hand.. hij heeft het op laten schrijven..
    ik beweer dat de bijbel Gods woord is :wink:

ik ook ...

verzonnen, ja.. ik denk wij dus :flushed: Die hoofdletter is om hem een eer te bewijzen..

Ik ben niet gebrainwashed,
    en nog heeeel eventjes dan over de homo's, vorig jaar was er een dominee die bekende dat hij al heel erg lang homo was. vrouw en kinderen natuurlijk schrikken, maar hij is nog steeds een christen..

en christenen zijn niet goed,
    hier in een dorpje vlakbij was een dominee die meerdere jaren zijn eigen kinderen misbruikte. Mijn vriendin kwam elke zondag bij hem altijd op bezoek. gelukkig mag die nu niet meer preken en is hij de kerk uitgezet

God vind trouwens de homo's en lesbi's niet goed omdat hij de mensen zo geschapen heeft dat vrouw en man bij elkaar horen.
    persoonlijk vind ik het er altijd vies uitzien, maar daarom ga ik ze nog niet vermoorden :flushed: ( ben het ook niet gewend hierzo in het noorden :stuck_out_tongue_winking_eye: )

16. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is dus wat ik wilde horen. En nu dus de vraag: Als de Bijbel het woord van God is. En je geloofd sommige dingen niet of je bent het er niet mee eens. Dan zeg je toch dat God niet almachtig en niet alwetend is?
    Want het is God's woord en dus waar. Dus dan moet je eigenlijk homo's vermoorden, dieren offeren, evt je eigen kinderen offeren.
    Heb je oorbellen, tattoo's of piercings? Foei! Is niet alleen een voorm van eidelheid (net zoals je op een bepaalde manier kleden omdat het "mooi" is) het is ook nogeens direct verboden.

Koppie scheren mag dus ook niet

Sterker nog, oorbellen zijn een voorm van onderdrukking. Daar komt ook het gebruik van oorbellen bij vrouwen vandaan in het christendom. Hoewel het wel gaat om iets vrijwilligs. Je laat ermee zien dat je vrij had kunnen zijn maar koos om de rest van je leven slaaf te zijn.

Eigenlijk mag je je lichaam alleen maar gebruiken voor vereering en verheerlijking

En
    Dus eigenlijk moet je uit respect voor God zo simpel mogenlijk leven. En alles in het teken stellen van God.
    En daarom heb ik zo vreselijk veel respect voor de Amish. Die nemen de Bijbel en houden zich er ook echt aan. Een simpel en sober leven. Maar daardoor wel een gemeenschap die (in iedergeval zo lijkt het) heel erg gelukkig is. Er komt vrijwel geen criminalteit voor (dacht mindar dan 0.01% die ooit met justitie in aanraking is geweest) en ze doen gewoon wat ze doen en vallen niemand lastig ermee.

17. Basch

Lid geworden:
    9 aug 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Over die hoofdletter. Namen schrijf je altijd met een hoofdletter :smile:

18. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0