Geloven!!:D

Discussie in 'Chit Chat Archief' gestart door dieren.love.you, 17 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dieren.love.you

Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    hallow allemaal,,

ik heb het neit kunnen vinden adt er al is over gepraat is!!
    dus!!
    wat vinden jullie van het christeijke geloof??
    ik hoor graag meningen van anderen en ik beantwoord graag vragen!!
    ik ben zelf(al zeg ik het) een groot gelovig iemand!!

2. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelf geloof ik niet nee :wink: ..

3. dieren.love.you

Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    mar wat vind je van het geloof?

4. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Christelijk geloof sucks... slaat nergens op en men loopt een sprookjesboek achterna. En de paus enzo. Men denkt niet zelf.
    Islam is ook niets. En vele andere ook niet. Ze predikken alleen maar haat en zorgen voor ellende. Geloof moet vanuit het hart komen en niet vanuit een boek of instelling.

5. Dierenlovertjuh

Lid geworden:
    17 jun 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    idd DeNatuur.nl :stuck_out_tongue_winking_eye:

6. dieren.love.you

Lid geworden:
    15 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    bij heel veel mensen en domienee's komt het wel uit het hart!!
    ze bidden tot de heer of hij hen woorden in de mond wil leggene n God doet dat ook!!

7. bluethunder

bluethunder Dierenkenner

Lid geworden:
    19 apr 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof ook niet.

En mensen die echt puur vanuit de dingen uit zo'n boek gaan leven vind ik niet goed wijs.

Staan ook veel foute dingen.

Als een kind van ze ziek word brengen ze het niet naar de dokter want dat heeft God zo gewild.

Hoe Achtelijk kun je zijn.
    En zo zijn er nog veel meer van die dingen.

8. mildred

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben katholiek.
    Ik geloof in God!
    Vroeger altijd naar de kerk geweest enzo,godsdienst,en alles wat er bij hoord.
    Nu tegenwoordig ga ik niet meer naar de kerk,maar blijf in me hart geloven!

9. DeNatuur.NL

Lid geworden:
    15 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op niet zo naief. De mensen praten dominees/priesters en het 'boek' alleen maar na. Een boek die geschreven is door vele mensen en zo vaak herzien dat van vroeger niets meer over is, behalve wat het vaticaan goed heeft gekeurd.

Men praat over vrede enzo, maar de christenen zijn juist de slechterikken geweest in de geschiedenis en nog steeds zorgen die voor veel lijden.
    Al die gristelijke boeren die enorm veel kapot maken. En de VS die veelal christelijk is.

Ik geloof ook in een 'god', tenminste ik noem het maar zo, omdat het woord het meeste beschrijft wat het is. Een allesomvattend geheel. De energie.
    Maar ik ga niet allerlei regels naleven e.d. omdat het in een boekje staat. Als god almachtig is, dan hoeft die niet via een boek te spreken.
    Als god ons een eigen wil gegeven heeft, dan moet die niet via een boek nog allerlei regels willen 'opleggen'. Had die maar niet met die eigen wil moeten komen.
    En ga zeker geen instelling volgen. Iemand die in god gelooft, gaat niet naar de kerk, leest de bijbel niet etc. Die leeft gewoon op een goede manier waarop die niet onnodig destructief is, niet dieren leed toe brengt, niet mensen leed toe brengt etc. Tenminste men probeert dat.

Wat de christendom nu is.. is haat, leed en dictatorieel in de zin van richtlijnen geven aan de zombies, de aanhangers van het geloof.
    Zelfde voor islam e.d.

10. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,
    Zelf ben ik katholiek opgevoed. Al ben ik nu sinds enkele maanden heel erg aan het twijfelen. Ik ben op zoek naar mijn geloof.

Enneh, wel een beetje respect voor elkaar he!!!

Want wat voor de een onzin is, is voor de ander de waarheid. Deze discussie is volgens mij niet bedoeld om mensen te bekeren maar gewoon om te vragen wat anderen er nou van vinden.
    We zijn niet allemaal hetzelfde en dat maakt de wereld zo leuk.

Maar, wat vind ik zelf van het christendom?
    Ja, ik vind het wel mooi dat mensen steun kunnen vinden bij God. Ik vind het prachtig zelfs! En ik geloof ook zeker dat er iets hogers is, alleen ik ben dus zoals ik al zei, op zoek naar wat dat precies voor mij inhoud.

xxx Dianne xxx

11. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet ook wel dat er vroeger heel wat mensen zijn vermoord e.d. door het Christendom, maar daar kan je Christenen van nu toch niet meer op aankijken?

En het boek word inderdaad wel nageleefd, maar dát is nou juist de bron van het Christendom. Er zijn nou eenmaal mensen die erin geloven, net zoals iedereen wel 'iets' gelooft, als is het maar een leugen van een ander ofzo.

12. ~ellie~

~ellie~ Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf helemaal niet gelovig. Ik heb er echt helemaal niets mee. Ik geloof niet in een God, niet in een hemel en niet in iets na de dood.

Ik ben daarnaast sowieso een beetje anti-religie. Ik vind dat mensen zelf achter hun beslissingen moeten staan, of dat nu 'goede' of 'foute' beslissingen zijn. Je moet geen dingen doen omdat je anders 'niet in de hemel komt' ofzo, en evenzo moet je geen dingen laten omdat 'de bijbel/pastoor/imam/etc zegt dat het niet mag'. Beslissingen moeten uit de grond van je hart én je verstand komen, omdat je erin gelooft: gelooft in wat je doet, in wie je bent, en in wat je voor de wereld (of op zijn minst voor bijv je naaste omgeving) kunt betekenen tijdens je leven, en hoe je acties daar in passen.

Nou weet ik ook wel dat de meeste gelovigen in deze tijd echt wel voor zichzelf denken en niet alleen opvolgen wat er in de bijbel/koran/etc staat, maar toch. Ik heb echt geen behoefte aan iemand die me vertelt wat ik moet doen. Oke dat klinkt wel erg arrogant, ik bedoel dus door iemand die status ontleent aan het feit dat hij/zij een geestelijk iemand is; met 'gewone' mensen discussieer ik graag en neem ik ook echt wel opbouwende kritiek van aan, maar dus niet van iemand die niet helemaal met twee benen in de hedendaagse wereld staat en tóch meent advies te moeten geven over hoe ik in die wereld moet functioneren.

13. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof wel! :sunglasses: & ik ben er hartstikke trots op (avater!). Ik schaam me er niet voor, want ik geloof nou eenmaal. Ik ben ermee opgevoed, maar als dat niet was dan had ik zelf wel voor het geloof gekozen. Ik ga dit jaar weer naar de EO-jongerendag! :smiley: Daar kun je zien dat geloven niet allen "suf en saai" is, zoals veel niet-gelovigen denken! Maar het is juist hartstikke mooi!

14. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik geloof er juist in dat dat allemaal echt is gebeurd. Die verhalen over Pasen zijn niet verzonnen! Want al je zonden worden vergeven, omdat Jezus voor ons aan het kruis gehangen heeft. En dat zou niet zo zijn, als 'ie dat niet echt had gedaan! En de wereld, als ik soms denk van: Bestaat God echt? dan kijk ik, en denk ik: Wie kan dat dat anders hebben gemaakt? Niemand is toch zo groot & goed, om zoiets te kunnen maken. Er zijn allemaal wonderen op deze wereld! En niemand kan die maken, alleen God!

15. Sjoesjana

Lid geworden:
    16 jul 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Sluit me erbij aan. Ik kan er niet aan doen maar kvind vreemd waarom mensen naar de kerk gaan, op een stoeltje zitten en allerlei dingen zitten te zeveren zonder te beseffen wat het allemaal betekent :confused: Wat voor nut heeft dat nu? Ik geloof niet in een God. Er zal misschien wel iets zijn, maar ik ga niet op mijn knieën zitten voor iets wat ik niet kan vatten en wat ik niet ken. Ik wil iemand zijn die behulpzaam is en aardig voor mijn medemens maar ik doe mijn eigen zin en kga niet zeggen: "oh jee, tis goede vrijdag dus ik eet geen chocolaatjes." Het verandert helemaal niets aan de zaak, de wereld wordt er niet beter van.

PS: sorry, ik respecteer wel gelovigen hoor :smiley:

16. Trice

Lid geworden:
    12 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben oorspronkelijk katholiek. Maar ik kan nu wel zeggen dat ik er helemaal niet meer in geloof. Sinds een pastoor bij ons in de kerk is overleden aan kanker, ben ik flink gaan twijfelen. Waarom overlijdt een man die zijn hele leven heeft gewijdt aan zo'n vreselijke ziekte? Ik kan er niet overuit!

Plus dat ik nogal twijfel aan het hele adam en eva verhaal. Het is toch aangetoond dat mensen afstammen van de apen??? :confused:

Nou goed dit is mijn mening. En ik respecteer de mensen die geloven zeker wel. Maar het is gewoon niet aan mij besteedt. :wink:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina