Geld aanbieden voor terug krijgen hond.

Discussie in 'Discussies' gestart door FoxZillah, 16 feb 2007.

1. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het gisteren weer langs komen op tv.
    Mensen die zijn hond kwijt raken, en vervolgens een geldprijs aanbieden voor de vinder van de hond.

Wat vinden jullie hier nou van?

Ik zelf vind het gewoon TE erg voor woorden dat mensen eerst geld aan moeten bieden wille ze hun dier terug krijgen.
    Het kan misschien dan wel eigenschuld zijn dat mensen zijn dier kwijt raken. Maar ik denk niet dat ze expres hun dier gaan verliezen.

2. Juut13

Lid geworden:
    10 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp ik nou dat de honden weglopen, iemand ze opvangt en dat ze dan terug moeten voor een geldprijs? Ik zou inderdaad wel íets geven als het mijn hond was, een vergoeding voor de zorg, maar niet voor de hond zélf! Ik denk inderdaad ook niet dat het zo bedoelt is..

3. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vergoeding kan, maar ik heb het over een geldprijs voor de hond.
    Hoor ik vort steeds vaker.

4. raymond15

raymond15 Dierenfanaat

Lid geworden:
    14 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    als je een brief ophangt met: hond vermist.. GROTE BELONING VOOR VINDER!! zal sneller bekeken worden dan: hond vermist..

mensen zullen dan eerder de beschrijving onthouden en een hond met die beschrijving sneller doorgeven aan de eigenaar die de vermissing heeft doorgegeven...

dus ik vind het wel goed :wink:

5. FoxZillah

Lid geworden:
    15 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar het is toch stom dat mensen op die manier de aandacht moette trekke om de hond terug te krijge? :S

6. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen moeten gewoon hun honden eens aan de lijn houden. Maar goed, daar gaat het niet over. Als dat helpt om die hond terug te krijgen, moeten ze dat zelf maar weten.
    Maar ik vind het wel belachelijk dat ze veel geld over hebben om hun hond terug te krijgen maar geen riem hebben.

7. Annemarie

Annemarie Moderator
    Medewerker

Lid geworden:
    13 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    1
    Veel mensen hebben meer hart voor hun portemonnee dan hart voor dieren.... Dus als die lui zo'n affiche zien hangen met een dikke beloning durf ik te wedden dat ze dan ineens allemaal instant dierenvrienden worden en hun ogen wagenwijd openhouden. Tsja het werkt wel denk ik, zo'n beloning ....

8. Fabsje

Fabsje Dierenfanaat

Lid geworden:
    12 dec 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je het over die hond hebt die tijdens een wandeling in het bos achter een konijn is achtergegaan en vervolgens niet meer terug kwam, geef ik je geen gelijk. :wink:

Ik zal er ook mijn hele banksaldo voor over hebben (bijwijze van spreken :wink: ) om mijn dier terug te krijgen. Een beloning in de vorm van geld zal ook sneller niet-dierenliefhebbers aantrekken. Mensen die zelf dieren hebben, zullen waarschijnlijk sneller begrijpen wat diegene doormaakt waar het affiche bijvoorbeeld van is. Mensen zonder dieren of die er geen interesse in hebben, zullen hun schouders misschien ophalen en doorlopen.

9. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Want???

10. isiolo

isiolo Dierenfanaat

Lid geworden:
    21 mrt 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    De hond was aangelijnd tijdens de wandeling :wink:

Dat zeiden ze dus gistr

11. miluta

Lid geworden:
    27 mrt 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen nieuws gezien, alleen krantenbericht en daar stond niks over een riem :wink:.
    Ik kan best begrijpen dat iemand geld over heeft voor het vinden van zijn huisdier, maar 20.000 euro vind ik wel heel erg veel :confused:

12. HIMelfje

Lid geworden:
    26 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    20.000 vind ik ook heel veel geld, maar als op geld beluste mensen deze hond vinden, en weten om wat voor ras het gaat en wat het waard is denk ik dat ze van geluk mogen spreken als ze hem terug krijgen.
    Het gaat hier wel om een kangal, en ook nog eens om een forse,mooie reu die naar ik meen ook voor dekkingen word gebruikt...nou dat beest is net een gans met gouden eieren. Het blijkt ook nog een schat van een beest te zijn(zegt de baas) dus dat is helemaal mooi meegenomen.

en idd, de hond was wel aangelijnd, maar wist zich los te krijgen om achter een konijn aan te rennen :wink:

Ik denk trouwens dat er nu een ware heksenjacht op gang is naar deze hond, al is het maar voor het geld.

13. NooRJ

Lid geworden:
    1 aug 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier idem hoor..
    Mocht er een om wat voor reden dan ook weglopen , zou ik er ook alles voor over hebben om ze weer terug te krijgen.

14. ik+nijntjes=luf

Lid geworden:
    20 jan 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    20.000 vind ik echt overdreven hoor :confused:

15. nathalietjuh

Lid geworden:
    9 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    3
    En nou hoor ik vanmiddag dat de zoon van deze hond nu ook is weggelopen en dat daar maar 100 euro vindersloon op staat. Maar ik heb dit dus alleen maar gehoord..

16. Shiver911

Shiver911 Dierenkenner

Lid geworden:
    22 dec 2004
    Leuk Bevonden:
    0
    Zulke absurt hoge bedragen kunnen helaas tot gevolg hebben dat mensen honden gaan jatten als ze weten dat het baasje veel geld heeft.
    Wacht tot er een belonging beloofd wordt en kom dan heel onschuldig de hond terug brengen/ je geld incasseren.

Een soort kid/doggynapping, maar dan (als je het slim aanpakt) lijkt er geen dader te zijn...

17. suuussje

Lid geworden:
    13 jan 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    ja precies, dan ga je dat krijgen. Het zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn dat je een hond thuis brengt zonder een beloning te verwachten? :confused:
    De wereld wordt met de dag gekker...

18. Diesel73

Lid geworden:
    23 sep 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Maar de hondenbaasjes met een hart voor hun hond hebben het er dan voor over, en zullen betalen.

Dus wordt er wel op gereageert. Veel meer als op een gewoon 'vermist' advertentie.
    Dat de eigenaar die 20.000 euro nu te veel heeft of er zijn auto voor moet verkopen laat ik in het midden. Dat is zijn eigen persoonlijke keuze. Maar dat hij die 20.000 over heeft voor zijn hond om hem terug te krijgen bewijst wel dat hij om zijn hond geeft. Op liefde staat immers geen prijs.

19. shesannie

Lid geworden:
    15 apr 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    ze hadden het geld toch bijelkaar gespaard via hun Forum? alle leden hadden een bijdrage gedaan

20. web_tiger

Lid geworden:
    13 dec 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me een goede oplossing om er geld voor
    over te kunnen hebben als je het geld ervoor hebt.

maar beter op de hond letten kan ook wel helpen denk ik.
    ik hou mijn hond de hele dag in de gaten :smiley: onbewust,
    ik wil gewoon weten wat hij uitspookt :smiley:.

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. Wiskej
    Reacties:
    96
    Weergaven:
    11.394
  2. mickie2000
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    1.166