Geen eetlust

Discussie in 'Beauty & Body' gestart door Sarii, 11 aug 2008.

1. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat ook op school! Op school smaakt alles vies!

2. Sheela-4ever

Sheela-4ever Dierenfanaat

Lid geworden:
    27 jul 2006
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is zo. Meestal neem ik dan ook geen boterhammen mee maar sultana enzo.

3. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is sultana?

4. Nouzie

Lid geworden:
    14 sep 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn koekjes die je kan eten als tussendoortje, zitten met zijn 3en verpakt meestal:

5. Sarii

Lid geworden:
    11 feb 2007
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooeh, moet ik ook eens proberen dan, leuke tip! :ok:

6. Solane

Lid geworden:
    12 nov 2006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook altijd moeite met eten op school, en tegenwoordig hebben ze een mooie kantine met heerlijk belegde broodjes en die eet ik wel.

7. Benedictus17

Benedictus17 Dierenkenner

Lid geworden:
    23 aug 2005
    Leuk Bevonden:
    0
    Fruitkick appel is ook ontzettend lekker!

8. lolgirl

lolgirl Dierenliefhebber

Lid geworden:
    21 mei 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    @Sarii, ik moest vroeger ook heel vaak 's morgens kokhalzen als ik brood wil eten. Dat gebeurt alleen als ik vroeg moet opstaan. Als ik na 10.00 uur opsta, gebeurt dit niet.

Toen ben ik overgegaan naar vla/yohurt. Dat ging bij mij makkelijker erin.

Paar jaar later heb ik toch contact opgenomen met mijn huisarts en die dacht dat ik stress had en verwees mij naar psycholoog. Dat heeft nu geholpen, want ik kan nu gewoon boterham eten, 's morgens. Maar toch moet ik nog heel soms kokhalzen. Dan leg ik boterham weg en pak ik vla of yohurt.

Misschien helpt dit jou een beetje verder op weg..

9. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar jij last van had klinkt me vrij bekend in de oren.. Bij mij was het iets wat tussen m'n oren zat en wat ik grotendeels aan mezelf te wijten had. (Hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook zo is! :wink:)

Toen ik zo'n 13/14 jaar was voelde ik me een poosje niet zo happy. Ik had toen het rare idee dat als ik maar heel mager werd ik me wel beter zou voelen. Ik kon dan iig trots op mezelf zijn. Dit was de meest grote onzin, ik was al eerder aan de dunne dan aan de dikke kant.. Maar goed, ik ben toen flink afgevallen, op een gegeven moment sloeg het niet willen eten over in niet kunnen eten. Je maag went aan weinig tot geen voedsel, dus gaat protesteren als je wel normaal wilt gaan eten. Het heeft mij toch bijna een jaar gekost voor ik weer normaal kon eten en ik kon zeggen dat ik er echt overheen was, want in het begin van dat jaar heb ik toch vaak terugslagen gehad. M'n brood weggooien op school en dan thuis zeggen dat ik al wel gegeten had enz..

Nu merk ik nog wel dat als ik gestresst ben of me even een beetje down voel ik gelijk geen eetlust meer heb. Toch dwing ik mezelf dan om wat te eten, ookal word ik er ontzettend misselijk van. Ik weeg nu 58kg bij 1.78m en dat wil ik graag zo houden.. Als ik er 1 x aan toe geef ben ik bang dat ik weer terugval.. Dus ik dwing mezelf echt af en toe om te eten tegen m'n zin in.

10. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Re:

Ik heb dat enkel tijdens het school, kan 's morgens moeilijk eten, maar prop het toch naar binnen, buikpijn en krampen tot 10u, hoofdpijn komt altijd naar boven na de middag tijdens school.
    En in het weekend/vakantie nooit last van...

11. Lisa

Lisa Dierenkenner

Lid geworden:
    24 sep 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re:

Heeft je probleem dan niet meer met school dan met eten te maken?
    Ben je bang om naar school te gaan? gestresst? voel je je niet op je gemak op school?
    De dingen die jij opnoemt kunnen namelijk ook allemaal tekenen van spanning/stress zijn..

Ik heb het ook gehad op de basisschool, werd toen flink gepest.. En was dus echt gewoon schoolziek. Hoofdpijn, misselijk (ook echt overgeven als ik toch naar school gestuurd werd) enz.. Puur door de spanning/angst voor school.

12. Kenzo-cabana

Lid geworden:
    29 sep 2007
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik word totaal niet gepest ofzo, maar ik haat school, die lessen, bah...
    Heb nog geluk dat ik 'slim' ben, heb redelijke punten door zo goed als niets te doen (1 uurtje per week ofzow :eyes: )
    Maar dat doet er niet toe.

Weet ook niet wat de echte reden zou kunnen zijn... Laatste tijd is het ietsje beter...
    Maar ben wel zeer stressgevoelig, dat wel :smile:

Deel Deze Pagina