gedrag poes is veranderd

Discussie in 'Katten' gestart door Tuk, 22 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuk

Tuk

Lid geworden:
    22 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb even een vraagje over het gedrag van onze poes Minie. Sinds vorige week komt ze met moeite de zolder af. Ze ligt maar in een hoekje en als ze naar beneden komt, loopt ze heel langzaam, alsof alle spieren stram zijn. Wat is het geval, ze heeft vorige week gevochten in de tuin met een andere kat. Ze is niet gewond geraakt, een schrammetje over haar neus is het enige wat ik heb gezien, maar ze is niet meer de poes van een week geleden. Ze wil nog wel kroelen als het haar uitkomt, maar ze gromt en blaast veel meer dan normaal. Ze is veranderd van een actieve poes naar een bange poes. Wat kan er aan de hand zijn? Zou ze zo van slag zijn van dat gevecht? Ik maak me toch wel zorgen. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Alsvast bedankt voor de reactie.

2. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou met haar langs de dierenarts gaan. Misschien heeft ze een infectie opgelopen door het gevecht. Misschien zie jij niks van schrammetjes, maar wie weet zitten die er toch. Ga langs de dierenarts.

3. Maya

Lid geworden:
    11 jun 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Of ze heeft echt flink op der donder gekregen en is bang degene waar ze mee heeft gevochten tegen te komen, ook in huis. Maar idd, ik zou het toch iig even met de dierenarts bespreken.

4. mao

mao

Lid geworden:
    27 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn kat (poes) heeft dat ook gehad niks te zien maar helemaal van slag ik ben naar de da met haar gegaan en daar bleek ze een schock te hebben.na infuus en voorzorg antibioticum nam een mijn eigen kat weer mee naar huis.

5. Tuk

Tuk

Lid geworden:
    22 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Gedrag poes Minie

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb het nog een paar dagen aangekeken en het blijkt dat Minie weer lekker naar buiten gaat. Ze heeft nog wel een tik net alsof ze vol beestjes zit, zo af en toe schudt haar hele vacht en gaat ze als een gek lopen krabben en rent ze hard de tuin door. Hiervoor ga ik nog wel naar de da. Het is denk ik toch een schok geweest. Ben wel blij dat ze niet meer de hele dag op zolder ligt maar lekker weer buiten is. :smile:

6. Laura

Laura Dierenkenner

Lid geworden:
    24 apr 2003
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt wel op vlooien. Ik denk dat het vlooitjes zijn.

7. kellyD

kellyD Dierenkenner

Lid geworden:
    25 jul 2003
    Leuk Bevonden:
    2
    wel fijn dat het weer goed gaat,en het jeuken kan vlooien zijn.maar ook een huidziekte of iets wat ze heeft overgenomen van het vechten met de andere kat.en sommige katten krijgen jeuk van stress.
    ik hoop dat de jeuk ook snel weggaat

Laden...
Vergelijkbare onderwerpen
  1. korthaar
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.386
  2. Lag
    Reacties:
    2
    Weergaven: